HVG Konferencia
HVG Konferencia

"Szép gondolat ez a growth hacking, de ez is csak B2C-ben működik, ugye?" – Merül fel a kérdés a B2B-marketingesekben, ha erről a módszerről hallanak. Pedig mi sem áll távolabb a valóságtól! A growth hacking ugyanis nem egy taktika, hanem egyfajta hozzáállás. Mint ilyen, sem B2C, sem B2B – sokkal inkább H2H (human to human). Dr. Kádas Péter írása.

Legyen szó alig iskolázott Navajo indiánról, vagy a Harvard alumni sztár-ügyvédjéről, az alapvető tapasztalat az, hogy az üzletben - egy szempillantás alatt, vagy több éves előkészítést követően, 200 forintra, vagy 2 millió dollárra, nagyvonalúan, vagy hevesen alkudozva, de - egy közös momentum van:
 
Érteni kell hozzá a másik embert.
 
Aki nem ért az emberekhez, nem lehet sikeres üzletember. Aki viszont birtokában van az empátia és az érdekérvényesítési képesség meglepően ritka kombinációjának, az mindig is tud majd üzletet kötni - iparágtól, gazdasági helyzettől és tőkétől függetlenül.
 
Álljon itt példaként 5, kifejezetten B2B vállalatoknak (kicsiknek és nagyoknak egyaránt) szánt growth hacking-technika, amiknek a vezérlőereje az empátia és az emberismeret. Megvalósítási hátterük ugyan túlnyomó részben technológiai, szemléletük azonban ugyanazon a pszichológiai vezérlőelven nyugszik, ami a growth hacking-et oly sikeressé tette az Újvilág technológiai cégei között: figyeld az embert a rendszer mögött!

1. Legyen "Válaszoljon erre az emailre!" CTA-nk
Már a marketing-automatizációs folyamat elején építsünk be stratégiánkba egy olyan emailt, aminél a CTA nem más, mint az, hogy "Válaszoljon erre az emailre!". Ha valaki megnyomja (mi pedig trackeljük a linket), arról kimondhatjuk, hogy az engagement következő fázisába lépett, hiszen kommunikálni akart a küldővel. Ha ezeket a kontaktokat - ugyancsak automatikusan - külön, szegmentált listába illesztjük, akkor olyan kommunikációt folytathatunk velük, ami az ő megemelkedett engagement szintjüknek megfelel (kínálhatunk nekik például ingyenes demót, email kurzust, webinart, stb.)
 
2. Használjunk feliratkozás utáni CTA-kat
Bármilyen mikro-elköteleződés, így a feliratkozás is egy pszichológiai szempontból mágikus pillanat: a látogató pedig - mint az emberek általában minden döntés után - szereti igazolva látni választása helyességét. Ez az a pillanat, amikor ”lehet még egy kívánságunk”: a Köszönet a feliratkozásért! oldalon állítsunk be egy újabb CTA-t, ami egy további mikro-elköteleződést kínál fel. Ez lehet white paper vagy esettanulmány letöltése, feliratkozás egy email-kurzusra, megosztás közösségi oldalon - bármi működik.
(A 7Blog Trükkök menüpontjára kattintva megnézheti,  hogyan működik ez a gyakorlatban – a teljes folyamaton végig kell menni, a „Köszönet” oldalig.)
 
3. Érdeklődőből „belső ügynök”
Készítsünk termékünkhöz szórakoztató használati útmutatót! Lehet ez egy videó vagy videó-sorozat, vagy egy email tréning. Ha a lead-ünk végigmegy rajta, akkor kötődni, érteni fog termékünkhöz, míg a konkurenciáéhoz nem. És vajon a kettő közül melyik termék beszerzéséért fog „kampányolni” a munkahelyén…?
 
4. Készítsünk eseménynaptárat!
Egyszerű, inbound-alapú hack, amely nagymértékben növelheti egy B2B brand értékét. Hozzunk létre egy esemény naptárat az oldalunkon, amelyben a látogató be tudja jelölni, mely üzleti eseményeken (konferenciákon, meetupokon) készül részt venni az adott évben.
A dolog hozadéka többszörös: először is, tudni fogjuk, melyik ügyfelünk melyik konferenciát tartja szakmailag relevánsnak
A látogatókban (azaz leendő leadjeinkben) az a képzet fog kialakulni, hogy mi is mindegyik eseményen megjelenünk majd - hiszen nemcsak tudunk róluk, hanem hozzájuk is mi juttatjuk el ezekről az információt.

5. A ”nagy konferenciás csalás”
Konferenciákon, megbeszéléseken szinte már csalással felérő helyzeti előnyt adhat kezünkbe a Charlie App. Miután összekötöttük az alkalmazást a naptárunkkal és közösségi csatornáinkkal, már csak annyit kell tennünk, hogy ha valakivel személyes találkozót beszélünk meg (legyen az megbeszélés, vagy egy konferencián való részvétel), akkor a teljes nevét írjuk be naptárunkba. „Charlie” pedig egy órával a meeting előtt pár mondatban tájékoztat minket arról, hogy mit kell tudnunk az illetőről - egyszerre mágikus és ijesztő is, amit tud. Az már csak hab a tortán, hogy amikor épp nincs találkozónk, akkor Siri-vel folyamatosan fennálló konfliktusairól is beszámol...

A cikk Golden Blog-díjas szerzője dr. Kádas Péter, a 7Digits Growth Agency tulajdonosa.

A 7Blogon további tippeket olvashat, ha úgy érzi, hogy akadozik a B2B-értékesítés!

 

©


Szeretné megtudni, hogyan vált világhírű vállalkozássá a Dropbox, az Uber, vagy az Airbnb? Kattintson és böngéssze át Growth Hacking konferenciánk programját, ahol bemutatjuk az általuk is használt módszereket – és azt is, hogyan építheti be őket vállalati marketing stratégiájába!



Az oldalon elhelyezett tartalom a HVG Szemináriumok & Konferenciák közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.