HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az internet és a digitális technológiák térhódításával a történetmesélés újra felkapott reklámeszközzé vált, hatékony segítséget nyújtva a brandépítéshez vagy a termékek megkedveltetéséhez. Íme néhány innovatív példa a legnagyobb autómárkák eszköztárából.

Land Rover: The Vanishing Game

A Land Rover innovatív sztorizós módszere a fikciót és a valóságot ötvözi. A gyártó William Boyd brit író The Vanishing Game című regényét ültette át a digitális világba, amelyben az olvasó páratlan vezetési élményt átélve halad keresztül a Nagy-Britanniában játszódó, rejtélyes történeten.

A főhős egy Land Rover Defender volánjánál ülve utazza át a szigetországot, amit az olvasók élethű Tumblr oldalon követhetnek figyelemmel, ahol interaktív szövegek, videók, hátterek, hangok és narráció hat az érzékekre. A fejezetekre bontott történetet a beágyazott hivatkozások és kattintható kulcsszavak teszik még érzékletesebbé. Ha például a „folyó” szóra kattintunk, folyón átgázoló Land Rover Defender jelenik meg a képernyőn, de érdekes a valódi Land Rover-tulajdonosok kalandjait bemutató szekció is, amely a #WellStoried (#JólMesélt) hastag kampány részeként jelent meg, néhány hónappal a The Vanishing Game elindítása előtt.

Habár nem túl konvencionális dolog szépirodalmat interaktív, közösségi médiával megtámogatott online felületen bemutatni, a jövő abszolút ebbe az irányba mutat. A több érzékre ható digitális megjelenítés az írott történeteket is színesebbé és izgalmasabbá teheti a jövőben. A Land Rover úgy próbálta még jobban elterjeszteni a The Vanishing Game-et, hogy a 17 ezer szóból álló történetet e-bookként is elérhetővé tette.

Honda: The Other Side

A nagy múltú japán gyártó a londoni székhelyű Wieden + Kennedy reklámügynökséggel és Daniel Wolfe elismert rendezővel karöltve készítette el a The Other Side (A másik oldal) című kettős történetet, amelynek két főszereplője a Honda legkelendőbb modellje, a Civic, illetve annak sportos megfelelője, a Civic Type R.

A történet középpontjában – a két autó mellett – egy átlagos külsejű, de kettős életet élő férfi áll. A főszereplő titkos énjére csak akkor derül fény, ha lenyomjuk az „R” billentyűt a klaviatúrán. A The Other Side átlagos cselekménye nappal zajlik, míg vele párhuzamosan fut egy adrenalinnal fűtött éjszakai szál is. A két sztori között váltva a főhős is igazodik az általa vezetett jármű karakteréhez: nappal gondoskodó családapa, aki egy fehér Civickel viszi haza a gyerekeket az iskolából, éjszaka viszont beépített zsaru, aki néhány műkereskedővel száguld keresztül a városon egy vörös Civic Type R volánjánál ülve.

A szórakoztató és akciódús, alig 3 perces videó a kezdettől fogva megragadja a néző figyelmét, és a történet csúcspontjáig fenntartja a feszültséget, mindemellett jól domborítja ki a Civic jellemzőit: ugyanazon modell lehet kényelmes, megbízható családi autó, sportkivitelben azonban a lóerőfüggő sofőrök álma válik belőle.

Lexus – L Studio: It Got Better

A Toyota luxusmárkájaként elhíresült Lexus hírességekkel megspékelt szórakoztató sorozatot hozott létre It Got Better (Ez még jobb lett) címmel. A 18 epizódos dokumentumsorozat a személyes történetekre helyezi a hangsúlyt, melyek mindegyike a különböző szexuális irányultságokat és az azokkal járó küzdelmeket veszi górcső alá. Leszbikus, meleg, biszexuális vagy transznemű hírességek, színészek, zenészek és sportolók szerepelnek a sorozatban, amivel a Lexus a támogatását fejezi ki a másság mellett.

