Telenor
Telenor

2017-re a beltéri lefedettség annyira erős lett, hogy a lakás összes részében – tehát a több fallal körülvett fürdőszobában és vécében is – elérhetővé vált a gyors internet-hozzáférés. Anonim toalettkvízünkkel arra keressük a választ, hogy mivel töltjük időnket ott, ahova a király is egyedül jár.

A teljes beltéri lefedettségnek (szakzsargonban: deep indoor coverage) köszönhetően egy borász már minden nehézség nélkül üzleteket bonyolíthat le a pincéjéből; e-maileket küldhetünk, vagy akár videohívást is lebonyolíthatunk a liftből. A plázák üzleteinek tucatnyi fallal körülvett fülkéiből könnyedén küldhetünk fotókat az éppen felpróbált ruhadarabokról, és a tízemeletes panelházak földszinti lakásaiban sem akadozik már a mobilnet.

Az NMHH 2015-ös felmérése szerint egy átlagos magyar naponta 5,2 órán keresztül elérhető, és ebből 3,1 órát használja aktívan a világhálót. Bár a netezés legfőbb helyszíne továbbra is a saját lakásunk, évről évre emelkedik azoknak a száma, akik a munkahelyükön vagy más, nyilvános helyen használják az internetet. Napjainkban már magától értetődő fogyasztói igény, hogy fizikai helyünktől függetlenül is folyamatosan elérhetőek maradjunk virtuális közegünkben. Egy étterem eldugott szegletében vagy a sarki közért csemegepultjánál éppúgy elvárás a zökkenőmentes kommunikációt biztosító mobilszolgáltatás, mint a lépcsőházakban, illetve saját lakásunk előszobájában, esetleg éppen a toaletten.

Elérhetőnek maradni

Az NMHH kutatásának eredményei is a deep indoor coverage technológia szükségességét igazolják: a magyarok 56%-a ugyanis mindig magánál tartja a mobilját, 20% pedig már kifejezetten rosszul is érzi magát a telefonja, így a folyamatos elérhetőség és netes jelenlét adta biztonságérzet nélkül.

A Gemius tavalyi kutatása szerint hazánkban már 3,5 millióan interneteznek mobilról, s számuk drasztikusan emelkedik. A prognózisok szerint rövid időn belül kiegyenlítődik az asztali számítógépről és az okostelefonról netezők aránya. Internet-használati szokásaink átalakulása mögött egyfelől a készülékek és az azokra fejlesztett alkalmazások bővülése, másfelől pedig a mobilok gyors, stabil és minden körülmények között elérhető működését garantáló háttérrendszerek, szolgáltatások robbanásszerű fejlődése áll.

A válaszadók több mint fele a munkahelyi konyhában vagy éppen unalmas értekezleteken is nyomkodja a készüléket, ám ami talán még ennél is meglepőbb, már-már meghökkentő adat, hogy harmaduk számára a WC-n ülve is szükséges a folyamatos internetelérés. Ez a helyszín a hatodik legnépszerűbb a mobilhasználati helyek listáján, megelőzve a pénztárnál való sorban állást és az ébredés utáni böngészést is. Ezért is vagyunk kíváncsiak arra, hogy mire használja a telefonját a magyar akkor, amikor magára zárja a vécé ajtaját.

Ön mire használja ott a telefont?

Kérjük, töltse ki a következő kvízünket, hogy teljes körű képet kaphassunk arról, amit senki sem láthat.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Telenor Magyarország közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.