szerző:
automenedzser.hu

Végtelen nyugalmat áraszt az S60, semmi izgágaság, semmi rögtönzés nem jellemzi. Az ember beül és lenyugszik. Megváltozik, nem az erő hajtja, hanem a megfontoltság és az ízlés. Kifinomult angol úr, még ha svéd is.

© hvg.hu
Felüdülés bármilyen autóból átülni egy Volvóba, még akkor is, ha az S60-as a ráncfelvarrása ellenére nem kapta meg az S40/V50/S80-ban megismert középkonzolt. Kissé elfogult vagyok a skandináv cuccok iránt, de ez nem jelenti azt, hogy agyondicsérem a Volvót, sőt igyekszem kritikus lenni, hisz szeretem ezt a márkát. Nagyon rendezett, nagyon harmonikus, bár kissé túlzsúfolt beltér minden igényt kielégít, legyen az a sportos dinamizmus iránti kívánalom, vagy a pihentető kényelem vágya. Ez az autó mindent tud, baromi jók a menettulajdonságai, a Volvók közt ez az egyik legjobb választás: sportlimuzin öthengeres turbómotorral és skandináv dizájnnal, funkcionalitással felvértezve. Kell ennél több? Csak az ár lesz az, ami megtorpanásra késztet, ha le karnám rohanni a Volvo Galériát. Ára ugyanis minőségének megfelelően magas, alapáron 8,5 millióért mérik az autót, de úgy felszerelve, ahogy én használtam, beépített telefonnal, Imola-bőrkárpittal, kanyarkövető bi-xenon fényszórókkal, ülésfűtéssel, hatlemezes hifivel, az árcímkén szereplő összeg valamivel 10 millió fölé kúszott. Ennyi pénzért hasonlóan motorizált és felszerelt német konkurenseket is kapni, így aki Volvót vesz, az nem csupán az autót, hanem dicsfényt és a hozzá kapcsolt életérzést veszi meg.

© hvg.hu
Nézzük például a vaskos kormányt: biztonságot, magabiztosságot, önbizalmat sugároz, annyira természetes kezelni, hogy az szinte magától fordul. A szervorásegítés valóban követi a közlekedési helyzetet. Erő is kell hozzá, de ugyanakkor finom mozdulatokra is kezesen reagál. Minden flottul működik, a váltó fegyelmezett és pontos. A futómű, annak elelnére, hogy sportosra hangolták, a macskaköveken például semlegesen halad át.

Nem nagy autó

© hvg.hu
Nem túl nagy autó, aki el akar veszni egy kocsiban, az nem fogja jól érezni magát benne. A Volvók sajátossága, hogy kitöltik a teret, azaz ránk, vezetőkre simul az úgynevezett vezetőfülke, ettől olyan ergonomikus és felhasználóbarát a svéd gép. Az jobb első ülésen sem lehet panasz, a kényelmes bőrfotelek memóriásak. Hátul alapvetően két felnőtt fér el komfortosan, de az ötödik utasnak hosszú távon kényelmetlen. A sokszor egyhangúsággal vádolt Volvó-beltérre rácáfol a kétszínű Imola bőrkárpit, amellyel kész felüdülés az autó.

A középkonzolon kissé sok a gomb, rontja a helyzetet, hogy itt kapott helyet egy GSM-telefon összes gombja, ráadásul a középső könyöktámaszban beépített beszélő is van, jelentősen csökkentve annak kihasználhatóságát. Kicsit furcsának tartom, hogy miért ezt a már elavultnak számító megoldást választották a felfrissített S60-ban. Egyszerűbb lett volna Bluetooth-kapcsolatot kiépíteni az autóban, akkor mindenki (most nem az autót hetente váltó újságírókra gondolok) egyszerűbben használhatná a telefonját. A SIM-kártya kivevős korszak már lejárt. Ezt tudják a Volvónál is, hisz a legújabb modellekben már van Bluetooth.

© hvg.hu
A hatlemezes cédétár mp3-at nem játszik le, de az autók között egyedülállóan profi Dolby Prologic II-es rendszerben alakítja át a sztereo hangzást még teljesebbé kilenc hangszorója segítségével. A jó közérzetről kétzónás automatikus klíma, allrgiamentes beltér, illetve szag- és pollenszűrő gondoskodik. A kormány mellett a kézifékkar és a hatsebességes sebességváltó gombája is bőrborítást kapott. Különösen tetszett az a gomb a műszerfalon, amellyel a hátsó két fejtámlát le lehet csukni, igaz ezt csak akkor nyomjuk meg, ha nem ülnek hátul, egyébként jól kupán vágjuk az illetőket. A kanyarfényszóró csak este kapcsolódik fel, de külön gombbal kikapcsolható.

