szerző:
automenedzser.hu

Nőies stílusa ellenére már az elején le kell szögeznem, hogy ez a kiskocsi minden ízében Mercedes, a címben elrejtett utalás nem jött be, kis piros bombázóm egy megbízható, kényelmes, pontosan irányítható és elegáns kocsi. Kicsit egyterű, kicsit kupé, kicsit terepjáró – ezért különleges. Az embernek az az érzése, hogy egy nagyon komoly autóban ül, és valóban, technikailag és minőségileg nem lehet kifogás. A motor és a futómű nem tetszett.

© mercedes-benz.hu
Az ötajtóssal hajszálra azonos méretű (3,84 méter hosszú) kis Merci merész vállalkozás volt a Mercedestől, hisz a legkisebb méretosztályban, a márkától egy picit idegen, fiatalos stílusban mutatkozott be. Formája oldalról a legszebb, hátsója befejezetlennek tűnik, túl hamar van vége, szemből igazi bébi Merci, ám ha szigorú tekintetét nézzük, azt olvashatjuk le belőle: don’t call me baby. Bár ez egy másik autó szlogenje. Lámpái a márkajegyeket képviselik, nem spóroltak a krómmal, de az elegáns apró trükkökkel sem.

A vagy B, esetleg AB?

© mercedes-benz.hu
Ugyanaz az érzés beülni az A-ba mint a B-be, magasan, közel a tetőhöz. El is gondolkodtam hirtelen, hogy miért is van ebből az autóból kettő? A B a férfiaké, az A a nőké. Elsőre erre a megállapításra jutottam. Később a bébi Merci minden további tulajdonsága ráerősített. Igaz a B-osztály legerősebb, turbós változatát hajtottam, míg ez az A-osztály csak egy 116 lovas 1,8-as felejthető motort kapott.

Nem tetszett

Futómű
Gyenge motor
Magas ár

Második autó, a Mercedest hajtó ügyvezetők, górék általában feleségüknek vagy lányuknak ilyet vesznek. Beillik a garázsba. De vezető pozícióban lévő hölgyek is feszíthetnek benne és vele. A kupé forma teszi igazán vonzóvá ezt a kocsit, a korábbi és a friss A-osztály a maga öt ajtajával nem tűnt ennyire sportosnak. Az ötajtós családosoknak való, esetleg tehetősebb cégek flottába is állíthatják, a háromajtós azonban inkább a hölgyek és a fiatalok szívét dobogtatja meg, bár én sem panaszkodom, az együtt eltöltött hét során kellemes élményeket gyűjtöttem.

[[ Oldaltörés: Feltűnő sminkautó (Oldaltörés) ]]

© hvg.hu
Újra divatba jön a piros? Nagyapám el nem tudta volna képzelni Daciáját más színben, mint a répapiros. Aztán jött a színes autók, a metál, illetve az ezüst kora. A piros Suzukik ideje is leáldozott. Mercedesben fura a piros, de nem az A-osztályban. Kifejezetten vonzó így az autó, biztosak lehetünk, hogy minden szempár ránk szegeződik. Ehhez a színhez, ehhez az autóhoz öltözni lehet. Színesebb belőle a világ.

A belső berendezés nagyon szép, nem sokban különbözik nagyobb testvéreitől, a B-osztállyal teljesen azonos a műszerfala és a belső dizájnja, sőt az anyagok, idomok, kárpitok is valószínűleg ugyanarról a futószalagról kerültek ki.

© mercedes-benz.hu
Az autó nem csupán nőknek való, hanem nőiesen is viselkedik, lágy, finom, kecses és törékeny. A kormány annyira kezes, hogy szinte fújni kell, könnyed és pontos. A pedálelrendezés és a váltó járása is nagyon nőies. Ennek ellentmond, hogy a piperetükör megvilágítása kimaradt a játékból. Van viszont automatikus világítás, az eső erősségét követő ablaktörlő. Kulcs helyett érintkező bütyökkel indul, üdvözlő fények jelzik a sötét parkolóban, hol áll Piroska. Az Avantgarde felszereltséggel megpakolt tesztautómban minden volt, amit alapból a Mercedes az A-osztályhoz kínál, felsorolni nem érdemes, a lényeg, hogy nem szenvedtem hiányt semmiben.

Tetszett

Precíz váltó
Elegancia
Dizájn
Kényelem

Beszállás hátulra sem nehéz, az első ülések könnyedén szabadítják fel a bejáratot, jó a helykínálat, a fejtér, akárcsak elöl, itt is szűkös. Négy felnőtt kényelmesen, a gyerekek fejedelmien elférnek. Három gyerekülés sem akadály, kipróbáltuk három tízéves gyerekkel. Praktikuma is rendben van, kis pohártartótól nagy pohártartóig, kis rekesztől nagyig, tárolók komoly tárháza vonul fel, sőt a csomagtartó sem elhanyagolható. Csak a vezető környékén 12 fiókocskát számoltam össze. A hátsó ülések természetesen előredönthetők.

[[ Oldaltörés: Piroska, a farkas (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Az első negatív élmény akkor ért, amikor egyenetlen útra értem, a Merci futóműve dobál, túl komfortosra van szabva, kicsit feszesebb futásra számítottam. A második csalódás is hamar jött, miszerint a motor harmatgyenge, így a futómű kérdést hamar lezártam: ehhez az autóhoz pont jó, ne akarjak mindenbe sportkocsit belelátni. A futómű rosszabb úton már kínos, az ember a tetőn érzi magát, pont mint egy terepjáróban. A Budafoki úton biztos, hogy szülni fog a kismama. Nagyon csendes az autó, de ha erősebben lépünk a gázra, a szép formájú kipufogó, bár nagyon halkan, de azért jelzi, hogy jön Piroska. A motor kedve 4000 környékén jön meg, vadulás kizárva, 120-nál nem mentünk többet.

© hvg.hu
A motor nem túl dinamikus, a biztonságra és a komfortra helyezték a stuttgartiak a hangsúlyt. Kigyorsításhoz, előzéshez jócskán vissza kell váltani. Egy egynyolcas géptől komolyabb teljesítményt vártam, a fogyasztás a kezdeti zabálás után végül jól alakult. A közel hatszáz kilométeres teszt során 7,3 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként, ami nem rossz eredmény város használatban.

B. Cs.



Mercedes-Benz A170
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1699
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő116 lóerő 5500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 155 Nm 3500-4000-es fordulaton 
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3838 / 1764 / 1593
Csomagtér435-1370 liter
Saját tömeg (kg) 1210
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 188
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes6,6
Tesztfogyasztás7,3
CO2 kibocsátás (g/Km) 155
ÁRA 5,723 millió forinttól



Autó

Mercedes-múzeum nyílt Stuttgartban

Az elmúlt hét végén megnyílt Stuttgartban a Mercedes-Benz Múzeum. A kiállításon 160 történelmi jelentőségű autót lehet megtekinteni. A DaimlerChrysler számításai szerint a világ legnagyobb autómúzeumát évente 1 millióan keresik majd fel.

hvg.hu Autó

Megérkezett az új generációs Mercedes-Benz Citaro

Megújult a legnépszerűbb Mercedes-Benz busz, a Citaro. A sorozatgyártás 1998-as kezdete óta a típus közel 15 ezer képviselője járult hozzá a nemzetközi ismertséghez: Európa szinte minden nagyvárosának utcáján közlekedik, Londontól Madridig, Párizstól Isztambulig és Berlintől Rómáig.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-Benz B-osztály teszt: nem B-ligás

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne egyetlen cégvezető sem szégyenkezik, Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

automenedzser.hu Autó

Világbajnok akar lenni a Mercedes

Bizakodnak a McLaren Mercedesnél. Az utóbbi években sorozatos motorhibák tarkították az istálló eredményeit, emiatt egyik fő ismertetőjelük a megbízhatatlanság lett. Egy hónapja a vezetőség még úgy nyilatkozott, hogy Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya bármikor elhagyhatja őket, ha úgy ítélik meg a helyzetet, a legutóbbi franciaországi teszt azt bizonyítja, képesek megszorongatni a Renault-ot.

hvg.hu Autó

Az év cégautója az S-Mercedes

Az osztrák Firmenwagen (Cégautó) nevű szakmagazin olvasói a luxuskategóriában a Mercedes-Benz S-osztálynak adományozták a megtisztelő „Fleet Car of the Year 2006“, vagyis „A 2006. év cégautója” címet.

hvg.hu Autó

Ötszáz ló és hat személy az R-Mercedes csúcsverziójában

A februári chicagói szalonon mutatta be a Mercedes AMG az R 63 AMG modelljét. A Mercedes-Benz R-osztály különleges, dinamikus értelmezést kapott járművét új, 6,3 literes V8-as AMG motor hajtja. 510 lovas teljesítményével, 630 Nm nyomatékával és állandó összkerékhajtásával az AMG Grand Sports Tourer versenytárs nélküli sportos menetélvezetet, nagyvonalú helykínálatot és csúcs komfortot kínál akár hat utas számára.

hvg.hu Autó

Legördült az első új Mercedes-Benz Sprinter

Az új Mercedes-Benz Sprintert két helyszínen, Düsseldorfban és Ludwigsfelde-ben gyártják. A ludwigsfelde-i gyárban a platós járművek és az alvázak gyártása folyik. Az új termékhez egy teljesen új, a legmodernebben automatizált berendezésekkel ellátott gyártósort hoztak létre. Így ott egy új építőcsarnok mellett egy új fényezőműhely is keletkezett.

hvg.hu Autó

Célba ért a IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra

A IV. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 70 oldtimere május 27-én Nagykanizsán ért célba 550 kilométer megtétele után. Az összesített pontszámok alapján a legjobb eredményt (489 pont) az 51-es rajtszámmal induló Veégh Attila és Gáspár Béla páros érte el az 1974-es Mercedes-Benz SL-lel.

hvg.hu Autó

17 százalékkal nőtt a Mercedes forgalma

A Mercedes Car Group 2006 márciusában világszerte erőteljes pozitív fejlődést mutatott: a forgalom 17 százalékos növekedésével az értékesített darabszám az előző év azonos időszakában regisztrált 118 ezer járműről 138 ezer 400-ra emelkedett. Ezzel fennállásának legeredményesebb értékesítési hónapját zárta.

hvg.hu Autó

A-osztályú Mercedes különleges felszereltséggel

A Mercedes-Benz A-osztály új, különleges modellváltozattal jelentkezik: a Polar Star harmonikus formában ötvözi a sportosságot és az eleganciát. Felszereltsége látványos könnyűfém felniket, különleges fényezéseket, valamint új szöveteket tartalmaz. Korlátozott számban már rendelhető a hazai Mercedes-Benz szalonokban.