szerző:
hvg.hu

Sugárzóan jókedvűen érkezett ma reggel a szerkesztőségbe több autós kollégánk is. Hamar kiderült, mi a szokatlan vidámság oka: Fittipaldiként (természetesen a sebességkorlátot szigorúan betartva) száguldhattak végig azokon az útvonalakon, ahol rendszerint annyi meddő percet töltenek a dugóban vesztegelve. Kitört a tavaszi szünet, így a reggel 8 körüli csúcsidőben szinte üresen tátongtak még a főutak is Budapesten, ahogy az alábbi fotókon is látható. Ma érdemes volt korábban indulni.

"Minden rekordot megdöntöttem a Szentendrei úton, kb. 12 perc volt az út. Kicsit para volt, mintha figyelnének" – számolt be Ildikó, aki a külső III. kerületből jár be a HVG szerkesztőségébe.

©

Zoli az M7-es felől jött, a BAH-csomópont – Alkotás utca – Margit körút vonalon. Budaörsről kb. 20 perc alatt ért a Kolosy tér közelében található, Montevideó utcai szerkesztőségbe. Zolit haladó gondolatokra sarkallta a helyzet: "Van az a mondás, hogy az igazán fejlett ország nem az, ahol a szegények is autóval járnak, hanem az, ahol a gazdagok is tömegközlekedéssel – ez jut ilyenkor eszembe. Koppenhága, Stockholm, Helsinki, ilyesmi. Nem kéne autóval járni a városban, csak akinek muszáj, és akkor mindjárt jobb lenne mindenkinek" – írta munkatársunk, aki minden bizonnyal a kerékpároslobbi titkos tagja.

©

Zsófinak nagyon bejött, hogy nem a szokásos szellemben kellett péntek reggel közlekedni. "Szerencsés vagyok, mert a budai részen, kis utakon általában simán beérek, de aztán jön a végén a Lassú Halál: elérni, hogy beengedjenek a minden centiért küzdő autósok összetömörült sorába a Szépvölgyi úton. Ez erőszakosabbaknak is több időbe telik, ha pedig valami béna sofőr van a hegyről a csomóponthoz érkezők elején, akkor minden beáll. Na, ez maradt el ma, suhanni lehetett, majd' minden integetés, mosolyvillantás, autóorr-kockáztatásos belógás nélkül simán rá lehetett térni a nagy útra – mint ahogy annak nap mint nap működnie kellene."

©

Másik Zoli kollégánkat – ő Leányfaluról közelít – meghökkentette a hirtelen beállt változás a forgalomban. "Az elmúlt napokban a Szentendrei úton elszomorító méretű dugók voltak, olyan súlyos volt a helyzet, mint a Megyeri híd átadása előtt. Most viszont annyira nem volt forgalom, hogy majdnem visszafordultam, egy pillanatra azt hittem, hogy már húsvét van, azaz munkaszüneti nap. De a napsütésnek is lehetett örülni" – tette hozzá.

Laci úgy tapasztalta, hogy minden iskolai szünet felszabadítja a budapesti úthálózatot egy időre, "és ami érdekes, hogy ilyenkor a váratlanul kocsim elő lépő kisnyugdíjasok száma is elenyésző, ennek nyilván családszociológiai okai vannak. Kifejezetten mámorító érzés, azt kell mondjam. De aztán jön a budapesti eső vastörvénye: ha esik, mindig bedugul, akárhányan vannak" – mutatott rá a kiábrándító valóságra munkatársunk.

Zugló és a Mastercard titokzatos kapcsolata?

"Fél perc alatt eljutni reggel fél kilenckor a Thököly úton a Róna utcától a Hungáriáig felemelő érzés. A többire ott a Mastercard" – írta Pali, a szerkesztőség tekitélyes méretű zuglói szárnyának oszlopos tagja.

