szerző:
Infinit
Tetszett a cikk?

A Feedback Research nevű kutatócégre hivatkozva az eMarketer.com e-business témákkal foglalkozó webmagazin megállapítja, hogy a legtöbb felnőtt, aki kipróbálta már valamilyen formában az online oktatást, legalább olyan jónak, vagy még jobbnak találta, mint a hagyományos tantermi, személyes fizikai kontaktuson alapuló képzéseket.

A 2005 áprilisában és májusában végzett felmérés során 500 Egyesült Államokban élő felnőttet (18 évnél idősebb lakost) kérdeztek meg, akik már jártak távoktatással foglalkozó weboldalon. Jóval több, mint a válaszolók fele érezte úgy, hogy az online oktatás legalább olyan jó, mint a hagyományos iskolai tanítás, 67% állította, hogy az oktatás általános minősége azonos a két forma esetében, és 68% gondolta azt, hogy a megszerzett bizonyítvány minősége is legalább ugyanolyan jó az online iskolában, mint a "valódiban".

A felmérés szerint tehát számos olyan attribútum található, amelyek esetében
nincs különbség az online és a hagyományos iskolák között az oktatási
oldalakat látogató amerikai felnőttek körének véleménye szerint. Ezek a
következők:

- Kezdő fizetés végzés után: 72% gondolja úgy, hogy nincs különbség
- A végzettség után lehetséges munka minősége: 69% gondolja úgy, hogy
nincs különbség.
- A bizonyítvány minősége: 68% gondolja úgy, hogy nincs különbség.
- Az oktatás általános minősége: 67% gondolja úgy, hogy nincs különbség.

Egy másik felmérés szerint viszont, amit a Sloan Consortium végzett el tavaly a felsőoktatási szféra vezető beosztású tisztviselői között, már korántsem ilyen derűlátó a kép ezen a területen. Az online képzésekben résztvevő diákokkal szemben ez a csoport jóval kritikusabb, bár általában véve még így is közepesen jónak ítéli meg ezeket az új képzési formákat. Csupán a kérdezettek körébe bevont oktatók 11%-a gondolta, hogy az online képzés hatékonyabb bármilyen fizikai kontaktuson alapuló iskolai oktatásnál, míg ezzel szemben 50% számolt be arról, hogy a két forma közel azonos súllyal bír és 38% állította egyenesen azt, hogy az online megoldás teljességgel másodrendű a fizikai kontaktuson alapuló tanítással szemben.

Alábbi táblázat azt mutatja, hogy hogyan vélekednek az online tanulás minőségéről szemben a fizikai kontaktuson alapuló képzéssel az oktatók (az adatok az Egyesült Államokra vonatkoznak, és a 2004 novemberi állapotokat mutatják az intézmény típusa szerint, a Sloan Consortium felmérése alapján. (A táblázat helyenként nem adja ki a 100%-ot!):

Előbbre való
- Közfinanszírozású: 0,7%
- Magán, non-profit: 1,3%
- Magán, for-profit: 0%
- Összesen (a válaszadók arányában): 1%

Enyhén előbbre való
- Közfinanszírozású: 12,7%
- Magán, non-profit: 7%
- Magán, for-profit: 4,3%
- Összesen (a válaszadók arányában): 10%

Ugyanolyan
- Közfinanszírozású: 62%
- Magán, non-profit: 35,5%
- Magán, for-profit: 78,3%
- Összesen (a válaszadók arányában): 50,6%

Valamennyivel másodrendűbb
- Közfinanszírozású: 22%
- Magán, non-profit: 36,8%
- Magán, for-profit: 13%
- Összesen (a válaszadók arányában): 28,4%

Teljességgel másodrendű
- Közfinanszírozású: 2,5%
- Magán, non-profit: 19,4%
- Magán, for-profit: 4,3%
- Összesen (a válaszadók arányában): 10,1%

De mit várnak azok a diákok, akik a jövőben szeretnének online képzésen keresztül képesítést szerezni? Sokan ugyanazt szeretnék, mint a hagyományos iskolába jelentkező társaik. Nincs egyetlen kizárólagos ok, amiért az online képzést fontolgatók e mellett teszik le a voksukat, a legfőbb indokok a szakmai előrehaladással kapcsolatosak, legyen az akár személyes, akár szakmai, akár gazdasági jellegű (ismét a Feedback Research eredményei alapján):

- Személyes fejlődés: 52%
- Lehetőség, hogy a munka mellett is tanulhatnak: 50%
- Több pénzt lehet keresni: 48%
- Karrier előnyök: 47%

Habár egy másik kérdés esetében a rugalmas időbeosztás volt az a tényező, amit a legtöbb válaszadó megemlített (85%), más faktorok is legalább ugyanolyan fontos szerepet játszanak az online iskola kiválasztásában, ilyen például az oktatás minősége (84%) és az ezzel szorosan összefüggő akkreditáció (82%), a pénzügyi segítségnyújtás (78%), valamint a reputáció (76%).Ami a számokból kiolvasható megítélésbeli ellentmondások ellenére bizonyos, hogy az online tanítás egyre népszerűbb. Míg 2003-ban a 2 milliót sem érte el az ilyen képzésre beiskolázottak száma, addig 2004-ben már meghaladta a 2,6 milliót az Egyesült Államokban.

Infinit Karrier

Távoktatás: a fogyatékkal élők kimaradnak

Ha a távoktatási megoldások fejlesztése során a gyártók nem veszik figyelembe a fogyatékkal élők igényeit, hiába minden erőfeszítés: a munkaerő-piaci felzárkóztatás hiú remény marad – áll egy frissen közzétett brit tanulmányban.

Tech

Távoktatás az alaszkai sarkkörön túl

Alaszka egyike a legritkábban lakott államoknak az Egyesült Államokban, a vidéki térségben nehéz megfelelő oktatást nyújtani az ott lakóknak. Kevés a diák és képzett pedagógusból sincs elég. Ezen a helyzeten többféle, az internethez kapcsolódó módszerrel próbálnak segíteni a helyiek – írja a Los Angeles Times.

Egy férfi akkor sem sírhat, ha fáj, pedig a könny nemcsak nyugtat, hanem fájdalmat is csillapít

Egy férfi akkor sem sírhat, ha fáj, pedig a könny nemcsak nyugtat, hanem fájdalmat is csillapít

Gyermekpornográfiáért körözött magyar nőt fogtak el a szlovák rendőrök

Gyermekpornográfiáért körözött magyar nőt fogtak el a szlovák rendőrök

Meghalt az ember, aki felakasztotta Adolf Eichmannt

Meghalt az ember, aki felakasztotta Adolf Eichmannt

Hatalmas ukrán zászlót vetítettek ki Putyin látogatásakor Kazahsztánban

Hatalmas ukrán zászlót vetítettek ki Putyin látogatásakor Kazahsztánban