"Elnézést, lehet itt bankkártyával fizetni?" "Nagyon sajnálom, de nálunk erre nincs lehetőség." Ilyen közjátékra mostantól nem kerülhet sor.

Mert ez a gyakran előforduló dialógus az esetek nagy részében a vásárlás végét jelenti. Az ügyfél dolgavégezetlenül továbbáll, az üzlet pedig egy vásárlóval, illetve némi bevétellel szegényebb lesz. A hazai kereskedők azért egyre inkább belátják, hogy kártyás fizetési lehetőség nélkül nincs értelme folytatni, de a mai napig vannak olyan területek, ahol szimplán nem lehet kártyával fizetni.

Gombás, sonkás, mozzarellás

Az egyik legtipikusabb ilyen helyzet az ételrendelés, ahol komoly felkészülésre lenne szükség. Az esetek a „nincs nálam egy fillér készpénz”-től terjednek egészen a „csak 20 ezres van nálam”-ig terjednek, ami arra kényszerít bennünket, hogy előre jelezzük a címleteket rendeléskor. Ha pedig ezt elfelejtettük, akkor leszaladhatunk valahova pénzt váltani, ugyanis a pizza futárnál nem lehet kártyával fizetni (hacsak a rendelés felvételekor a diszpécser nem kérdez rá, küldjön-e a futárral terminált, de ezek a ritka esetek.)
Zöldségesnél, hentesnél, vagy akár a fodrásznál ugyanez előfordulhat. Ha nincs nálunk elegendő készpénz, akkor legfeljebb hitelbe kapunk oldalast, a kereskedők pedig arra hivatkoznak, hogy ekkora forgalom mellett nem éri meg terminált tartani, meg egyébként is költséges és ki kezelné.

A sort sokáig lehetne folytatni, életszerű helyzetekkel, pl. miért ne lehetne kártyával fizetni a bulinegyed mozgóárusainál éjjel kettőkor a sajtos bagelért? Vagy mennyivel egyszerűbb lenne, ha a kerületi konditeremben kártyával rendezhetnénk a havi bérlet árát, a szerelőnek nem készpénzben kellene kifizetni a vízóra cserét, és a fogorvos sem hőkölne hátra, amikor érintős bankkártyával egyenlítenénk ki a számlát?

Bluetooth-szal tényleg minden jobb

A problémákat felismerve a Vodafone olyan megoldást talált ki, ami egyszerű eszközökkel, szinte bárhol biztosítja a bankkártyás fizetés lehetőségét és a fenntartása a kereskedőnek is megéri.

Ez lett a ReadyPay, ami valójában egy mobilnettel ellátott okostelefonhoz Bluetooth útján kapcsolódó terminál – és az összes bankkártyát elfogadja. A technikai részletekről még annyit érdemes tudni, hogy a fizetéshez szükséges alkalmazás iOS-ra és Androidra is letölthető, a tenyérben elférő terminál pedig a chipes, érintős, és hagyományos mágnes csíkos kártyákat egyaránt kezeli.

Mostantól a futár nem kér elnézést, amiért nem lehet kártyával fizetni, hanem előveszi az okostelefonját és a terminált. A mobilon megnyitott applikációba begépeli az összeget, a vásárló kártyáját lehúzza, bedugja, odaérinti (típustól függően) a terminálhoz, és meg is történt a fizetés. Amennyiben a vevő fizetési bizonylatot is szeretne a pizzája mellé, úgy az e-mail címére megkaphatja.

Ennyire egyszerű.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Vodafone Magyarország Zrt. közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.