Teszt: BMW sportos nőknek

2008. február 28., csütörtök, 14:18 • Utolsó frissítés: 2008. február 28., csütörtök, 15:38
Szerző:


Címkék: ; ; ; ;

A 320d-ből ültem be a hasonlóan kétliteres dízellel szerelt egyes kupéba.

BMW 123d
Fotó:

A 320d-ből ültem be a hasonlóan kétliteres dízellel szerelt egyes kupéba. Ég és föld a két kocsi, igaz, a kisebbiket ikerturbós erőforrás mozgatja, turbólyuk nélkül. A BMW 123d-ben található a világ egyetlen négyhengeres motorja két, változtatható geometriájú turbófeltöltővel. A két eltérő méretű turbófeltöltő egymást kiegészítve lép működésbe, hogy a teljes fordulatszámban többletteljesítményt adjon. Alacsony fordulaton csak a kisebbik feltöltő működik. Az egész motorblokk tisztán alumíniumból készül, így tömege is 20 kilogrammal alacsonyabb, ezért is annyira megrázó élmény a kigyorsítás.

BMW 123d
Fotó:

Míg a szelíd hármas a 177 lóerejével egy pillanatig sem rázta a farát, addig a 123d-vel minden kanyar, minden kigyorsítás és minden 90 fokos fordulat igazi élmény. Dögösen pörgős, a kormányzás ultrakönnyű és közvetlen, a futómű keményen feszes, az egész autó jól uralható, szinte egybenő a sofőrrel. Tobzódik benne az erő, legalább annyira vad, mint egy V6-os benzines. A beltérből nem is halljuk dízelesnek a morgást, nagyobb sebességnél pedig csak a süvítés hangja szól, erőteljes kigyorsításkor távolról pici morgás hallatszik, igaz, nem elég gonoszan.

Városi hajszákra alkalmas, úgy, hogy közben nem kell a benzinkutas csaj szép szemére gondolnunk. A 123d is az Efficient Dynamics technológia képviselője: a fékezés energiáját újrahasznosítja, a start/stop rendszer pedig érezhetően spórolja a gázolajat. Az ötszáz kilométeres tesztút során 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk, főként városi használatban, jóval többet, mint a fedélzeti számítógép 6,4-es értéke. Az optimális sebességfokozatot azonban nem jelzi a fedélzeti számítógép, ami nem is baj, jobban lehet figyelni a forgalomra. Kell is, mert hajlamos az ember feltöltődni a béemvések felsőbbrendűségi érzésével, de szerencsére egy pillanat elég volt ahhoz, hogy ne történjen meg a baj. Nem néztem balra, ott meg jött a Skoda. 


Kicsi és drága »

Véleménye van? Ossza meg velünk!

Suzuki SX4 S-Cross teszt: felnőtt a piachoz

2014. április 21., hétfő, 20:59

Szexi csajok a WTCC paddockból - fotók

2014. április 20., vasárnap, 22:20


Teszt: BMW sportos nőknek




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
Hirdetés
Közlekedés

Veszélyes anyagot szállító teherautó ütközött Borsodban, egy halott

2014.04.24., 14:30 

A teherautó kazánhamut és salakot szálltott a 35-ösön Tiszaújváros és Sajószöged között, amikor nekiment egy autónak. A személyautó sofőrje meghalt. Az egyik konténer tartalma kis mennyiségben a környezetbe is jutott.


Emelőkosárban rekedt munkásokat mentettek a Hungária körúton - dugó van

2014.04.24., 13:56 

Ráhajtott egy teherautó, emiatt megbillent egy emelőkosaras jármű a Hungaria körúton csütörtökön. A kosárban dolgozó két embert a tűzoltók emelték ki, de az összeakadt járművek műszaki mentése még tart.


Nem élte túl a kamionnal való ütközést egy sofőr

2014.04.24., 08:36 

Kamionnal karambolozott egy személyautó a 35-ös főúton. Az ütközés után az árokba borult személygépkocsi vezetője életét vesztette.


Vonattal ütközött egy autó Nagycenknél

2014.04.23., 19:46 

A személyautó vezetője szenvedett könnyebb sérülést abban a balesetben, amely szerda, késő délután történt Nagycenknél, egy vasúti átjáróban.


Beperelték a kómában fekvő Schumachert

Beperelték a kómában fekvő Schumachert

2014.04.23., 18:55 

A kómában fekvő autóversenyző tavaly novemberben okozott balesetet Spanyolországban egy bérelt Audival. Egy motorost lökött fel egy rosszul bevilágított körforgalomban.

még több hír  
HIRDETÉS
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X