HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A civil szervezetek közel negyede elsősorban a marketingtámogatás iránt érdeklődik egy friss kutatás eredményei alapján. A felmérésből kiderül az is, hogy nemzetközileg minden harmadik pro bono program elindítása a kereskedelmi bankoknak köszönhető.

A Magyar Adományozói Fórum által készített kutatás szerint egyre több vállalat nyújt ma már Magyarországon is pro bono szolgáltatásokat civilek számára. A klasszikus vállalati önkéntes programok mellett a pro bono esetében a cégek vagy munkavállalók szakmai tudásukkal segítik a civil szervezetek munkáját a kommunikációs kampánytól a jogi tanácsadáson át a stratégiai tervezésig. Ez a fajta támogatás amellett, hogy a civilek számára sok esetben hiánypótló, a vállalatok eredményessége és a munkáltatói márka számára is fontos hozzáadott értéket képvisel.

„Vágyom olyan társadalomban élni, ahol a civilek képesek megvalósítani, amit szeretnének"

A kilencvenes évek közepén nekiállt, és elkezdte felépíteni az önkéntesség párhuzamos világát, ami mára kézzel fogható valósággá vált. E munkája során szerzett tapasztalatai jól jöttek akkor is, amikor néhány éve a pro bono publico gyakorlatának magyarországi meghonosításába fogott. A kihívás és lelkesedése legalább akkora, mint húsz évvel ezelőtt. F.

A Global Pro Bono Network tagszervezetei körében végzett belső felmérés alapján – amelynek eredményeit elsőként a European Pro Bono Summit keretein belül mutatják be – a megkérdezett civil szervezetek negyede (22%) marketing szakmai támogatást igényelne, amennyiben erre lehetőség adódik, közel húsz százalékuk (19%) stratégiai tanácsadásban és pénzügyi területen (15%) számítana segítségre. A kutatásból az is kiderült, hogy a civilek számára a HR- és IT-területen tevékenykedő szakemberek tudása is hasznos lenne.

A vállalatok támogatási stratégiáját vizsgálva látszik, hogy a leggyakrabban (34%) a kereskedelmi bankok és a tanácsadói szektor (21%) területéről mutatkozik nyitottság a pro bono programok indítására, de a gyógyszergyártás, a reklám, valamint a PR-területén tevékenykedő vállalatok részéről is van igény a szakértelmen alapuló programok indítására.

Budapesten találkoznak a pro bono képviselői

Az október 19. és 20. között tartandó European Pro Bono Summit nemzetközi konferenciára több mint 20 országból érkeznek előadók. A Summiton Navracsics Tibor oktatásért, kultúráért, ifjúságért és sportért felelős biztos a pro bono Európai Unióban rejlő kilátásairól tart előadást. Az esemény további résztvevői Joerg Bauer, a GE Magyarország elnöke, Michael Carlson, a KPMG partnere, Markus Hipp, a BMW Alapítvány igazgatója, Liviu Matei, a CEU Pro-Rektora, Joel Bashevkin San Franciscóból érkező pro bono- és CSR program tanácsadó, valamint számos további neves előadó.

Miért éri meg valakinek ingyen dolgozni?

Milyen előnyökkel jár az üzleti szereplők számára, ha szaktudásukat ingyen megosztják nonprofit szervezetekkel? Miért mélyrehatóbb a pro bono szolgáltatás társadalmi haszna, mint a pénzbeli támogatásé? A legnagyobb amerikai pro bono közvetítő szervezet egyik vezetőjével, Joel Bashevkinnel beszélgettünk. HVG Extra Business: Milyen célkitűzésekkel hozták létre a Taproot Alapítványt, és milyen eredményeket sikerült elérni az utóbbi másfél évtizedben?

A rendezvény az Önkéntes Központ Alapítvány szervezésében valósul meg, szoros együttműködésben a Global Pro Bono Hálózat tagszervezeteivel.

„Mindannyiunk érdeke, hogy a pro bono elköteleződések európai szinten megerősödjenek és folyamatos fejlődési lehetőséget kínáljanak, fontos társadalmi ügyek mellett elkötelezett szervezetek számára” – mondta el Navracsics Tibor oktatásért, kultúráért, ifjúságért és sportért felelős biztos.

F. Tóth András, az Önkéntes Központ Alapítvány ügyvezető igazgatója, a European Pro Bono Summit főszervezője szerint „mára a vállalati önkéntesség mindennapos gyakorlattá kezd válni a nagyvállalatok körében, de még viszonylag kevesen vannak azon cégek, melyek igazán értik a szakértelmen alapuló önkéntes programok jelentőségét”.

A fenti cikk a HVG Extra Business közreműködésével készült.

A magazin friss lapszámában kreatív szakmák gyakorlataiból mutatunk mintát azok számára, akik fejlődni szeretnének, vagy akár csapatot, vállalatot vezetnek folyamatosan megújuló környezetben. A lapban emellett kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!

Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

HVG Extra Business Business magazin

Egy nyerő tipp azoknak, akik gyűlölik munkájukat

Mit profitálhatunk a pro bono, azaz a közjó érdekében végzett vállalati és magántevékenységekből? Hogyan járulnak ezek hozzá a cég sikeréhez, és a személyes jóléthez? A többi között ezekről kérdeztük Aaron Hurstöt, aki több évtizedes tapasztalatát foglalta össze a célvezérelt gazdaságról The Purpose Economy című könyvében.

HVG Extra Business Business magazin

Miért éri meg valakinek ingyen dolgozni?

Milyen előnyökkel jár az üzleti szereplők számára, ha szaktudásukat ingyen megosztják nonprofit szervezetekkel? Miért mélyrehatóbb a pro bono szolgáltatás társadalmi haszna, mint a pénzbeli támogatásé? A legnagyobb amerikai pro bono közvetítő szervezet egyik vezetőjével, Joel Bashevkinnel beszélgettünk.