Ford
Ford

A Ford Driving Skills for Life elnevezésű programját a közlekedésbiztonság fokozása és az autóvezetők képzése érdekében hívta életre. Idén nálunk is lezajlottak az első tréningek, az ötnapos programon csaknem félezer fiatal sofőr vett részt.

A Ford 2003-ban indította el Driving Skills for Life (DSFL) elnevezésű programját, az amerikai közlekedési hatóság (AA) és a brit Királyi Balesetmegelőzési Társaság (RoSPA) együttműködésével. Az amerikai gyártó jó érzékkel mérte fel, hogy a fiatalokra mennyi veszély leselkedik a közutakon: az Európai Bizottság 2015-ös statisztikái szerint minden halálos baleset ötödik áldozata a 18-24 évesek közül kerül ki. A Ford szakértői pedig azt is megállapították, hogy a fiatal vezetők esetében kétszer akkora a halálos baleset kockázata, mint az idősebbek körében. A program 2013 óta Európában is elérhető, Magyarországon pedig idén tartották az első tréningeket.

A DSFL képzései négy terület fejlesztésére fókuszálnak: a vészhelyzetek korai felismerésére, az autó tudatos irányítására és kezelésére, a sebesség, valamint az autó körüli tér biztonságos menedzselésére, valamint a megfelelő koncentrációra, a zavaró tényezők kiiktatására. Az efféle tréningekre hatalmas igény mutatkozik, Magyarországon különösen, hiszen nálunk mindössze 30 órányi kötelező gyakorlatra van szükség a jogosítvány megszerzéséhez.

Az idén szeptemberben megrendezett képzések során a résztvevők félnapos program keretében tanulhatták meg, hogyan kezeljék az autó túlkormányzottságát, felmérhették a reakcióidejüket a sebesség és a fékezés függvényében, kipróbálhatták, milyen veszélyeket kelt az ittas vezetés (természetesen csak szimuláció formájában), valamint, a tréningen rendelkezésre álló legújabb Ford Fiestáknak köszönhetően a modern vezetéssegítő rendszerekkel is megismerkedhettek. Az ittas és/vagy kábítószer hatása alatt álló, vagy másnapos vezetéshez a Ford a Meyer Hentschel Intézettel együttműködve fejlesztett ki egy speciális öltözetet, amely a lassabb reakcióidőt és a megváltozott látási viszonyokat képes reprodukálni.

Az ittas és/vagy kábítószer hatására megváltozott reakcióidőt és látási viszonyokat reprodukáló öltözet

„A DSFL tréningje előtt úgy gondoltam, hogy biztonságosan vezetek, a képzés során azonban rá kellett döbbennem, hogy milyen sok olyan közlekedési helyzet állhatott volna elő korábban, amikor bizony bajba kerülhettem volna.” – mondta Beáta, a Driving Skills For Life program egyik „frissdiplomása”. „Nagyon örülök, hogy részese lehettem a képzésnek, mert így sokkal tudatosabban és magabiztosabban tudok részt venni a napi forgalomban. Volt lehetőségem kipróbálni az ittas vezetés szimulációját is, ez nagyon ijesztő volt, még úgy is, hogy zárt pályán került sor minderre. Eddig sem ültem autóba, ha alkoholt fogyasztottam, mostantól viszont még csak gondolni sem szeretnék ilyesmire.”

A fiatalok a tréningen a sebességet szimulátorok segítségével is megtapasztalják

Az ingyenes tréning hatalmas érdeklődés mellett zajlott: közel 500 fiatal sofőr vett részt az ötnapos programon, az eredetileg tervezett 160 fős képzésekre hatalmas volt a túljelentkezés. Már az első napon – a hatalmas eső ellenére – 221-en jöttek el. Ezzel egyébként már most sikerült meghaladni a Ford által kitűzött mérföldkövet: a DSFL első évében 320 résztvevőt vártak a képzésre.

A Ford Driving Skills For Life jövőbeni ingyenes képzéseire a www.dsfl.hu oldalon regisztrálhatnak az érdeklődők, akik óriási nemzetközi táborhoz csatlakozhatnak a részvételükkel: a vezetési gyakorlatok és online képzések formájában a közlekedést biztonságosabbá tévő üzenetek több millió emberhez jutottak már el.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Ford Magyarország megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Ford BrandChannel

Amit minden fiatalnak meg kellene tapasztalnia, mielőtt megkapja a slusszkulcsot

Bár autóink egyre biztonságosabbak, a közlekedési balesetek továbbra is vezető haláloknak számítanak, különösen a fiatalok körében. A friss jogosítvánnyal rendelkezők jelentős százaléka hajlamos túlbecsülni vezetői képességeit és az autó műszaki teljesítményét, mivel a kötelező vezetési gyakorlat nem készíti fel őket a váratlan helyzetekre.