szerző:
Számlázz.hu

A profi vállalkozó érti és használja a 21. század digitális vívmányait. Így ugyanis több ideje jut azokra a dolgokra – a kreativitásra, a személyes kapcsolattartásra és az ötletelésre –, amelyeket a gépek soha nem fognak tudni elvégezni helyette.

Sok vállalkozó már az induláskor elköveti azt a hibát, ami aztán a bukásához vezet: olyan tevékenységbe fog, ami teljesen távol áll a saját érdeklődési körétől, mindössze a minél nagyobb profit lebeg a szeme előtt – fogalmazta meg a híres brit milliárdos, Sir Richard Branson. Ez azért probléma, mert egy vállalkozás felfuttatása rengeteg időt és energiát emészt fel, számtalan buktatót kell leküzdeni, lehetetlennek tűnő helyzetet megoldani. Márpedig ezeket az akadályokat azok bizonyosan nem tudják venni, akik nem élvezik, amit csinálnak, nem képesek teljes mértékben azonosulni a saját termékükkel vagy szolgáltatásukkal. Ez egy profi vállalkozó egyik legfontosabb ismérve: azzal foglalkozik, amit szeret csinálni, és amihez ért.

Az első teendő tehát, hogy a vállalkozó felmérje, mi az, amit ő képes megcsinálni, és mi az, amit – manapság divatos kifejezéssel – delegálnia kell. Annak érdekében, hogy több ideje jusson a stratégiai kérdésekre, a kreatív ötletekre és a leendő ügyfelekkel való kapcsolattatásra, valamint új kliensek megszerzésére. Ez egyúttal a jó vezető titka is: nem foglalkozik unalmas adminisztrációval és lélekölő háttérmunkával, azokat a maguk szakmájában leginkább hozzáértőkre hagyja.

A hatékony időgazdálkodás eredményeként a vállalkozónak nagyobb esélye van arra, hogy felismerje a cége profiljába leginkább illő üzleti lehetőségeket, s e megközelítésből vág bele projektekbe, annak érdekében, hogy azokkal minél több jövedelemre tegyen szert. Ez mindenképpen mélyebb gondolkodást igénylő feladat, amihez a vállalkozónak búcsút kell intenie az úgynevezett multitaskingnak – vagyis, hogy egyszerre sok mindent végez –, ehelyett inkább a csapatépítésre kell fókuszálnia. A feladatok megfelelő elosztása ahhoz is energiát szabadít fel, hogy a vállalkozó az üzleti tárgyalásokon alaposan felkészülten jelenjen meg, s ami rendkívül fontos: a megbeszélésekre mindig pontosan érkezzen.

Ha nem szakad szét, akkor a vállalkozónak arra is nagyobb esélye van, hogy nyomás alatt is megőrizze a nyugalmát. Azzal, ha a speciális feladatokat az azokat magas színvonalon elvégezni tudó profikra bízza, a hibázás lehetőségét is mérsékli. Ha pedig mégis bakizik – hiszen ez mindenkivel előfordulhat, legyen bármennyire is felkészült –, akkor fontos, hogy azt legyen képes elismerni, elnézést kérni, azt kijavítani és továbblépni – ez is lényeges ismérve a profi vállalkozónak.

S korántsem az, hogy elvégezte a létező összes iskolát, van MBA-je, vagy rengeteg pénze, esetleg ő a legjobb a szakmájában, illetve ismert, híres. Egyesek szerint az különbözteti meg a profi vállalkozót az amatőrtől, hogy respektálja önmagát, a bizniszét és azokat az embereket, akik kapcsolatba kerülnek vele. Betartja például az ígéreteit: határidőre teljesít, leszállítja az árut, nyújtja a szolgáltatást, a megbeszélt időben elküldi e-mailen az üzleti ajánlatát, illetve gyorsan reagál a megkeresésekre stb. Az, hogy valaki „nagyon elfoglalt”, nem lehet mentség a késedelemre, a mulasztásra. Nem szabad, hogy túl sokat ígérjen, annak érdekében, hogy jó benyomást tegyen valakire, vagy elnyerje az üzletet, ez ugyanis a leggyorsabb módja annak, hogy lerombolja a reputációját.

