Új Mazda az amerikai utakon

2006. május 04., csütörtök, 10:55
Szerző:


A Mazda hivatalosan is bemutatta a nagy érdeklődéssel várt Mazda CX-7 szabadidőautót. A legújabb fejlesztésű SUV még tavasszal megérkezik a Mazda-kereskedőkhöz.

© Mazda
A CX-7 valódi áttörést jelent a piacon található szabadidőautók között, hisz magában hordozza a Mazdák sportos lelkületét, a Zoom-Zoom szellemiséget. Iwao Koizumi főtervező – akinek nevéhez köthető az igen sikeres Mazda6 és az 1995-ben bemutatott RX-01 tanulmányautó – a „bővülő határok” mottóval jellemezte a CX-7 fejlesztése során végzett munkája egészét. Az első szélvédő 66 fokos szögben döntött – ez laposabb sok sportautóénál, s szinte valamennyi szabadidőautóénál. Erőteljes vonalak kötik össze az A-oszlopot és a hűtőmaszkot, a motortértető erőteljes peremet kapott; az ötszögű hűtőmaszk és a jellegzetes lámpatestek félreismerhetetlenné teszik a Mazda-identitást. Az oldalnézetet az erőteljesen emelkedő övvonal látványa uralja Hátulnézetben a jellegzetes kör motívumokat rejtő lámpatestek, valamint a két nagyméretű kipufogó végződés sejteti a CX-7-esben megbúvó sportos lelkületet.

© Mazda
A formatervhez alkalmazkodik az utastér hangulata is. A műszerfal kialakítása tovább folytatja az egyedi, „kettős tetejű” kialakítást: a kisebbik árnyékoló fedél hagyományosan a műszeregység felett található, míg a nagyobbik a műszerfal teljes hosszában fut végig, ezzel összekapcsolva a vezető és a jobb első utas előtti teret. A vezető előtt három műszerből álló, egységes műszercsoport található; a középkonzol aljára helyezett váltókar könnyen elérhető; a háromküllős kormánykerék, valamint a határozott formájú első ülések mind a kiváló minőségről árulkodnak.

© Mazda
A 2005-ös Detroiti Autószalonon bemutatott MX-Crossportból merítve ihletet, a CX-7 főtervezője úgy alkotta meg a járművet, hogy az képes legyen öt utas teljes kényelemben történő szállítására. A hátsó üléssor ugyanakkor nem csupán három felnőtt számára kínál teljes kényelmet, hiszen 60:40 százalékos arányban osztott, és ledöntésével jelentősen növelhető a raktér. Eltávolodva a szabadidőautók hagyományosnak nevezett használhatóságától, a CX-7 csomagtere jelentősen hosszabb rakteret (178 centis sima padlót) kínál, mint a versenytársak. Amennyiben a hátsó üléssor használatban van, a raktér hossza 99 centiméter – ez azt jelenti, hogy könnyedén képes elnyelni három teljes méretű golftáskát.

A zoom-zoom titka »

A Peugeot 308 lett az idei év autója

2014. március 03., hétfő, 16:41

Audi A3 Limousine 1.4 TSI teszt: kicsiben nagy

2014. február 03., hétfő, 16:38


Új Mazda az amerikai utakon




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
Hirdetés
Közlekedés
Fotó: ha van az autóknak védőszentje, az valahogy így dolgozik

Fotó: ha van az autóknak védőszentje, az valahogy így dolgozik

2014.04.19., 22:09 

Most egy Toyota Yarist mentett meg a pusztulástól.


Belehajtottak a húsvéti körmenetbe

2014.04.19., 21:50 

A húsvéti körmenet résztvevői közé hajtott egy autó a Pest megyei Galgahévízen szombat este, többen megsérültek - közölte a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-vel.


Autókra lövöldözött egy férfi az autópályákon

2014.04.19., 08:38 

Kilenc autóra lőtt rá és három személyt sebesített meg a Kansas City környéki sztrádákon egy férfi.


Gázcsonkot repesztett egy autó Debrecenben

2014.04.19., 07:54 

Az autós egy kerítést átszakítva ütközött a gázcsonknak, amelyből szivárog a gáz.


Fotó: Ez a BMW-s hajtott neki a közterületesnek

Fotó: Ez a BMW-s hajtott neki a közterületesnek

2014.04.18., 19:11 

Mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolóhelyen engedély nélkül megálló autós hajtott neki a közterület-felügyelőnek Pestlőrincen.

még több hír  
HIRDETÉS
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X