HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Tanulságos filmes példák, példaértékű céges sztorik és különleges életutak - a HVG Extra Business friss száma azt járja körül, miként segíthetik a történetek karrierünket, életünket, cégünk sikerét.

A képre kattintva megrendelheti a magazin friss számát!

Történeteink meghatároznak bennünket. Az, hogy milyen sztorikat osztunk meg, hogyan mesélünk magunkról, meghatározza, mennyire érezzük jól magunkat a bőrünkben, hogyan kapcsolódunk másokhoz és környezetünkhöz. Ez az összetett folyamat működik az üzleti életben is: a márkák, a cégek és a vezető személyiségek esetében éppúgy hatással van a külső képre és a belső értékekre. Friss lapszámunkban a legjobbakat megkérdezve mutatjuk be, milyen alapelvek mentén érdemes történeteket kreálni, és azok miként hatnak. A magazin anyagai közül ajánlunk tizenegyet.

1. Interjú a Pixar animációs stúdió vezetőjével

Toy Story, Verdák, Egy bogár élete, Hihetetlen család, L’ecsó – csak néhány a Pixar sikertörténetei közül. Interjúnkban a karrierje során többek között George Lucasszal és Steve Jobs-szal is együtt dolgozó Ed Catmull-lal beszélgettünk kreativitásról, cégvezetési kulisszatitkokról és pixaros fordulópontokról.

2. Miről mesélnek a márkák?

Légy hős! - szólítja meg vásárlóit az akciókameráiról elhíresült GoPro. Akarom! - száll szembe a lehetetlen teljesítménnyel - és riválisaival - a feltörekvő sportszergyártó, az Under Armour. Velünk mindenhol otthon érezheted magad - ígéri az Airbnb. És minderről remek példatörténeteik, képeik, videóik, eseményeik is vannak. Céges történetmesélés felsőfokon.

3. Portré az Aranyélet vezető írójáról

"A második évad kapcsán kritikaként kaptuk meg, hogy amit látnak, az már nem lehet igaz. Szerencsére még valóban nem lövöldöznek gépkarabéllyal a Király utcában, de a történet minden egyes eleme a valóságra épül, csupán sűríti az eseményeket, fokozást használ" - vall az HBO számára készített sorozatról Tasnádi István.

4. A szájbarágós reklámok kora lejár

Új generációs hazai reklámügynökségek vezető szakembereit kértük arra, magyarázzák el, hogyan épül be a munkájukba a régi-új szakmai csodafegyver, a történetmesélés. Andrew Canter nemzetközileg elismert tartalommarketinges szakértő pedig a cégről szóló történetek kontrolljának visszaszerzéséről beszél vele készített interjúnkban.

5. Figyeljünk a részletekre!

Mit üzen A Keresztapa című film nyitó- és zárójelenete? És a Ponyvaregény Aranyóra című fejezetében látott rajzfilm? Milyen a jó sztori, és hogyan lehet jól elmesélni? Mit tanulhatnak a cégek történetmesélői a legsikeresebb filmek példáiból? Szekeres Csaba cikke a filmes történetmesélésről.
 
6. Hagyunk-e pénzt az asztalon?

A márka érték, a márkaépítésre szánt összeg pedig befektetés. De van-e olyan befektető a világon, aki elégedett lenne a márkaépítők azon válaszával, hogy „sajnos nem tudjuk megmondani, eredményesek voltunk-e”. Cikkünk márkaszakértő szerzőjének, Barna Tamásnak meggyőződése, hogy a fogyasztói márkaélmény számszerűen kimutatható.

7. Így posztolnak ők

"Bár az én Facebook-oldalamat közel sem látogatják annyian, mint Kasza Tibiét vagy Oravecz Nóráét, de legalább őrzök némi illúziót, hogy az írásaimat autonóm emberek olvassák, akik nem egyetértésre, hanem inspirációra, vitára és új nézőpontokra vágynak" - vall sajátos facebookos stratégiájáról Puzsér Róbert. Rajta kívül tippeket kértünk Jókuti Andrástól, Palya Beától, Nyáry Krisztiántól és Tibi atyáéktól is.

8. Nincs hátrány, nincs előny

Polgár Juditot nemrégiben az ENSZ nőügyi szervezete, a UnWoman esélyegyenlőségi nagykövetévé nevezték ki. A választás nem véletlen: karrierje során a nemzetközi nagymester a legmagasabb szinten állt helyt a férfiak között, ami már önmagában is példát mutathat nőtársainak. Porténkat Judit sakkos pályafutásának emlékezetes megkülönböztetős történetei színesítik.

9. Michelisz + Bordos - páros portré

Mi a közös az autóversenyzésben és a fényfestésben? Semmi. És mi a közös abban a két férfiban, akik ezeket művelik? Sok minden: elszántság, önbizalom, éberség, bátorság, képesség a folyamatos fejlődésre és tanulásra. Két életút, ami sok álom valóra válását inspirálhatja.

10. Félrebeszélő kajanevek

Ehetett-e Jókai Esterházyval Újházit és Gundelt Kolozsváron, Brassó felé félúton? - nagyjából ebbe a kissé posztmodern mondatba lehetne belezsúfolni Cserna-Szabó András cikkének témáját. Hogy mi köze egy ételnek a nevéhez? Egyértelmű válasz sajnos nincs: hol sok, hol kevés, és az sem ritka, hogy semmi.

11. Nem sportcipő, sneaker

A sneaker több mint sportcipő. Mindegyik fajtájának van sztorija, amelynek forrása lehet valamely innovatív technológia, nemes ügy, legendás múlt, kötődés ikonikus sportolóhoz vagy körülrajongott celebhez – esetleg mind egyszerre. Cikkünkben a sneakerbox.hu alapító szerkesztője válogat a tavasszal érkező modellek és színállások közül.

A fenti cikk a HVG Extra Business közreműködésével készült. Magazinunk friss számában azt járjuk körül, miként segíthetik a történetek életünket, karrierünket, cégünk sikerét. Keresse az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!