Egy valóban profi vállalkozó folyamatosan képezi magát, figyeli a piaci folyamatokat, s megismeri a legfrissebb üzleti megoldásokat, innovációkat. Utóbbiak között is különösen a digitális újításokat, ezek révén ugyanis még több időt és energiát spórolhat meg. Jelentősen megkönnyítheti az életét egy vállalkozás például azzal, ha a kézi számlázásról áttér az elektronikusra, s a számlákat vevői felé számlázó programok segítségével állítja ki.

 

Hogyan segíti egy profi számlázó program a profi vállalkozókat?  

  • Ha a vevő valami miatt ragaszkodik a papíralapú számlához, a vállalkozónak akkor sem kell sorban állnia a postán, mivel használhatja a számlázó program postázási szolgáltatását,
  • az e-számlákat bizonyos szolgáltatási csomagokon belül akár ingyen is kibocsáthatja
  • ha sok számlát kell kibocsátania (például hó végén), akkor a tömeges számlakiállítás siet segítségére
  • mivel a vállalkozó könyvelője hozzáférhet a számlázási fiókjához, önállóan tudja exportálni a számlaadatokat és a bejövő számlákat is
  • a későn fizető ügyfeleknek a számlázó program automatikusan küldi ki a fizetési felszólításokat a beállított késedelmi napok szerint,
  • mind a kibocsátott, mind a bejövő papírszámlák automatikusan és NAV-állóan archiválódnak a számlázási fiókban, így egy NAV-ellenőrzésre a vállalkozónak elég csak egy pendrive-ot (esetleg CD-t) magával vinnie,
  • a hibásan kiállított számlák lehetőségét az automatikus adatkitöltés csökkentheti,
  • a vállalkozó webáruháza folyamatosan kapcsolatban állhat a számlázó programmal, így a számlákat szintén automata állítja ki emberi beavatkozás nélkül, így minden vevő már a vásárlás pillanatában megkapja a céges logóval ellátott elektronikus számláját,
  • lehetőség van online szerződéskötéssel az online fizetés bekapcsolására, így a webshop által küldött díjbekérőt a vevők bankkártyával kiegyenlíthetik, majd az automatizmus kiállítja a ‘fizetést nem igényel számlát’ a vevő részre
  • az elküldött díjbekérőre a partnerek online is fizethetnek, mire a díjbekérőből a számlázó program automatikusan elkészíti a számlát és azt ki is küldi a vevőnek,
  • a vállalkozás bankszámlája és a számlázási fiók közötti élő kapcsolat biztosítására alkalmas a Számlázz.hu autokassza megoldása, ami automatikusan szinkronizálja a beérkező utalásokat és a kiállított számlákat
  • Számlázz.hu esetében ha a vállalkozó beszállítói, alvállalkozói is ugyanazt a számlázó programot használják, akkor a bejövő számlák is automatikusan megjelennek a számlázási fiókban.

Az oldalon elhelyezett tartalom a Számlázz.hu megbízásából a HVG BrandLab közreműködésével jött létre. A tartalom előállításában a hvg.hu és a HVG hetilap szerkesztősége nem vett részt.

Adózóna BrandChannel

A digitalizáció tényleg elveszi a könyvelők munkáját?

Életünk valamennyi területén gőzerővel tör előre a digitalizáció, megkönnyítve ezzel ügyes-bajos dolgaink elintézését, miért pont a könyvelés lenne ez alól a kivétel? De vajon kell-e félniük a könyvelőknek attól, hogy a kézi számlázásról elektronikusra való áttérés miatt nem lesz munkájuk? Utánajártunk, hogy e félelem mennyire megalapozott a szakmában, hogyan alakítja át a digitalizáció a könyvelők munkáját, változtatja meg feladataikat, milyen új készségeket kíván meg tőlük és hol tartanak a változáshoz való alkalmazkodásban.

Adózóna BrandChannel

Amit a NAV-bekötésről tudni akart, de nem merte megkérdezni!

Alig valamivel kevesebb, mint egy hónapjuk maradt a vállalkozásoknak, hogy felkészüljenek arra, 1 millió helyett már a 100 ezer forintnál nagyobb összegű általános forgalmi adót (áfa) tartalmazó ügyleteiket is kötelesek lesznek bejelenteni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV). Ezt a leghatékonyabban egy számlázó programon keresztül tudják megtenni, ami a számla kibocsátásakor automatikusan, az interneten keresztül képes beküldeni a számla adatait a NAV rendszerébe. Ám ennek kapcsán még mindig egy sor kérdés foglalkoztatja az érintett vállalkozókat. Az alábbiakban ezekre próbálunk megnyugtató válaszokat adni.