HVG Konferencia
HVG Konferencia

11 milliós YouTube-nézettség, 904 ezer Instagram-követő, 7.1 millió Facebook follower, 2.4 millió weboldal-látogató – csak néhány a Car Throttle autós magazin augusztusi eredményei közül. Ez már önmagában kiemelkedő, de igazán akkor esik le az állunk, amikor megtudjuk, hogy mindezt natív hirdetésekkel érik el, ráadásul úgy, hogy kommunikációs stratégiájuk elsődleges célja a tartalomszolgáltatás, nem pedig az, hogy felhasználóikat a weboldalukra tereljék. Az idáig vezető útról és a saját tartalom fontosságáról mesélt Szedlák Gábor, a Car Throttle ügyvezető igazgatója – interjú.

HVG Konferenciák: A világ egyik legnagyobb autós tartalomszolgáltatójának növekedésért felelős szakembere vagy. Mi sodort a growth hacking világába?

Szedlák Gábor: Egyetemi éveim alatt léptem kapcsolatba egy Londoni média-startup alapítójával. Miután lediplomáztam, egyenesen a fővárosba utaztam, hogy teljes munkaidőben kergethessem az álmaim. A growth hacking számomra nem más, mint a lehető legnagyobb növekedés megteremtése a lehető legkisebb erőforrásból - ahogy az startup-közegben lenni szokott. Eleinte 'Head of Marketing', majd 'COO' fedőnéven kerestem a platformok által nyújtott felfedezetlen lehetőségeket.

HVGK: Nagyon erős a social media-stratégiátok. Mesélnél arról, hogy ezeknek a platformoknak milyen szerepük van a sikeretekben?

SZG: Mint tartalomszolgáltató, gyakorlatilag minden sikerünket a social media csatornáknak köszönhetjük. Miközben a legtöbb "oldschool" szolgáltató próbálja a reklámokkal teletömködött honlapjára terelni a látogatókat, mi magukon a platformokon tesszük közzé a tartalmat, úgy, hogy ne kelljen külsős oldalakra ellátogatni. Ez a "native publishing" irányelv rengeteget segített a növekedésben: ennek köszönhetően értük el többek között azt is, hogy videóink havi nézettsége átlépje a 360 millió view-t.

HVGK: Egy korábbi beszélgetésünk során említetted az Instagramot, mint kiemelt marketing csatornát. Mit érdemes tudni a stratégiátokról ezen a platformon?

SZG: Az Instagram a Car Throttle leggyorsabban növekvő elérésű csatornája. Hiába van rajta ötödannyi követőnk, mint Facebookon, az egy posztra eső aktivitás itt a legnagyobb. A stratégiánk itt is azon alapul, hogy a tartalmat egészében osztjuk meg, és nem kérünk senkit arra, hogy látogasson el a weboldalunkra a teljes cikkért / videóért. A Z generáció tagjai, akik a tartalomfogyasztók oroszlánrészét adják, nem igazán látogatnak el az egyes oldalakra: sokkal szívesebben tájékozódnak direkt az Instagramról és a Facebookról. Bár fontos a szórakoztató tartalom, a legnagyobb növekedést a videók, a legjobb beszélgetéseket pedig a szerkesztői cikkek adjak.
A weboldalon közzétett cikkeket egyébként egy általunk fejlesztett alkalmazás rögtön „Insta-barát” formátumba helyezi és görgethető, feliratozott képekké alakítja.

HVGK: Hogyan tudjátok értékesíteni a tartalmatokat tradicionális bannerkampányok nélkül?

SZG: A szerkesztői cikkek mellett elhelyezett bannerek a hirdetési bevétel kevesebb, mint 10%-át képezik. A kulcs a "branded content" kampányokban rejlik, melyek során natív videókat készítünk ügyfeleink számára. Az általunk készített videók jobban rezonálnak az autós közösséggel és sokkal nagyobb organikus nézettséget generálnak, mint külsős ügynökségek termékei. Emellett az E-Commerce is egyre nagyobb szelet a havi bevételünkben. A saját csatornáink rajongói ugyanis szívesen vásárolnak tőlünk: nem csak ruházatot és kulcstartókat, de magasabb értékű autó-alkatrészeket és tartozékokat is.


Az interjúban közreműködött Farkas Zsolt (7Digits Digitális Marketing Ügynökség) és Fülöp Eszter (HVG Szemináriumok & Konferenciák)

 

©

Szedlák Gábor további tapasztalatait élőben is meghallgathatja Growth Hacking konferenciánkon - kattintson a részletes programért!



Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.