Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ IT | TUDOMÁNY

A túlzott kávéfogyasztás sem okozhat gondot?

2006. április 26., szerda, 09:46
Szerző: MTI


A kávé még nagy mennyiségben fogyasztva sem növeli a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát - vélik spanyol és amerikai kutatók.

Az Universidad Autonoma de Madrid és a Harvard School of Public Health kutatói húsz éven át követték figyelemmel 128 000 férfi és nő sorsát - olvasható a MedNovosztyi című egészségügyi témákra szakosodott hírportálon.

A spanyol és amerikai kutatók munkájuk során két felmérés adataira támaszkodtak: az 1976-ban kezdődött vizsgálat az ápolónők egészségi állapotát volt hívatott feltérképezni, az 1986-ban startolt kutatás pedig az egészségügyi személyzet férfitagjainak egészségét vette górcső alá. Mindkét vizsgálat során a résztvevők részletes kérdőívet töltöttek ki, amelyben életmódjukra, étrendjükre, káros szokásaikra vonatkozó adatokat is közöltek.

A kutatók a kérdőíveket elemezve figyeltek fel arra, hogy a mértéktelen kávéfogyasztók között magasabb volt a dohányosok és alkoholizálók aránya, mint azok között, akik kevesebb kávét ittak.

A napi hat, vagy annál több csésze kávéra "beállított" nők fele és a férfiak 30 százaléka a felmérés többi résztvevőjénél gyakrabban dohányzott és fogyasztott alkoholt. Mindezt tetőzendő, a koffein szenvedélyes hívei a testmozgást is szívesen elhanyagolták.

Mindeme tényezők figyelembevételével a kutatók arra az eredményre jutottak, hogy a szívinfarktus kockázatának szempontjából nincs szignifikáns különbség a kávét mértékkel, vagy mértéktelenül fogyasztók között.

A tudósok meggyőződése szerint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása szempontjából a dohányzás és az alkohol, nem pedig a koffein számít kockázati tényezőnek. Ennek ellenére a kutatók senkinek sem ajánlják, hogy túlzásba vigye a kávéfogyasztást, amely elképzelhető, hogy egyes emberek esetében a nagyarányú koffeinbevitel mégis okoz bizonyos szív -és érrendszeri károsodást.

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


A túlzott kávéfogyasztás sem okozhat gondot?




  Másolat Önnek


HIRDETÉS

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X