Korábban a V50-esnben tapasztalhattam meg, hogy a Volvo magyarul beszél, tehát minden információt magyarul közöl a fedélzeti számítógép. Így van ez az S60 esetében is. Cigarettázni nem lehet benne, hamutartónk, szivargyújtónk nincsen. A visszapillantók nem kényeztetnek, bár különleges bevonatuknak köszönhetően lepergetik a vízcseppeket. A parkolást tolatóradar segíti.

[[ Oldaltörés: Jó főnöki kocsi (Oldaltörés) ]]

 

© hvg.hu
Picik az ajtók oldalzsebei, van kétszer két pohártartónk, hátul szinte semmi. Látszik, hogy tervezésekor inkább az üzletembereket, semmint a családapákat célozták meg. Azért beszélek férfiakról, mert ez egyértelműen férfias kocsi. Vezetők alá termett. Jó kocsi, szép és bizony presztízsmárka. Aki ezzel megy tárgyalásra, csak jó benyomást kelthet. A praktikum egy parányi szikrája azért felvillant, amikor az ülések elején találtam egy-egy zsebet. A csomagtér elfogadható méretű, csupán nyílása jelenthet gondot egy-egy nagyobb tárgy beemelésénél. A hátsó üléssor osztottan síkba dönthető. Ha négyen utaznak, akkor a hátsó kartámasz is felkínál egy nagyobb rekeszt és két pohártartót.

Öthengeres erőmű

© hvg.hu
A 180 lovas kétliteres turbómotor az S60-as lényege, fantasztikusan lehet vele mozogni városban is, a gyorsulás és az öthengeres motor nyomatéka, kulturált járása igazi városi macsót faragott az autóból, természetesen autópályán sem kell szégyenkeznünk, a gép, ha nem is pillanatok alatt, de gyorsan kétszázon van. A 240 Nm-es nyomatékát már kétezres fordulatszám előtt leadja, legnagyobb teljesítményét 4000-es fordulaton biztosítja. A kétliteres turbómotor jobb választás, mint a 2,4-es szívó, amelynél ráadásul 10 lóerővel erősebb is. Kétezres fordulat fölött megjön a hangja az autónak, négyezer körül már úgy duruzsol, mint egy vadászgép, köszönhetően a jól hangolt kipufogónak. A fogyasztás lehetne visszafogottabb is, a háromszáz kilométeres, többnyire városi használatban 10,56 liter benzint kért a sportlimuzin száz kilométerenként.

Ha sportos Volvóról beszélünk, akkor egyértelműen az S60-ról beszélünk. Fekszi az utat, bár fronthajtású, olyan mint ha mind a négykeret hajtaná, nagy kanyarsebességet érhetünk el, és biztonságosan közlekedhetünk zord időjárásban is. A futóműve kiegyenlíti az úthibákat. Rossz utat nem ismer. Nem aktív futóművel szerelték tesztautómat, a hátsó multilink felfüggesztésnek köszönhetően mégis úgy viselkedik, mintha elektronika szabályozná a keménységét. Imádja a kanyarokat.

© hvg.hu
A Volvo biztonságától sokat nem érdemes beszélni, hisz a kategória csúcsát jelenti, alapban hat légzsákkal, fejlett energiaelnyelő karosszériájával, intelligens fejtámláival és oldalmerevítésével. Az ABS, a kipörgésgátló és még sok három-, illetve több betűs fejlesztés mind az alapfelszereltség része. Ugyanakkor egy kis porszem kerülhetett a gépezetbe, hisz a biztonsági övek becsatolására csak a vezető esetében figyelmeztet, ami igencsak meglepő, hisz az általam kipróbált többi Volvóban, mind az öt ülésről kapni visszajelzést.


[[ Oldaltörés: Adatok (Oldaltörés) ]]





Volvo S60 2.0T
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1984
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő180 lóerő 5500-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 240 Nm 1850-5000 fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2715
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4603/1813/1428
Csomagtér424-1034 liter
Saját tömeg (kg) 1458
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 225
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes8,9
Tesztfogyasztás10,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 212
ÁRA Az autó listaára 8,15 millió forint, a tesztelt autó ára 10,83 millió forint


hvg.hu Autó

Kínai Volvo S40

A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: Magyarul beszél, nem dohányzik

Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.

hvg.hu Autó

Volvo-flottát vásárolt a Virgin

A Virgin Atlantic légitársaság meghosszabbította flottaszerződését a Volvóval. A cég 2100 autót bérel, hogy tehetős utasait a reptérre szállítsa.

hvg.hu Autó

Skandináv luxussal támad az új Volvo S80

Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.

hvg.hu Autó

Ötféle hajtóanyaggal működik a kísérleti Volvo

A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.