HVG Extra Business Business magazin

Tudja meg, milyen manipulációs fegyverekkel lőnek önre!

A fogyasztók manipulálása egyre tudományosabb alapokon nyugszik, hála az univerzum talán legkomplexebb struktúrája, az agy folyamatos feltérképezésének. Ennek köszönhetően a neuromarketing is egyre hangosabban követel magának helyet a megszokott befolyásolási technikák között.

HVG Extra Business Business magazin

Így tudhatjuk meg, hagyunk-e pénzt az asztalon

A márka érték, a márkaépítésre szánt összeg pedig befektetés. Cikkünk márkaszakértő szerzőjének meggyőződése, hogy a fogyasztói márkaélmény számszerűen kimutatható, és ezáltal kalkulálható az is, a márkaépítés hozott-e valós értéknövekményt.

HVG Extra Business Business magazin

Mit hoz a jövő? Kinek kell féltenie az állását?

Martin Ford neves jövőkutatóval a munka és a gazdaság jövőjéről, az egyenlőtlenségről és az alapjövedelemről, valamint robotok által készített hamburgerekről beszélgettünk, amiket hamarosan talán már nem lesz kinek megennie.

HVG Extra Business Business magazin

Milyen ügyekben kérnek segítséget a civilek?

A civil szervezetek közel negyede elsősorban a marketingtámogatás iránt érdeklődik egy friss kutatás eredményei alapján. A felmérésből kiderül az is, hogy nemzetközileg minden harmadik pro bono program elindítása a kereskedelmi bankoknak köszönhető.

HVG Extra Business Business magazin

"Önmagunknak lenni nagyon örömteli és megnyugtató dolog"

Miért elengedhetetlen, hogy egy vezető empatikus legyen? Miként kapcsolhatjuk ki a fejünkben a kritikus hangot? Mi kell ahhoz, hogy valódi önmagunk lehessünk? Többek között ezekről kérdeztük John Leary-Joyce-t, az Academy of Executive Coaching elnökét, akinek Gestalt-coaching a gyakorlatban – A termékeny üresség felfedezése című könyve nemrég magyarul is megjelent.

HVG Extra Business Business magazin

Döntéshozatal Top Gun módra

Amikor a Top Gun című film Tom Cruise által alakított, Maverick nevű karaktere egy F14-es pilótafülkéjében ülve bemutatott az ellenséges pilótának, örökre bevéste magát a laza pilóta szerepében az emberek emlékezetébe. Arról viszont csak kevesen tudnak, hogy az általa megtestesített figura hasznos döntéshozatali módszert alkalmazott.

HVG Extra Business Business magazin

Így vezet meg minket az agyunk nap mint nap

Kognitív torzítások, helytelen heurisztikák és logikai tévedések tucatjai befolyásolják cselekedeteinket nap mint nap. Az Urbanlegends.hu cikke azokat a "főbűnösöket" mutatja be, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy áldozatul essünk a kamuhíreknek.

HVG Extra Business Business magazin

Mit fedezett fel pókerezés közben a közgazdasági Nobel-díjas?

Ha valaki mínuszban van, a szerencsejáték jellegű kockázatvállalástól sem riad vissza, hogy megpróbálja elérni a nullszaldót – mutat rá az idei közgazdasági Nobel-díj díjazottja, Richard Thaler. Cikkünkben Rendbontók című könyvének pókerezéssel kapcsolatos részéből idézünk.

HVG Extra Business Business magazin

A sikeres meggyőzés változatos útjai

Ősi vágya az embernek, hogy hasson a társaira, és ezzel szándékainak megfelelő, célzott hatást érjen el. Mosollyal és mozdulattal, hanggal és csönddel, szóval és színekkel, hatalmas autóval és magas sarokkal, illattal és érintéssel, marketinggel és propagandával, karizommal és karizmával.

HVG Extra Business Business magazin

Mi lesz a bölcsészekkel, ha megjönnek a robotok?

Kettős probléma tapasztalható a munkaerőpiacon: jelenleg nincs elég szakember, tíz év múlva viszont robotok és algoritmusok fognak dolgozni sokak helyett. Kinek nehezebb ma: a gyerekét útjára bocsátó szülőnek vagy a munkaerőhiánnyal küzdő cégvezetőnek?

HVG Extra Business Business magazin

A fejlődés nem áll meg, de most nagy levegőt vesz

Az internet a világtörténelem egyik legagresszívebb vírusa – elfoglalta már az irodákat, a nappalikat, a konyhákat és az autókat is. Ádáz harc zajlik a figyelmünkért, a sokmilliárdos kérdés pedig az, hogy látszik-e már olyan online platform, amely megbolygatja az utóbbi évek status quóját. A válasz röviden: nem, de a márkák így sem lazíthatnak.

HVG Extra Business Business magazin

„Nehéz feldolgoznom, hogy valami szemét”

Burai Péter, a Reborn márka alapítója a roncstelepre került autók biztonsági öveiből készít táskákat, pénztárcákat. Fő motivációja nem a környezettudatosság, sokkal inkább használhatatlan dolgokból értéket teremteni mások számára.

HVG Extra Business Business magazin

11 cikk, amit csak akkor olvasson el, ha sikeres akar lenni

A kreativitás ma már nem csupán a művészi alkotótevékenységek sajátja, alapvető készségként kell magunkénak tudnunk, ha olyan területen dolgozunk, amely folyamatosan fejlődik. Íme néhány tipp a klasszikus kreatív szakmák gyakorlatából.

HVG Extra Business Business magazin

Van egy szuper ötlete? Az önmagában édeskevés!

Támadhat valakinek pompás ötlete, de ha nem tud rávenni másokat, hogy pénzt fektessenek az elképzelésébe, az egész nem ér semmit – mutat rá Carmine Gallo kommunikációs szakember, aki szerint az igazán jó történetek megtalálásához vállalnunk kell a múltunkat.

HVG Extra Business Business magazin

Nem akar megfulladni a szemétben? Ezt a 3 tanácsot tartsa be!

Nem kell egyik napról a másikra Zöld Hőssé válnunk, fokozatossággal is lehetünk tudatosak. Egyszerre mindig csak egy környezetbarát megoldással próbálkozzunk, majd annak rutinná válása után jöhet a következő kis lépés. Cikkünkben három egyszerű tippet mutatunk be.

1 2 3 4 5 6 7
17

A címlapról ajánljuk