HVG Extra Business Business magazin

Miért megy a rendőr mindig házhoz?

Baráth Katalin krimiíró, Fabricius Gábor médiadizájner és Tasnádi István forgatókönyvíró beszélgetett a HVG Extra Business Szalon legutóbbi estjén a történetmesélés szabályairól, a karakterekről, az azonosulásról, az intertextualitásról és a hitelességről.

HVG Extra Business Business magazin

Egy tervező, aki az elérhető anyag alapján alakítja ruháit

„Egyszerűen csak foglalkoztatott, hogy a grafikáimat milyen alapanyagokra tudnám applikálni, és fontosnak tartottam, hogy ezeket az anyagokat több oldalról is megvizsgáljam – például környezeti szempontból” – ökodivatos sorozatunk harmadik részében Majoros Zita projektjét mutatjuk be.

HVG Extra Business Business magazin

A vegán termékek nem csak trampliknak és aktivistáknak valók

„Azt döntöttem el először, hogy mivel nem akarok foglalkozni, és a legvégén a divattervezés maradt. Azt viszont már a legelején tudtam, hogy nem szeretnék nagyszériás dolgokat készíteni: nem akartam hozzájárulni a túltermeléshez” – ökodivatos sorozatunk második részében Szilágyi Andrea NES-ét mutatjuk be.

HVG Extra Business Business magazin

9 tipp arra, hogy uralmunk alá hajtsuk a világot

Gamechangereknek nevezzük azokat vállalatokat, amelyek nem pusztán jobb terméket, szolgáltatást szeretnének nyújtani, hanem a piacokat – és ezen keresztül az egész világot – igazítanák saját víziójukhoz. Cikkünkben Peter Fisk üzleti tanácsadó meglátásain keresztül bemutatjuk, milyen gondolkodásbeli változtatások repíthetnek a csúcsra egy céget.

HVG Extra Business Business magazin

Egy tervező, aki vevőinek elmeséli a ruhák születésének történetét

A gyorsan változó divat kínálata arra ösztönöz minket, hogy gyakran vásároljunk új cipőt, ruhát, táskát – ezek futószalagszerű gyártása azonban súlyos környezeti és társadalmi károkkal jár. Cikksorozatunkban olyan kisebb hazai cégeket mutatunk be, amelyek a termékeiket a lehető legkevesebb káros hatás mellett készítik el.

HVG Extra Business Business magazin

Tehetségtelen politikusok helyére nagylelkű adakozókat a történelemkönyvekbe!

Széchenyi legendás MTA-alapítási gesztusához hasonlót nemigen találni a történelemkönyvekben; mintha a nagylelkűség és a felelősségvállalás egyéni kifejezését nem tartanánk említésre méltónak. Pedig akadnak jó néhányan, akikről érdemesebb lenne tudni, mint egy-egy jellemtelen uralkodóról vagy tehetségtelen politikusról.

HVG Extra Business Business magazin

A Görény Művek agilis örökösei már a spájzban vannak

Újabban már a nagyvállalati marketingesek is rákaptak a szoftverfejlesztők által jól ismert agilis munkamódszerekre. Néhány cég már ennél is továbbmegy: innovációs központokat, afféle márkalaborokat alapítanak, például a Szilícium-völgyben.

HVG Extra Business Business magazin

Mire költenek a magyar gazdagok?

A pénz nem számít, de vásárláskor hajlamosak alkudni, és igenis megnézik, hogy amire költenek, az ár-érték arányban megfelelő-e. Emellett ragaszkodnak a minőséghez, az egyediséghez és márkákhoz is a magyar gazdagok.

HVG Extra Business Business magazin

Masszásszalonból szakmai vásárra? Semmi sem elképzelhetetlen!

Kicsi magyar cégként a külföldi piacra lépni – hangozhat sci-finek is, pedig a nehezen átlátható pályázatok erdején kívül léteznek más utak is a határon túli terjeszkedésre. Az ételérzékenységgel élők számára alternatívát nyújtó Majomkenyér.hu alapítói a HVG Extra Business cikkében azt próbálják bemutatni, miként vethetjük meg a lábunkat külföldi piacokon, erre fordítható marketingbüdzsé nélkül.

HVG Extra Business Business magazin

Tényleg elég, ha van egy pipa vagy három csík a ruhán?

A világ jobb hellyé tétele, az emberek inspirálása, folyamatos innováció, a felhasználói igények maradéktalan kiszolgálása – mindezek együtt és külön-külön is jellemzői lehetnek egy magasabb rendű cél érdekében tevékenykedő vállalkozásnak. Cikkünkben nagyvállalati példákat mutatunk be.

HVG Extra Business Business magazin

A kicsi is lehet szép és sikeres

Az internet alapjaiban változtatta meg a vállalkozások és a fogyasztók kölcsönös kommunikációjának módját. Az online piactéren ugyanazok a lehetőségei minden vállalkozásnak, legyenek kicsik vagy nagyok.

HVG Extra Business Business magazin

Aki egy kiszolgáltatott állatot bánt, az egy gyereket is képes bántani

Az ismertség komoly felelősséggel jár, amit érdemes jól használni, nemes társadalmi célok szolgálatába állítani. A HVG Extra Business cikkében olyan ismert nők beszélnek számukra meghatározóan fontos társadalmi ügyekről, akik népszerűségük mellett sokszor aktív munkájukat, szervező kapacitásukat is a szívügyük mellé állítják.

1 2 3 4 5 6 7
14

A címlapról ajánljuk