HVG Extra Business Business magazin

"Donald Trump azért győzhetett, mert..." - interjú egy kulturális hackerrel

Az Y generáció tagjai csalódtak a tömegtársadalomban, és úgy érzik, elidegenedtek a nemzetállamoktól és a munkaerőpiactól egyaránt – állítja Alexa Clay. Az amerikai „kulturális hacker” előbb a gazfickók gazdaságtanával (The Misfit Economy) bolydította fel a hagyományos gondolkodást a témáról, majd társaival elindította a Neotörzsek (NeoTribes) nevű mozgalmat. Interjú.

HVG Extra Business Business magazin

Nem csak a fizetés számít. De egy felelős cégnél ez sem gond

Hogyan lehet egy üzleti vállalkozás egyszerre profitorientált és a pozitív társadalmi változások eszköze? Túllépve a hagyományos vállalati társadalmi felelősségvállaláson, amely sokkal inkább elszigetelt program, mint az üzleti működés szerves része, a B Corporation minősítési rendszer megteremtheti a vállalati gyakorlatba beépülő felelősségvállalást.

HVG Extra Business Business magazin

Nem jó felismerni, hogy csak porszemek vagyunk a gépezetben

Vannak már cégek vezető pozícióiban is, de ha nem menedzserek, akkor is a munkaerőpiac meghatározó szereplői az Y generáció tagjai, akik motivációikkal, terveikkel, igényeikkel alakítják a cégkultúrát. Három különböző történettel mutatjuk meg, mi a közös bennük, és milyen változatos utakra vihetnek az eltérő indíttatások.

HVG Extra Business Business magazin

„Ezek a problémák akár a mieink is lehetnének” – interjú az Oscar-díjas Aszhar Farhadival

Az ügyfél című filmjében Aszhar Farhadi visszanyúl Arthur Miller Az ügynök halála című klasszikusához, hogy azt napjaink iráni közegébe helyezve társadalmi mondanivalójú thrillert készítsen belőle. Visszatérő témáiról, munkamódszereiről és alkotásai fogadtatásáról beszélgetett a HVG Extra Business az iráni rendezővel tavaly Abu-Dzabiban és Cannes-ban – ezt az interjút elevenítjük most fel Az ügyfél friss Oscar sikere apropóján.

HVG Extra Business Business magazin

Hogyan éljünk együtt a megbánással?

Nyugodjunk bele, hogy a megbánás létezik, és mások is bánkódnak – javasolja Kathryn Schulz amerikai tévedéskutató, aki szerint a humor és a türelem átlendíthet minket a nehéz időkön. És persze az sem árt, ha megtanuljuk szeretni a tökéletlenségünket.

HVG Extra Business Business magazin

Hogyan segíthetik a pletykák a változások elfogadását?

A szervezeti változások könnyebb elfogadása hatékonyan támogatható professzionális vezetői eszközökkel. Ehhez elengedhetetlen, hogy a főnökök is megismerjék és kezeljék a munkatársak negatív érzelmeit – cikkünkben ehhez kínálunk hasznos módszereket.

HVG Extra Business Business magazin

5+1 tipp arra, hogyan smúzoljunk hatékonyan

A smúzolás az a folyamat, amely során összeköttetéseket próbálunk szerezni. Sokan idegenkednek tőle, de néha elkerülhetetlen. Az Elmés kezdés című könyvben Guy Kawasaki ad néhány tanácsot arra, hogyan tegyünk szert minél több hasznos ismerősre.

HVG Extra Business Business magazin

Az okos és objektív döntés titka. És hogyan segítheti ezt a mindfulness?

Annak ellenére, hogy az irodában okos eszközök tucatjával körülvéve tárgyalunk és kommunikálunk, agyunk most is az evolúció évmilliói során konzerválódott, ősrégi gondolkodási mintát követ. Érzéseink, érzelmeink, elvárásaink, előítéleteink erősen befolyásolják gondolkodásunkat, sokszor anélkül, hogy észrevennénk. Mit tehetünk ez ellen?

HVG Extra Business Business magazin

Észrevette már? Ami sürgős, az csak ritkán fontos

Sokszor érezzük úgy, hogy cégünk minden erőfeszítés ellenére sem elég hatékony. Hiába ad bele mindenki apait-anyait, hiába a sok túlóra, időnk nagy részét tűzoltással töltjük. Folyamatosak a csúszások és a futkosás az eredmények, az idő és a pénz után. Bemutatunk egy megoldást, amellyel vállalkozásunkat ultrahatékonnyá alakíthatjuk.

HVG Extra Business Business magazin

Nem tud dönteni? Kérjen segítséget!

Az üzleti világban, de a magánéletben is egyre többen fordulnak coachhoz, miután beleragadnak egy-egy kilátástalannak tűnő döntési helyzetbe. Hogyan tud ilyen esetekben segíteni a coaching?

1
5 6 7 8 9
14

A címlapról ajánljuk