HVG Extra Business Business magazin

Nem hízelegni ülnek a nyakunkba

Üzletembereket, befektetőket, sportolót és színészt kérdeztünk arról, mit és mit nem várhatunk egy mentortól, valamint milyen előnyei és kockázatai vannak egy ilyen kapcsolatnak.

HVG Extra Business Business magazin

Így is lehet sikeresen adományt gyűjteni

Helyi közösségépítés, civil adománygyűjtés és szórakoztató társasági esemény – november végén rendezte meg a Ferencvárosi Közösségi Alapítvány Élő Adás című adománygyűjtő estjét.

HVG Extra Business Business magazin

Így győzhetjük le mindennapi szorongásainkat

Az egzisztenciális szorongás olyan belső frusztráció, amely létezésünkkel kapcsolatos. Elhatalmasodása önsorsrontó működésmódot eredményezhet: beletörődést abba, hogy ez már mindig így lesz. Mit tehetünk?

HVG Extra Business Business magazin

Hogyan bánjunk ostoba kollégáinkkal?

Életünk során folyamatosan ostoba emberekbe botlunk, és nem kivétel ez alól munkahelyünk sem. Egyszerűen túl sokan vannak ahhoz, hogy el lehessen kerülni őket. Mit tehetünk ilyen esetekben?

HVG Extra Business Business magazin

Így is harcolhatunk a veszélyes butaságok ellen

Ha egy olyan komplex témában akarunk meggyőzni valakit, mint amilyen például a védőoltások fontossága, a statisztikai adatoknál és a tudományos szövegeknél hatékonyabbak lehetnek a személyes történetek - idézi az Urbanlegends.hu blog a storytelling egyik nagyágyúját, Carmine Gallót.

HVG Extra Business Business magazin

Mit tanulhatnak napjaink menedzserei Pearl Harbor példájából?

1941. december 7-én a japán flotta megtámadta az Egyesült Államok haditengerészetének Pearl Harbor-i támaszpontját. A gerillaharc és a terrorellenes hadviselés elemeit a vezetéselméletbe építő szakember, Porkoláb Imre cikkében arra mutat rá, mit tanulhatnak napjaink üzletemberei ebből a 75 évvel ezelőtti eseményből.

HVG Extra Business Business magazin

Kisgyerek mellett dolgozik? Ők segíthetnek!

Egy vállalkozás létrehozását komoly döntések sorozata előzi meg, különösen, ha kisgyerekes nő alapítja, aki saját termékeit vagy szolgáltatásait kívánja piacra dobni. Zavartalan munkakörnyezetet kínáló közösségi iroda néhány gondot levehet a válláról.

HVG Extra Business Business magazin

A PR-guru, a hamisító és a vámpírszakértő: kik állnak a döntéshozók mögött?

Szakértők vagy szélhámosok? Bölcsek vagy bólogatójánosok? Történelmi távlatból sem könnyű megítélni azoknak az alakoknak a pontos szerepét, akik tanácsadóként egy-egy fontos döntés vagy döntéshozó mögött álltak. Az alábbi portrékból mindenesetre kiderül, hogy a tanácsadói szerep betöltéséhez a legritkább esetben elég „csak” érteni az adott problémához.

HVG Extra Business Business magazin

Second hand másképp: átszabott farmerekből teremtenének divatot

Mit szólna, ha nem egyszerűen leadná megunt ruháit, de még adományozna is mellé, hogy azok újraszületve rászorulókhoz kerüljenek? Vagy éppen ön vásárolná vissza, egy teljesen más formában. A budapesti holland nagykövetség lát fantáziát a dologban, olyannyira, hogy véleményének 4 ezer euróval adott nyomatékot.

HVG Extra Business Business magazin

Megmutatjuk a hatásos prezentáció 11 titkát

Naponta harmincmillió prezentáció hangzik el a világban. Közülük vajon hány éri el a célját, és hány sarkall cselekvésre? Hány végződik úgy, hogy a székükből felpattanó hallgatóság tagjai alig várják, hogy munkához láthassanak és megváltsák a világot?

HVG Extra Business Business magazin

„Ostoba kapzsiság, urambátyám attitűd, hátba szúrósdi – ezek elől menekülök”

Vállalkozni, beszállni egy cégbe mindenképp kockázatos dolog. Hiába menő egy termék, biztató a piac érdeklődése vagy meggyőző az üzleti terv, a kockázatot csak minimalizálni lehet. Főleg akkor, ha az ember egyszerre tucatnyi vállalkozásba fektet. Kádas Péter kockázatitőke-szakértővel beszélgettünk bukásról, extrém rizikóvállalásról, valamint arról, meddig lehet elmenni biztonsági háló nélkül.

1 2 3 4 5 6 7 8
A címlapról ajánljuk