A márka ezzel a történetmesélős eszközzel kívánja szélesíteni a célközönségét, és azt a fiatal generációt is megszólítja, amely nemcsak a tradicionális reklámokra, hanem a mélyebb, kreatív tartalmakra is fogékony. A szereplők egyébként önmagukban is vonzanak bizonyos rajongótáborokat, ami tovább növeli a márka (el)ismertségét.

A sorozatban nem direktben reklámozzák az autókat, és ez nagyban megkülönbözteti a Lexus kampányát a többi autógyártó módszerétől. Jóllehet minden videó elején megjelenik a márka logója, a bemutatott történeteknek semmi közük az autókhoz. Az egyszerű stílus, az interaktív és látványos elemek mellőzése pedig még személyesebbé teszi a felvételek atmoszféráját, így igazán a főhősök által képviselt értékekre kerül a hangsúly.


BMW: BMW Individual

A bajor gyártó okostelefonos alkalmazása az interaktivitást és az autók személyre szabhatóságát emeli ki. A BMW Individual (Egyedi BMW) elnevezésű app gyönyörűen mutatja be a gyártó teljes palettáját az egyes modellekhez rendelhető külső és belső kiegészítőkkel együtt. A BMW Egyedi Gyártás elnevezésű programjának reklámozására létrehozott alkalmazás teljes mértékben bevonja a felhasználókat: az egyes opciókat, funkciókat ugyanis saját tapasztalat útján, a képernyőre koppintással, zoomolással és hasonló mozdulatokkal lehet előcsalogatni. Az applikáció számos animált képpel, szöveggel, valamint a színek és az anyagok realisztikus ábrázolásával teremti meg a virtuális valóságot, és fokozza a felhasználói élményt. Ezáltal pedig olyan, mint egy interaktív mesekönyv, amelynek segítségével a felhasználók megalkothatják a saját autós történetüket.

Peugeot 3008: Amplified Experience

A legújabb technológiai divatot lovagolta meg a Peugeot is az új 3008 SUV kampányával. A VR-szemüveghez készült Peugeot 3008 Amplified Experience alkalmazás segítségével úgy érezhetjük magunkat, mintha tényleg olyan autóban ülnénk, amely közben aszfalton vagy földúton halad. A fejünket forgatva körbenézhetünk az utastérben, megtapasztalva a különleges, i-Cockpit elnevezésű vezetőhely előnyeit. Az élményt olyan hanghatások teszik teljessé, mint például az irányjelző kattogása vagy a műszeregység visszajelző hangjai. A Peugeot bárki számára elérhetővé teszi az Amplified Experience alkalmazást, akinek VR-képes okostelefonja van. Elég csak regisztrálni az alkalmazás weboldalán, és a gyártó postán elküldi a direkt erre a célra készült cardboxot, amellyel pillanatok alatt saját VR-szemüvegünk lehet.

Kloó Dániel cikke teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/1-es számában olvasható el.

Friss lapszámunkban olyan etikus befolyásolási módszereket mutatunk be, amelyekkel jobb hellyé tehetjük a világot, javíthatunk megítélésünkön vagy könnyebben eladhatjuk termékeinket. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel! Ha megtetszett az újság, fizessen elő egy évre, és Simon Sinek A jó vezetők esznek utoljára című könyvét adjuk az előfizetés mellé.

Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

HVG Extra Business Business magazin

Így vásárolunk új autót. Ön melyik csoportba tartozik?

Autót venni nem könnyű, még abban a szerencsés esetben sem, ha a pénz nem számít. Cikkünkben tipikus autóvásárlói megközelítéseket mutatunk be – előbb-utóbb mindenki magára ismer majd. Bármelyik csoportba tartozunk is, ne feledjük: magunknak, nem pedig a szomszédnak veszünk autót.

HVG Extra Business Business magazin

Legyen ön is hatással a világra! Mutatunk 9 inspiráló történetet ehhez

A hatásgyakorlást és a befolyásolást évszázadokon át körbelengte egyfajta mítosz, amely e képességeket istenadta tehetségként értelmezte. A kognitív tudományok elterjedésével azonban kiderült, hogy bizonyos körülmények közepette az emberek meglepően hasonlóan cselekednek. És ha az emberek kiszámíthatók, a praktikák pedig ismertek, bárki képes lehet hatást gyakorolni a másikra.