Zuglóból jön István is, aki felkészült sofőrként azért indul el otthonról a szükségesnél jóval korábban, mert ha csak 8-kor tenné, 45 perc alatt sem érne be. "Ma úgy alakult, hogy 8.05-kor léptem ki a kapun. 8.21-re bent ültem a helyemen. Se a Hungária, se a Kacsóh Pongi, se az Árpád híd nem fogott meg, egy, vagy egy autó sem volt előttem a lámpánál. Mastercard-érzés. És még a napocska is kisütött." (Az újabb metafora után bajosan próbálnánk elhitetni, hogy cikkünket nem a Mastercard szponzorálja, pedig tényleg nem. De hogy a zuglóiaknál nagyon beütött ez a reklámszlogen, az biztos.)

©

András is Zuglóból érkezett a Hungária körúton keresztül (de semmi Mastercard). Az Egressy úttól 20 perc sem volt péntek reggel beérni, a szokásos minimum fél órás menetidőhöz képest ez tiszta nyereség. Megjegyezte azonban, hogy udvariatlan, nemtörődöm autósból ugyanolyan sok, sőt arányaiban több is volt, mint máskor.

©

Barbi sajnos már iskolakezdési idő után autózott, így ő semmit sem érzékelt a város megkönnyebbüléséből. A Margit híd – Árpád fejedelem útja – Szépvölgyi út útvonalon 9 körül már a szokásos forgalom volt. Gondolatai azonban még így is voltak a jelenségről:

Az üres városban autózni mindig jó, de amikor hétköznap van ilyen, akkor mindig az jár a fejemben:
-          kitört a zombiapokalipszis
-          valamiért lezárt területen járok
-          mégsem munkanap van …. csak nekem senki nem szólt róla (kicsit meg is sértődöm ilyenkor).

Szerkesztőségünk másik Andrása sem 8 óra körül közlekedett, úgyhogy szerinte a nagy üresség túlzás. "Reggel 7- kor Szentendrétől Óbudáig az átlagosnál némileg valóban gyengébb volt a forgalom, negyed 10 és háromnegyed 10 között Óbudától a Margit híd – Fő utca – Moszkva tér útvonalon szintén.

A 11 óra körül, az M7-esen és a BAH-csomóponton keresztül a Belváros felé közlekedő Ági egy kicsit sem érezte gyérebbnek a forgalmat, mint egyébként szokta. "Üres? Egy csomó helyen torlódik, mert mindenütt épitkeznek. Semmi könnyebbséget nem érzek." Ahol Gábor ma megfordult, ott sem szóltak az autósoknak, hogy ne legyenek az utakon.

Imre tűzben edzett fővárosi autós, hiszen rendszeresen Dél-Pestről jár Észak-Budára. Őt a mai gyér forgalomban egy másik pénteki változás miatt érte meglepetés, ami miatt kis kitérőre is kényszerült. "A tavalyihoz képest ma is, de az utóbbi hetekben szintén igazán üdítő a bejárás  – írta. – A fonódó villamosok építése és a Szépvölgyi út tavalyi lezárása rémálom volt, de az idén kifejezetten sokat javult a helyzet. A rakpart északról a Margit hídig le volt zárva, ami sokat könnyített azoknak, akik dél felől jöttek. Viszont éppen ma nyitották meg a forgalmat a rakparton északról a Margit híd felé, így aki délről érkezve nem hajtott fel a híd előtt, azt az a meglepetés érte, hogy utána már nem tud, mint ahogy átmenetileg lehetett. Így két megoldás maradt: felmenni a Filatorigátig, és onnan vissza, vagy szabálytalanul, át a záróvonalon balra nagy ívben visszakanyarodni a Margit híd után."

©

Figyelem, több intézményben már jövő szerdán véget ér a tavaszi szünet. Addig is arra biztatjuk az olvasókat, használják ki az üres utakat, legyenek vidámak, ha autóba ülnek. És persze akkor is, ha nem.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék