szerző:
hvg.hu

Az üzemanyagcellás technológia mai jellegzetességei erősen megkötik a járművek tervezőinek kezét, ám az első ízben a tavalyi Tokiói Autókiállításon kiállított, s most európai premierjét Genfben tartó Honda FCX tanulmány bepillantást enged abba, hogy miként is nézhet ki az üzemanyagcellás autók következő generációja.

Tágas és lenduletes a tanulmány
© Honda
A minőségi négyajtós szedán különleges, alacsony padlószintű üzemanyagcellás technológiája olyan vezetési élményt és tágas belső teret tett lehetővé, amely eddig elképzelhetetlen volt az ilyen jellegű autókban. Az FCX tanulmány hajtásláncában három energiatakarékos motort találunk: egy 80 kW teljesítményűt elöl, illetve egy-egy 25 kW-osat a két hátsó kerékben. Egy új fejlesztésű hidrogénelnyelő anyag az üzemanyagtartályban megkettőzte, azaz 5 kilogrammra emelte a tárolókapacitást, s így a hatótávolság 560 kilométerre nőtt, azaz jelentős mértékben javult az autó használati értéke.

Hatótávolsága 560 kilométer
© Honda
Az oxigén és a hidrogén felülről haladnak lefelé (vertikális gázáramlás) a Honda V Flow elnevezésű üzemanyagcellájában, s ezzel megoldható a hideg időben indítás problematikus helyzete is. A V Flow üzemanyagcella képessége, hogy kis hőmérsékleten is működni kezdjen, azonos szinten áll a mai benzinmotorokéval. Azzal, hogy az üzemanyagcella-egységeket függőlegesen helyezte el a kardánalagútban, a Honda olyan kompakt és mégis robusztus üzemanyagcella egységet hozott létre, amelynek teljesítmény eléri a 100 kW-ot.

A műszerfalat 45 fokos szögben lehet dönteni
© Honda
Az FCX figyelemre méltó jellemzői között találhatjuk a vezetőfelismerő rendszert, amely érzékelőkkel és intelligens kamerákkal dolgozik, illetve azt a műszerfalat, amely akár 45 fokkal képes változtatni dőlésszögét – s ezzel a biztonság vagy a nyugalom érzetét kelteni attól függően, hogy milyen a jármű sebessége. Érdekes megoldás az a rendszer is, amely felismeri a vezető tekintetének vonalát, s ezzel lehetővé teszi a vezérlőszervek kéz nélküli irányítását. A Honda azt tervezi, hogy az FCX következő generációjának gyártása Japánban a következő három vagy négy évben megkezdődik.

hvg.hu Autó

Holdjárók közúti forgalomba

A Nissan két merész tanulmányautót állít ki a március 2-án nyíló Genfi Autószalonon. A Terranaut terepjárót kutatóknak, felfedezőknek és olyan kalandot kedvelő vevőknek szánják, akik a földgolyó legextrémebb helyeire szeretnének eljutni.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

hvg.hu Autó

Alkoholt fogyaszt a zöld Golf

A Volkswagen a Nemzetközi Zöld Hét alkalmából növeli a bioetanol és a benzin keverékéből készült bioüzemanyag arányát az Otto-motoros autók meghajtásánál. Az új Golf GT keverék-üzemanyaggal is tankolható.

hvg.hu Autó

2005 a japán autók éve volt

A japánok tavaly 2,7 százalékkal több autót gyártottak, mint egy évvel korábban. 2005-ben 10,8 millió autó gördült le a japán gyártosorokról.

automenedzser.hu Autó

Újabb bioüzemanyag-stratégiát ismertetnek szerdán

Újabb szigorú intézkedések nélkül 2010-ig nem sikerül elérni azt a célt, hogy 2010-ig 5,75 százalékban biüzemanyagot használjanak az európaiak. Mariann Fischer Boel mezőgazdasági és vidékfejlesztési EU-biztos szerdán ismerteti az új stratégiát.

hvg.hu Autó

Hibridautót is tudnak a franciák

A francia PSA-konszern (Citroen és Peugeot) bemutatott két olyan hibrid tanulmányautót, amely a jövő egyik lehetséges megoldása energiaproblémáinkra és a nagyvárosok légszennyezettségének enyhítésére.

hvg.hu Autó

200 lovas Civic, high-tech Legend

A 76. genfi autókiállításon mutatja be a Honda a már nagyon várt Civic Type R-t és a Legend luxuskocsi európai változatát, amelybe egy vagonnyi extrát és technikai újítást pakoltak.

hvg.hu Autó

Nissan hidrogénnel

A Nissan hatósági engedélyt kapott Japánban a legújabb, nagynyomású hidrogénnel üzemeltetett 280 Nm-es üzemanyagcellás X-Trail FCV nyilvános közúti próbájára és bérbeadására.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.