HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az internet és a digitális technológiák térhódításával a történetmesélés újra felkapott reklámeszközzé vált, hatékony segítséget nyújtva a brandépítéshez vagy a termékek megkedveltetéséhez. Íme néhány innovatív példa a legnagyobb autómárkák eszköztárából.

Land Rover: The Vanishing Game

A Land Rover innovatív sztorizós módszere a fikciót és a valóságot ötvözi. A gyártó William Boyd brit író The Vanishing Game című regényét ültette át a digitális világba, amelyben az olvasó páratlan vezetési élményt átélve halad keresztül a Nagy-Britanniában játszódó, rejtélyes történeten.

A főhős egy Land Rover Defender volánjánál ülve utazza át a szigetországot, amit az olvasók élethű Tumblr oldalon követhetnek figyelemmel, ahol interaktív szövegek, videók, hátterek, hangok és narráció hat az érzékekre. A fejezetekre bontott történetet a beágyazott hivatkozások és kattintható kulcsszavak teszik még érzékletesebbé. Ha például a „folyó” szóra kattintunk, folyón átgázoló Land Rover Defender jelenik meg a képernyőn, de érdekes a valódi Land Rover-tulajdonosok kalandjait bemutató szekció is, amely a #WellStoried (#JólMesélt) hastag kampány részeként jelent meg, néhány hónappal a The Vanishing Game elindítása előtt.

Habár nem túl konvencionális dolog szépirodalmat interaktív, közösségi médiával megtámogatott online felületen bemutatni, a jövő abszolút ebbe az irányba mutat. A több érzékre ható digitális megjelenítés az írott történeteket is színesebbé és izgalmasabbá teheti a jövőben. A Land Rover úgy próbálta még jobban elterjeszteni a The Vanishing Game-et, hogy a 17 ezer szóból álló történetet e-bookként is elérhetővé tette.

Honda: The Other Side

A nagy múltú japán gyártó a londoni székhelyű Wieden + Kennedy reklámügynökséggel és Daniel Wolfe elismert rendezővel karöltve készítette el a The Other Side (A másik oldal) című kettős történetet, amelynek két főszereplője a Honda legkelendőbb modellje, a Civic, illetve annak sportos megfelelője, a Civic Type R.

A történet középpontjában – a két autó mellett – egy átlagos külsejű, de kettős életet élő férfi áll. A főszereplő titkos énjére csak akkor derül fény, ha lenyomjuk az „R” billentyűt a klaviatúrán. A The Other Side átlagos cselekménye nappal zajlik, míg vele párhuzamosan fut egy adrenalinnal fűtött éjszakai szál is. A két sztori között váltva a főhős is igazodik az általa vezetett jármű karakteréhez: nappal gondoskodó családapa, aki egy fehér Civickel viszi haza a gyerekeket az iskolából, éjszaka viszont beépített zsaru, aki néhány műkereskedővel száguld keresztül a városon egy vörös Civic Type R volánjánál ülve.

A szórakoztató és akciódús, alig 3 perces videó a kezdettől fogva megragadja a néző figyelmét, és a történet csúcspontjáig fenntartja a feszültséget, mindemellett jól domborítja ki a Civic jellemzőit: ugyanazon modell lehet kényelmes, megbízható családi autó, sportkivitelben azonban a lóerőfüggő sofőrök álma válik belőle.

Lexus – L Studio: It Got Better

A Toyota luxusmárkájaként elhíresült Lexus hírességekkel megspékelt szórakoztató sorozatot hozott létre It Got Better (Ez még jobb lett) címmel. A 18 epizódos dokumentumsorozat a személyes történetekre helyezi a hangsúlyt, melyek mindegyike a különböző szexuális irányultságokat és az azokkal járó küzdelmeket veszi górcső alá. Leszbikus, meleg, biszexuális vagy transznemű hírességek, színészek, zenészek és sportolók szerepelnek a sorozatban, amivel a Lexus a támogatását fejezi ki a másság mellett.

