LG Electronics
LG Electronics

Az idei évet nyugodtan nevezhetjük a virtuális valóság évének, hiszen már 2016 elején látható volt, hogy valóságos robbanás fog végbemenni ezen a területen. Egészségügy, szórakoztatóipar és ingatlanpiac; a virtuális valóság legújabb felhasználási módjai közül válogattunk.

A 2016-os évben szinte nem volt olyan számítógép-, okostelefon-, vagy kiegészítő-gyártó cég, amely ne mutatott volna be valamilyen eszközt a virtuális valóság (VR) használatához. A világ legnagyobb szórakoztató-elektronikai szakvására, a Las Vegasban megrendezett CES, és a barcelonai Mobile World Congress is tele volt a különféle VR-megoldásokkal. A virtuális valóság eszközeinek zászlóshajója kétségtelenül a Facebook által felvásárolt Oculus Rift, amely kinézetét tekintve a nyolcvanas évek science fictionjeinek elképzeléseit idézi. Az eltúlzott méretű, búvárszemüvegre emlékeztető eszköz 2012-ben a Kickstarteren kezdte karrierjét, azóta pedig már felsorakoztak mellé az olyan megoldások, mint a Google Cardboard, amely egy pofonegyszerű ötlettel az okostelefonok kijelzőjét alakítja „VR-képernyővé”, vagy a világ jelenlegi legkisebb és legkönnyebb VR-szemüvege , melyet az LG mutatott be a G5-ös telefonja egyik kiegészítőjeként.

Az Oculus Rift és az LG 360 VR

Szórakozás a virtuális térben

Sokaknak először a videojátékok jutnak eszébe a VR szemüvegekről, hiszen segítségükkel minden eddiginél valósághűbb élményt szerezhetünk a szimulátorok és az úgynevezett first person shooter kategóriájú lövöldözős játékok világában járva.

De készülnek ma már kifejezetten virtuális valósághoz tervezett filmek is, mint például az Invasion 3D – Fluffy Bunny című vicces animáció, amelyben egy nyuszi és pár űrlény kalandjait kísérhetjük végig. Emellett, az egyre szaporodó, 360 fokos videókat is élvezhetjük - akár a Facebookon is - mivel az internetes böngészés is lehetséges VR-szemüveg vagy sisak használatával.

Megmutatja a világ csodáit

A világ különböző tájait ismerhetjük meg a panorámafotók, vagy a már említett 360 fokos videókkal, illetve meglátogathatjuk különböző múzeumok tárlatait is. Az American Museum of Natural History már lehetővé teszi, hogy a virtuális sétát tegyünk termeiben, és akár a filmekből is ismert hatalmas dinoszaurusz-csontvázakat is megszemléljük a kedvenc karosszékünkben ülve.

A virtuális terapeuta

Az egészségügy is jó hasznát tudja venni a virtuális valóságnak: nemrég fejlesztettek ki egy megoldást, amivel az orvosok rákos betegek sejtjeibe léphetnek be, és az ott zajló folyamatokat szemlélhetik meg valós időben. Ez a módszer a minél hatékonyabb gyógyszerek és terápiák kifejlesztésében játszik nagy szerepet.

A depresszióban szenvedők számára is segítséget jelenthet a virtuális valóság. A University of London egyik kutatója dolgozta ki azt a módszert, amely egy VR-szemüveget használva a beteget egy különleges térbe helyezi, ahol annak egy szomorú kisgyereket kell megvigasztalnia. A terápia következő lépéseként a beteget a gyermek szerepébe helyezik, miközben saját vigasztaló szavait hallja. Az eddigi eredmények ígéretesek, a kísérletben részt vevő páciensek többségénél enyhültek a depresszió tünetei. Hasonló módon használják a VR-t a csatateret megjárt katonák poszttraumás stresszének kezelésében is.

Az ugyancsak háborúban égési sérülést szenvedő betegek fájdalmait is képesek már mérsékelni a jeges-havas, téli világot megjelenítő SnowWorld című VR-játékkal, amelyben a katonáknak hógolyózniuk kellett, miközben sebeiket átkötözték. Azok, akiken kipróbálták a módszert, úgy nyilatkoztak, hogy lényegesen csökkent a fájdalomérzetük a virtuális világban történő kalandozás közben.

A lehetőségek tárháza végtelen

A végére maradtak azok a megoldások, amelyek egyelőre még nem léteznek, de már csak rövid idő kérdése, hogy mikor jelennek meg a piacon. Ilyen a virtuális ingatlanpiac: egy lakás megvásárlása vagy kibérlése előtt a virtuális valóságban járhatjuk be a szobákat és csodálhatjuk meg a kilátást még akkor is, ha az adott épületet még fel sem húzták. De az előzőhöz hasonlóan fogunk tudni ruhát is vásárolni otthonról, amikor egy virtuális próbafülkében nézhetjük majd végig a kedvenc márkánk legújabb kollekcióját.

A technológia tehát már adott, innentől a tartalomgyártóknál a labda, hogy hasznos és lenyűgöző virtuális élményeket hozzanak létre.



Az LG 360 VR a 360 fokos videók és a 3D-s játékok világába repíti el a felhasználót– mindezt extrakönnyű és kompakt formában. Az elérhető 360 fokos és 3D-s játékok, valamint az egyéb 360 fokos tartalmak gondtalanul vezérelhetők az LG G5 okostelefonról.



Az oldalon elhelyezett tartalom a LG Electronics Magyarország közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.