szerző:
automenedzser.hu

Az ötféle, egyedi és különleges karosszériaváltozattal (Berline, Coupé, Limousine, Grandtour és Coupé-Cabriolet, valamint a nagyteljesítményű Mégane Renault Sport verzió) készülő Mégane dinamikus stílusjegyeit újfajta, elkeskenyedő fényszórókkal, átdolgozott hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, átlátszó hátsó lámpatestekkel, illetve új stílusú keréktárcsákkal és abroncsokkal tették még karakteresebbé. A Mégane kettes fázisként elnevezett újdonság ára maradt a régi, miközben minőségi és technikai előrelépés jellemzi.

© Renault
Az új Renault Mégane megújult színválasztékot is kínál – opciós lehetőségként színre fújt oldalsó díszcsíkokkal és lökhárítókkal – amelyekhez átfésült, világosabb belső színvilág társul. A még kényelmesebb utazás érdekében az Mégane II felfrissített változatában néhány technológiai újítás is bemutatkozik. Ilyenek: a parkolást segítő berendezés, új generációs Carminat navigációs rendszer.

Gazdag motorválaszték

© Renault
Felfrissült megjelenésén kívül, az Új Mégane megújult motorcsaláddal is rendelkezik – melyek mindegyike megfelel az Euro 4-es előírásoknak – a még dinamikusabb, élvezetesebb vezethetőség érdekében. A leglényegesebb változtatások a dízelmotorokat érintik. Az Új Mégane-ban debütál a 150 lóerős, 2.0 dCi 16V motor, amely egyedülálló menetteljesítményt és vezetési élményt nyújt ebben a kategóriában. Ezen kívül az 1.9 dCi változat teljesítménye 130 lóerőre nőtt, és most már időközönként megújuló részecskeszűrővel rendelkezik. A korábbi, hatsebességes, manuális váltó mellett, ezentúl ez a motor négysebességes, flick-shift, proaktív automata váltóval is rendelhető. Az Új Mégane a továbbiakban is rendelhető az 1.5 dCi 85LE-s és 105LE-s változataival. A 105 lóerős verzió mostantól a Coupé-Cabriolet vásárlók számára is elérhető.

[[ Oldaltörés: Vezeti a középkategóriát (Oldaltörés) ]]



© Renault
A 106 lovas motor meggyőzően mozgatja az autót, a rövid próbaút során kiderült, hogy bár indulásnál meglehetősen hangos, nagyobb sebességnél, hatos fokozatban példásan csendessé válik a Mégane, a fogyasztás pedig remélhetően olyan kedvező, mint az a prospektusokban olvasható (városban 5,8 liter, vegyes használatban 4,7 liter gázolaj száz kilométerenként). Az új, és a már bizonyított dízel erőforrásokon kívül, a benzines kínálat tagjai az 1.4 16V (100 LE), az 1.6 16V (110LE), a 2.0 16V (135LE) és a 2.0 T (165LE), valamint a 225 lóerős 2.0 16V Turbo, amely a Mégane Renault Sportot hajtja.

© Renault
A biztonság terén nem alkuszik a Renault, alapban hat légzsákos mindegyik Mégane-modell, a Berline és Coupé-Cabriolet változatok kategóriájukban az elsők, amelyek ötcsillagos Euro NCAP értékelést érdemeltek ki, az utóbbi modell automatikusan kioldódó bukókeretet is kapott. 2002-es megjelenése óta több mint 2,4 millió Mégane II gördült le a futószalagokról (az összes karosszéria-változatot beleértve). A Mégane II Nyugat-Európa legkelendőbb típusa, és az év eleje óta az eladási statisztikák éllovasa Franciaország, Belgium, Spanyolország, Hollandia és Portugália piacain. Nálunk a 1996-os debütálása óta 50 ezer új Mégane-t (egyest és kettest) adtak el a hazai Renault-kereskedők.

[[ Oldaltörés: Habosított műszerfal, 48 liternyi rekesz (Oldaltörés) ]]

© Renault
Az Új Mégane hatalmas beltere csábít az utazásra. Az ergonómia továbbra is példaértékű, minden műszeregység logikusan elrendezve kapott helyet a vezető előtt, míg az ésszerűen elhelyezett kezelőszervek könnyen elérhetők. A beltér vizuális harmóniáját puha anyagok használata erősíti, mint a habosított műszerfal borítás. A könnyebb leolvashatóság érdekében a műszerfal számjegyei hátsó megvilágítotást kaptak, a piros mutatók pedig vékonyabbak lettek. A Mégane Renault Sport pirossal varrott bőr kormánykereket kapott, míg a váltókar kék vagy szürke öltései kiemelik az autó sportos, vérbő karakterét.

© Renault
A Renault mérnökei számos, az utazás kényelmét növelő újítást vezettek be az Új Mégane esetében. Mostantól minden karosszériaváltozathoz extraként rendelhető (kivéve a Renault Mégane Sportot), a hátsó parkolást segítő berendezés , amelynek segítségével egyszerűbb a szűk helyen történő manőverezés, és megelőzhető a figyelmetlenségből adódó lökhárító sérülés. A rendszer egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval hatástalanítható. Az Új Mégane ezenkívül továbbfejlesztett eső- és fényérzékelő szenzorokat is kapott. Az új esőszenzorral a vezetőnek többé nem kell újra beállítania az automata ablaktrölőket, amennyiben újraindítja az autót. Az Új Mégane-t mostantól intelligens és hatékony “flat-blade” ablaktörlőlapátokkal szerelik.

Az utastér jó levegőminőségének megőrzése érdekében az Új Mégane-t szériában aktívszenes belső levegőszűrővel szerelik. A szűrő megakadályozza a parányi szennyeződések és a kellemetlen illatok utastérbe való jutását. A légkondícionáló rendszert szintén módosították, elsősorban a stabil működés, és a minél gyorsabb üzemi hatásfok elérése céljából (gyorsabb hűtés), ugyanakkor a rendszer zajosságát is csökkentették. Az Új Mégane audio-felszereltségéhez 4x15W-os rádió/CD tartozik szériában Authentique Plus szinttől és MP3-kompatibilis lejátszók is választhatók opcióként.

Az új modell, hasonlóan elődjéhez olyan, kényelmet növelő fejlesztéseket tartalmaz, amelyek megalapozták a Mégane hírnevét: temérdek rakodóhely (a padlóban és a könyöklők alatt is, 48 liter összesen), repülőgép típusú kézifék, amely helyet takarít meg a középső könyöktámasz tárolórekesze számára, beépített tanksapka, valamint a Coupé-Cabriolet változat üvegteteje. Ezen felül a szabadkezes Renault kártya alacsonyabb felszereltségi szinttől (Comfort verziótól) jár alapfelszerelésként az Új Mégane vásárlóinak.

© Renault
Az autó alapára nem változott, a háromajtós változat 3,38 millió forintért vihető haza. A cégautónak leginkább beillő ötajtós 106 lovas dízel 4,355 milliótól indul, a 86 lovas dízel négyajtósért 3,970 milliót kérnek, a legerősebb 150 lovas kombi ára 5,86 millió forint. A kupé-kabrió 1,6-os benzines változatban 5,4 milliótól indul, a 165 lovas kétliteres benzines turbóval 6,36 millió, 150 lovas kétezres csúcsdízellel, legmagasabb felszereltségben 7,12 millió forint.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.