HVG Extra Business Business magazin

A szájba rágott üzenetek korának vége

Újgenerációs reklámügynökségek vezetői szakembereit kértük arra, magyarázzák el: hol van a helye, és hogyan épül be a munkájukba a régi-új szakmai csodafegyver, a történetmesélés.

HVG Extra Business Business magazin

Mi haszna egy újszülött csecsemőnek? És a történeteknek?

Közel két és fél évszázada, hogy az első hidrogénnel hajtott léghajó levegőbe emelkedésekor megkérdezték a jelenlévő Benjamin Franklint: „Mi haszna van egy léghajónak?” Franklin visszakérdezett: „Miért, mi haszna van egy újszülött csecsemőnek?” Ezt a példatörténetet folytatja a további kérdés: mi hasznuk a történeteknek?

HVG Extra Business Business magazin

Tíz dolog, amiért megéri apának lenni

A gyermektelen férfiak zöme, ha valóban tudná, mivel jár az apaság, talán sohasem vállalna gyermeket. A gyakorló apák többsége pedig visszatekintve tragédiaként értékelné, ha gyermek nélkül kellett volna eltöltenie az életét. Az ellentmondásra a férfiak személyiségfejlődése ad választ.

HVG Extra Business Business magazin

Ön hisz a mesében? A cégek egyre inkább

Számos informatikai vállalkozás eljut a felismerésig, hogy rendkívüli kihívás akár csak kicsit is érdekfeszítően beszélni a cég tevékenységéről. Architektúráktól, rendszerintegrációtól kevesen rágják le a körmüket izgalmukban, az SAP ezt felismerve hajtott végre paradigmaváltást a sztorizás fókuszba állításával.

HVG Extra Business Business magazin

Sikeres vállalkozást vezetni a világot járva? A digitális nomádok megpróbálják!

Budapesten találkoztak egymással a világ digitális nomádjai és persze azok, akik szerettek volna inspirációt szerezni, tanácsokat kapni, hogyan alakítható ki ez a sokak által vágyott életforma: járni a világot éveken át, egyetlen laptopról megteremtve az ehhez szükséges egzisztenciát. Kun Estelával, a Freedom Summit ötletgazdájával beszélgettünk a konferencia egyik szünetében.

HVG Extra Business Business magazin

Hogyan csalogatnak be a márkák a történeteikkel?

A könnyen befogadható történeteket a cégek gyakran használják értékeik, vállalati kultúrájuk, jövőképük és termékeik bemutatásához. A történetek segíthetnek egy-egy brandet pozícionálni a piacon, márkahűséget építeni, vagy egyszerűen csak az ismertséget és az értékesítési számokat növelni. Hat vállalati példán mutatjuk be a sztorik felhasználását a márkaépítésben.

HVG Extra Business Business magazin

„Vágyom olyan társadalomban élni, ahol a civilek képesek megvalósítani, amit szeretnének”

A kilencvenes évek közepén nekiállt, és elkezdte felépíteni az önkéntesség párhuzamos világát, ami mára kézzel fogható valósággá vált. E munkája során szerzett tapasztalatai jól jöttek akkor is, amikor néhány éve a pro bono publico gyakorlatának magyarországi meghonosításába fogott. A kihívás és lelkesedése legalább akkora, mint húsz évvel ezelőtt. F. Tóth András portréja.

HVG Extra Business Business magazin

Új biznisz, új élet: újgenerációs pénzkereseti ötletek

A technológiai fejlődésnek köszönhetően életünk jelentős változásokon ment keresztül az utóbbi évtizedben. Az egyre kevésbé hatékony klasszikus vállalkozási modellekkel szemben mindinkább újgenerációs modellek nyernek teret, amelyek sok mindenben ellentmondanak a régi iskolának. Íme három vállalkozási ötlet újgenerációs, pénztermelő vállalkozás felépítéséhez.

HVG Extra Business Business magazin

A valóság vagy a fantázia szüli a jó sztorikat?

„Hogy tud ez az író ilyen érdekes sztorikat kitalálni?” – csodálkozunk rá sokszor egy-egy jó könyvre, színdarabra vagy filmre. És tényleg, hogyan? Az író csak ül, esetleg pipázik a foteljében, miközben hosszú szakállát simogatja? Mert az író persze komoly férfi, és addig töri a fejét, amíg egyszer csak isteni szikraként ki nem pattan a fantáziájából egy jó történet. Vagy ez maga is csak hatásos mese volna? Hidas Judit írása.

HVG Extra Business Business magazin

Vállalkozik? Íme 3 fontos tanács, amivel hatással lehet a világra!

Míg a kilencvenes években a vállalkozó szót nagyjából az ügyeskedő csaló szinonimájaként értelmeztük, mára felismertük, hogy a vállalkozók aktív részesei társadalmunk szövetének. Hovanyecz Tamás cikkében azt a SocialFokus kollektívát mutatja be, amely azon munkálkodik, hogy terjessze a közösségre ható vállalkozások fontosságának gondolatát.

1
4 5 6 7 8
17

A címlapról ajánljuk