szerző:
hvg.hu

A festői Bajor Alpokban hófoltos szerpentineken tehettük próbára a Renault megmentőjét, az új Lagunát.

© Autómenedzser
Rosszul indult a történet. Az első Laguna legendás méreteiről, kényelméről közvetetten ugyan, de közelről tudtam, egyik főnököm ezzel járt fél évtizedig. Panasz, probléma volt dögivel.
Aztán jött a kettes Laguna, amelyről sok rosszat hallottam, majd a frissített, erős dízellel ellátott verzióját tesztelhettem is. Nálam nem romlott el, minden passzolt, szinte tökéletesen működött, de nagyon sivár és érzelemmentes emlékeim maradtak róla. Fejlett technika, egyszerű vonalvezetés, erős dízelmotor, visszafogott elegancia, semmi izgalom.

Néhány hónapja kezdte szivárogtatni a Renault az új, immár harmadik Laguna dizájnjának részleteit, sejtelmesen jelezve, hogy valami készül a franciák boszorkánykonyháján. Pár hete arról olvashattunk, hogy a flottakezelőknek nem tetszik az autó dizájnja, bár meggyőződtek arról, hogy technikai tartalma kimagasló. Következő kép a salzburgi hetes hangár, a Red Bull főnök mauzóleuma, ahol az egyik parkolót ellepték az új Lagunák. Mind szürkék, de mind jól néznek ki. Kicsit olyan a kép, mint az Én robot című film robotgyáros jelenete. Precíz rendben várakoznak a kis túlzással robotautóknak is nevezhető gépek. Mindnek dupla kipufogó villan ki formás hátsójából.

© Autómenedzser
Az új Laguna kellemes meglepetés. Jól néz ki, a tesztautók színtelen színe ellenére kirívóak arculati újításai, a magasra emelkedő övvonal a magasra helyezett hátsó ajtókilinccsel, a LED-esen furcsa hátsó lámpák, a kissé Citroenes elsők, a birkafej nagyságú Renault-logó az autó orrán. A tervezők jó munkát végeztek, úgy hoztak létre egy merőben új terméket, hogy az arányok, a forma magja nem változott: a Laguna III megmaradt ízig-vérig Lagunának.

Sokat változott a vezetési komfort. Már elsőre lenyűgöző az új Laguna beltere. Az anyagok puhák, finomak, érzékiek és nagyon minőségiek. Meglepően jó érzés az autóban ülni, az autót vezetni. A légkondiban is kínál valami újat a Renault: háromféle automata állásból választhatunk a soft (lágy) befújástól a fast (gyors) működésig.

Adatok, élmények, dízelek és szerpentinek a második oldalon. Kattintson ide.