HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

D. Tóth Kriszta volt híradós, talkshow-műsorvezető és regényíró is, mígnem 2015-ben elindította saját médiavállalkozását. A WMN személyes történeteken keresztül megfogalmazott tartalmai azzal érnek el hatást, hogy közelebb hozzák az egyébként valódi feminista témákat.

„Médiafogyasztóként hiányérzetem volt: nem találtam magyar nyelven olyan fősodorbeli tartalmat, amely megragadja a női lét sokszínűségét, mélységét és ellentmondásosságát. Ez hívta életre a wmn.hu-t” – emlékszik vissza D. Tóth Kriszta alapító-főszerkesztő a kezdetekre.

A DTK brand kezdetei

Kriszta másfél évtizedes tévés múlttal szakított 2013-ban, amikor kilépett a Magyar Televízióból. A gyászidőszakot, ahogy ő nevezi, két regény megírásával töltötte, ezt követően született meg benne az igény a tudatosabb, szabadabb, saját tartalom előállítására. Noha másfél évtized alatt több műfajban is kipróbálta magát, a hírszerkesztést, híradós műsorvezetést és egyéb médiamegjelenéseit is ugyanarra a belső motivációra vezeti vissza.

„Történeteket mesélek, többféle platformon, tartalmat szolgáltatok. Amióta a szakmában kezdtem dolgozni, a közlési kényszer vezérelt, leginkább ösztönösen. A tudatos építkezés az után kezdődött, hogy eljöttem a Magyar Televíziótól. Onnantól vált számomra egyértelművé, hogy nem megyek vissza a balettba ugrálni, hanem megpróbálom összehozni azt, ami kívülről látszik rólam, és ami belülről mozgat.”

Noha pályája kezdetén lett volna lehetősége könnyebb műfajokban is szerepelni, sőt indulása előtt a Mónika Show castingjára is elhívták, nem ez az irány érdekelte igazán. „Engem a hírműfaj izgatott, ezt tanultam az egyetemen, az ösztöndíjaim is erről szóltak, és ez talán megvédett mindenféle vadhajtástól.”

Számos médiasztár számolt már be arról, hogy valójában soha nem szeretett szerepelni, így volt ezzel D. Tóth Kriszta is. „Erősebbnek érzem, amikor egy-egy írásommal hatok az olvasókra, különösen, amióta a WMN elindult, és egy-egy cikkemet akár 200–300 ezren olvassák. Sokáig elég volt, hogy elmondhatom, amit szeretnék. Az oldal elindulása óta viszont tudatosabban elemzem és használom a hatáskeltés mechanizmusait, amik tévésként még zavartak.”

75 ezres látogatottságú Facebook-oldala stabil bázisnak bizonyult az induláshoz. „Ennek ellenére nem szerettem volna a DTK brandet személyesebb irányba vinni. Soha nem szerettem a magánéletemet mutogatni: a lányomat sem fényképről, hanem legfeljebb illusztrációról ismerik az olvasók. Felismertem, hogy nem magamat akarom eladni, hanem a tartalmat.”

Személyes feminizmus

A WMN szókimondóan foglalkozik olyan intim és személyes témákkal, mint a menstruáció, a szex, a válás, a gyereknevelés, a családon belüli erőszak vagy akár a testkép. Kriszta mindezt fenntartható feminizmusként definiálja, és tudatosan célozza meg a mainstream irányt, amellyel mégsem akar megfelelni senkinek. A többnyire személyes történeteken keresztül megfogalmazott tartalom éppen azzal ér el hatást, hogy az olvasó számára is közelebb hozza az egyébként valódi feminista témákat.

Az érzelmi hatáskeltésre tudatosan építő, kezdetben blogokhoz hasonló szerkezetű oldalból mára rovatokkal és videós tartalommal frissülő portál lett, amelynek szerzőit is brandesítík. „A kezdetektől karakterekben gondolkodunk, ez a bloggerszemléletű újságírás nem ismeretlen a hazai piacon sem” – meséli Kriszta.

Témáikat leginkább saját érdeklődésük alapján választják, és ami az értekezleteken intenzív, sokakat érintő beszélgetés tárgya lesz, nagy valószínűséggel megjelenik az oldalon is. „Próbáljuk tartani a határokat, hogy ne legyen túl sok a személyes tartalom, ugyanakkor hamar egyértelművé vált, hogy az olvasóknak szükségük van érzelmekre.”

Noha a jellemzően nőknek szóló tartalmat alapvetően nők is írják és szerkesztik, az alapító életmód-magazinként határozza meg a WMN-t. A hazai online és nyomtatott női lapok öndefiníciója és a piac szemlélete egyelőre azt erősíti, hogy a nőknek szánt tartalom csak a nőket érdekelheti, és a nemi sztereotípiákat még nehezebb lerombolni ezen a területen.

Online közösségből offline

A napi szöveges tartalom mellett idővel elindult az Elviszlek magammal című videosorozat is, a talkshow műfajának D. Tóth Kriszta autójába helyezett változata.

Az összetett céges növekedés egyik meghatározó eleme az offline építkezés – ma már havi rendszerességgel szerveznek rendezvényeket Hello, WMN! címen.

„A WMN-nek komoly kohéziós ereje lett, és ez nem csupán az olvasóknak jó, hanem üzletileg is jövedelmező. Hiszek a közösségi tartalomfogyasztásban, abban, hogy a minőségi fogyasztó meghálálja a minőségi tartalmat, és igényli a közösségi élményt. A Facebook jó alap volt, de nem látom hosszú távon fenntartható közönségszervező erőnek.”

A cég egyébként már az első teljes pénzügyi évet nyereséggel zárta, Krisztának pedig tartalomgyártóból gyorsan vállalkozóvá is kellett válnia. Kockázatvállalását igazolja, hogy már az indulás után három hónappal ajánlatot kapott a WMN márkára, és az Elviszlek magammalt is műsorára tűzte volna már televíziós csatorna.

„A WMN-t a minőségi tartalom igénye hívta életre, nem pedig azért született, hogy legyen hová hirdetéseket pakolni. Amíg a meccs az értekesítés és a tartalom között az utóbbi javára dől el, addig ez a felület értékes marad.”

Papp Bojána cikke teljes terjedelmében a HVG Extra Business 2017/2-es számában olvasható el.

A magazin friss lapszámában kreatív szakmák gyakorlataiból mutatunk mintát azok számára, akik fejlődni szeretnének, vagy akár csapatot, vállalatot vezetnek folyamatosan megújuló környezetben. A lapban emellett kiemelten foglalkozunk a kreativitáshoz szorosan kötődő dizájntémákkal is. Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg itt kedvezménnyel!

Ha érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

HVG Extra Business Business magazin

11 cikk, amit csak akkor olvasson el, ha sikeres akar lenni

A kreativitás ma már nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja, alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha olyan területen dolgozunk, amely folyamatosan fejlődik. Íme néhány tipp a klasszikus kreatív szakmák gyakorlatából.