Jobline.hu
Jobline.hu

Biztos hallottál már a burnout szindrómáról, és valószínű tisztában vagy a kockázataival is. De azt vajon tudtad, hogy az álláskeresés miatt is belesodródhatsz?

Már a századik értékesítői állást pályázod meg? Még egyik telekommunikációs cégtől sem hívtak vissza, és már unod a folyamatos visszautasítást? A kiégés egy fizikai és érzelmi elfáradás, amit a krónikus stressz okoz. Gyakran vezet cinizmushoz, közönyhöz, hibázáshoz és az eredménytelenség érzéséhez. Amikor „kiégünk”, a problémák megoldhatatlannak, minden barátságtalannak tűnik, és nehéz összeszednünk magunkat ahhoz, hogy cselekedjünk. A burnout tönkreteheti a kapcsolatainkat, az egészségünket, a karrierünket, és csökkentheti a hatékonyságunkat az álláskeresésben. Hogyan tudnánk magunkat megvédeni, vagy kigyógyítani ebből? Ez a hét „kezelési módszer” segítséget nyújthat:

1. Ismerd meg az applikációkat

Használd az applikációk, szoftverek széles skáláját, hogy sokkal kevesebb időt tölts a munkakereséssel, és szűkítsd a találati eredményeket. A Gmail a munkakeresésben is segítségedre lehet nagy tárhelyével, magas számú alkalmazásával. A Canned emails például egy olyan lehetőség, mellyel beállíthatod, hogy a rendszer automatikusan ugyanazt az előre megkomponált üzenetet küldje meg a címzettnek, így nem kell újraírnod az e-maileket minden egyes jelentkezés alkalmával.

2. Csoportosítsd a tevékenységeidet, hogy csökkentsd a munkamennyiséget

Más szóval kombináld a feladatokat, hogy ugyanazt a fajta munkát végezhesd el egy időben. Például egy időpontban írd meg az e-maileket, mert gyakran tartalmaznak a levelek hasonló információkat. Egyszerre szabd át a különböző helyekre küldött önéletrajzaidat, és egy időben erősítsd a kapcsolatot a fejvadász cégekkel, mert így újrahasznosíthatod a már elküldött üzeneteket.

3. Mondj nemet

Szabj határokat magadnak és másoknak is. Mondj nemet arra, ha a családod, barátaid csak azért vesznek igénybe, mert azt hiszik, munkanélküliként mindenre van időd. Ne legyél munka-alkoholista: ha 30-35 órát töltesz egy héten munkakereséssel, az már kontra produktív, és semmire nem marad energiád, az interjúkat és a bértárgyalásokat is beleértve. Szakemberek azt tanácsolják, hogy maximum csak 4 napot tölts álláskereséssel, így a péntekeket magadra szánhatod.

4. Tudd, mikor elég az elég

Hány állást pályázol meg egy héten? Hány fejvadásszal érintkezel? Hány LinkedIn meghívást küldesz el? Tűzz ki inkább meghatározott, teljesíthető célokat, amelyeken minden egyes héten munkálkodnod kell, és dolgozz ki egy heti teljesítménytáblát magadnak, ebből pedig készíts napi beosztást, és jegyezd fel a keresések végeredményét is. Tedd szokásoddá, hogy a levont tanulságok alapján minden nap frissíted, alakítod a keresési metódust.

5. Invesztálj magadba és a karrieredbe

Az álláskeresés egy remek lehetőség arra, hogy személyes és szakmai téren is befektess magadba. Szakíts időt arra, hogy online képzéseken vegyél részt, olvass sok újságot, könyvet, kezdj bele egy blogba, vagy írj más blogjára vendégposztokat. Áldozz időt a kapcsolataidra és a kedvenc hobbijaidra, játssz többet.

6. Változtass a gondolkodásmódodon

A legtöbb álláskereső túl sokat foglalkozik magával. Próbáld ezt átfordítani, és inkább azzal törődj, mit adhatsz másoknak, mert ezzel átformálhatod az álláskeresésedet is. Például ahelyett, hogy folyamatosan csak kérdésekkel bombázod a kapcsolataidat, próbálj inkább értékes és használható ötletekkel előhozakodni, vagy felkínálni a segítségedet valamiben.

7. Lazíts

A tanulmányok bebizonyították, hogy mindenkinek szüksége van legalább 90-120 perc szünetre a munkaidőn belül. Ugyanígy szükségünk van nagyobb időtartamú szabadságra is az év folyamán. Legalább 2 óránként szakítsd félbe az álláskeresést, állj fel a géped mellől 15-30 percre. Tervezz egy órás kikapcsolódást minden egyes nap, és olyan tevékenységi formákat válassz, amelyek az agyad teljesen más területét aktivizálják, mint amit a munkakeresés közben használsz. Váltogasd a helyet, ahonnan állást keresel: ne mindig otthon ülj, járj kávézókba például.

Ha kihasználod ezeket a lehetőségeket, egészséges határokat állítasz fel, és normális elvárásokat tűzöl ki magad elé, meggyógyíthatod, vagy ami még jobb, megelőzheted a kiégést.

A Careerealism cikke nyomán.

A Jobline oldalán több mint 4000 állásajánlat vár megbízható cégektől. Iratkozz fel Álláspostára is, hogy ne maradj le a legfrissebb nyitott pozíciókról>>



Az oldalon elhelyezett tartalom a Jobline.hu közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Cikk megosztása
Címkék