szerző:

Megvan a hosszú CAF-villamosok típusengedélye valamint az első szerelvény üzembe helyezési engedélye. Utóbbival március végétől lehet utazni a budapesti 1-es vonalon. A főváros összesen 12 hosszú CAF-ot vásárolt, valamennyi az 1-esen jár majd. Kilenc jármű már megérkezett.

A budapesti CAF-flotta rövid és hosszú szerelvényekből áll, összesen negyvenhét spanyol villamost vásárolt a főváros. A rövid szerelvények már járnak a 3-as vonalon, valamint a budai fonódó hálózaton a 17-es és a 19-es vonalon, de később a 41-esen is megjelennek majd.

A hosszú járművekből eddig kilenc érkezett meg. Egy ideje már tesztelik ezeket, bár a próbajáratok tavaly ősszel egy időre megakadtak, amikor a Fehérvári úti végállomáson egy ott álló Tatra villamosba rohant az érkező CAF. A Nemzeti Közlekedési Hatóság november végétől engedélyezte a hosszú CAF villamosok próbafutásának folytatását Budapesten.

A hatóság idén február 15-én kiadta a hosszú CAF villamosok típusengedélyét, valamint az első szerelvény üzembe helyezési engedélyét is, így március végén forgalomba állhat Budapesten a világ leghosszabb villamosa. Erre a hivatalos tanúsítványra vár további nyolc, már Budapestre érkezett hosszú CAF is. A maradék három szerelvényt a következő hónapokban szállítják a fővárosba.

©

A hosszú CAF villamosok világrekordernek számítanak, 55,9 méteres hosszukkal a leghosszabb és legnagyobb kapacitású villamosok a világon: egyszerre 345 ember utazhat rajtuk – közölte a BKK hétfőn.

A járművek alacsonypadlósak, légkondicionáltak, egyterűek, nincsenek magasabban elhelyezett, nehezen megközelíthető ülések.

Cikk megosztása
Címkék