A márka ezzel a történetmesélős eszközzel kívánja szélesíteni a célközönségét, és azt a fiatal generációt is megszólítja, amely nemcsak a tradicionális reklámokra, hanem a mélyebb, kreatív tartalmakra is fogékony. A szereplők egyébként önmagukban is vonzanak bizonyos rajongótáborokat, ami tovább növeli a márka (el)ismertségét.

A sorozatban nem direktben reklámozzák az autókat, és ez nagyban megkülönbözteti a Lexus kampányát a többi autógyártó módszerétől. Jóllehet minden videó elején megjelenik a márka logója, a bemutatott történeteknek semmi közük az autókhoz. Az egyszerű stílus, az interaktív és látványos elemek mellőzése pedig még személyesebbé teszi a felvételek atmoszféráját, így igazán a főhősök által képviselt értékekre kerül a hangsúly.


BMW: BMW Individual

A bajor gyártó okostelefonos alkalmazása az interaktivitást és az autók személyre szabhatóságát emeli ki. A BMW Individual (Egyedi BMW) elnevezésű app gyönyörűen mutatja be a gyártó teljes palettáját az egyes modellekhez rendelhető külső és belső kiegészítőkkel együtt. A BMW Egyedi Gyártás elnevezésű programjának reklámozására létrehozott alkalmazás teljes mértékben bevonja a felhasználókat: az egyes opciókat, funkciókat ugyanis saját tapasztalat útján, a képernyőre koppintással, zoomolással és hasonló mozdulatokkal lehet előcsalogatni. Az applikáció számos animált képpel, szöveggel, valamint a színek és az anyagok realisztikus ábrázolásával teremti meg a virtuális valóságot, és fokozza a felhasználói élményt. Ezáltal pedig olyan, mint egy interaktív mesekönyv, amelynek segítségével a felhasználók megalkothatják a saját autós történetüket.

Peugeot 3008: Amplified Experience

A legújabb technológiai divatot lovagolta meg a Peugeot is az új 3008 SUV kampányával. A VR-szemüveghez készült Peugeot 3008 Amplified Experience alkalmazás segítségével úgy érezhetjük magunkat, mintha tényleg olyan autóban ülnénk, amely közben aszfalton vagy földúton halad. A fejünket forgatva körbenézhetünk az utastérben, megtapasztalva a különleges, i-Cockpit elnevezésű vezetőhely előnyeit. Az élményt olyan hanghatások teszik teljessé, mint például az irányjelző kattogása vagy a műszeregység visszajelző hangjai. A Peugeot bárki számára elérhetővé teszi az Amplified Experience alkalmazást, akinek VR-képes okostelefonja van. Elég csak regisztrálni az alkalmazás weboldalán, és a gyártó postán elküldi a direkt erre a célra készült cardboxot, amellyel pillanatok alatt saját VR-szemüvegünk lehet.

Kloó Dániel cikke teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/1-es számában olvasható el.

Friss lapszámunkban olyan etikus befolyásolási módszereket mutatunk be, amelyekkel jobb hellyé tehetjük a világot, javíthatunk megítélésünkön vagy könnyebben eladhatjuk termékeinket. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel! Ha megtetszett az újság, fizessen elő egy évre, és Simon Sinek A jó vezetők esznek utoljára című könyvét adjuk az előfizetés mellé.

Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
HVG Extra Business Business magazin

Így vásárolunk új autót. Ön melyik csoportba tartozik?

Autót venni nem könnyű, még abban a szerencsés esetben sem, ha a pénz nem számít. Cikkünkben tipikus autóvásárlói megközelítéseket mutatunk be – előbb-utóbb mindenki magára ismer majd. Bármelyik csoportba tartozunk is, ne feledjük: magunknak, nem pedig a szomszédnak veszünk autót.

HVG Extra Business Business magazin

Legyen ön is hatással a világra! Mutatunk 9 inspiráló történetet ehhez

A hatásgyakorlást és a befolyásolást évszázadokon át körbelengte egyfajta mítosz, amely e képességeket istenadta tehetségként értelmezte. A kognitív tudományok elterjedésével azonban kiderült, hogy bizonyos körülmények közepette az emberek meglepően hasonlóan cselekednek. És ha az emberek kiszámíthatók, a praktikák pedig ismertek, bárki képes lehet hatást gyakorolni a másikra.