szerző:
hvg.hu

A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás részeként április 21-én elkezdődik a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése a budai alsó rakparton, a Lágymányosi híd és a Bertalan Lajos utca közötti szakaszon. Ez a budai rakpartot érintő csatornafektetés első üteme lesz, amelynek ideje alatt, várhatóan május 31-ig, az említett rakpartszakasz a forgalom elől le lesz zárva.

Déli irányból észak felé haladva, szakaszonként épül meg 2009 nyarára a megközelítőleg 7 kilométer hosszúságú szennyvízgyűjtő csatorna, amely a jövőben a középső budai területek nagyobbik hányadának (körülbelül kétharmad részének) szennyvizét gyűjti össze, és a hozzá kapcsolódó létesítmények segítségével a Csepel-szigeten épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre juttatja. A főgyűjtőcsatornába jut majd a III. kerületi Zsigmond tér és Kelenföld közé eső területek szennyvizének döntő része: az I., II., részlegesen a III., a XI., a XII., és szintén részlegesen a XXII. kerület csatornarendszere által összegyűjtött szennyvíz.

A főgyűjtőcsatorna megépítésével 2009 második felétől megszűnik a jelenlegi, komoly környezetterhelést jelentő állapot, hiszen a főváros budai oldalán keletkező szennyvízmennyiség zöme most biológiai tisztítás nélkül, közvetlenül a Dunába ömlik.

Az első kivitelezési szakasz ez év elején indult a XI. kerületi Bogdánfy utcában, az érintett 460 méteres szakaszon április végére befejeződik a csatornafektetés. A második kivitelezési szakasz munkálatai a XI. kerületi Irinyi József utcát, valamint a budai alsó rakpart Petőfi hídhoz közel eső szakaszát érintik. Az Irinyi József utca mentén nyílt árkos felbontás nélkül, a földfelszín alatt végzett csősajtolással történik a csatornafektetés, ezért a közúti és a gyalogosforgalmat nem érinti, csak a Műegyetem kollégiuma előtti szűk szervizúton. A kivitelezéshez szükséges ideiglenes indítóakna az Irinyi utca és a Karinthy Frigyes utca találkozásánál lévő zöld területen már elkészült. Az itt besajtolt csövek a budai alsó rakpart Petőfi híd mellé eső szakaszára érkeznek meg, ahol a fogadóakna építése, valamint az északi irányban folytatódó, immáron nyílt árkos felbontással zajló csatornafektetés miatt szükséges az alsó rakpart lezárása a Lágymányosi híd és a Bertalan Lajos utca közötti szakaszon.

A közúti közlekedés szempontjából ez azzal jár, hogy a Lágymányosi hídnál megmarad ugyan a lehajtási lehetőség az alsó rakpartra, de innen a Petőfi hídig tartó szakasz zsákutca lesz. Az Erzsébet híd és a Bertalan Lajos utca között csak egy irányban, dél felé lehet közlekedni az alsó rakparton. A 12 tonna össztömeg feletti járművek (nehéz-teherautók) azonban a lezárások ideje alatt nem közlekedhetnek sem a budai alsó, sem a felső rakpart ezen szakaszán, számukra a Róbert Károly - Hungária - Könyves Kálmán krt. az ajánlott útvonal.
A Dél-Buda felől észak felé haladó autósok az Erzsébet hídnál tudnak először lehajtani az alsó rakpartra.

A forgalomkorlátozás megkezdésének idejére a forgalomelterelő táblák kihelyezése, valamint a szükséges lámpaátállítások megtörténnek.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
MTI/hvg.hu Autó

Magántraffipax: kizárható a korrupció?

Ki kell zárni a korrupció összes lehetőségét a nem a rendőrség által üzemeltetett sebességmérők működtetéséből - hangzott el csütörtökön egy közlekedésbiztonsági konferencián Budapesten.

hvg.hu Autó

Vesztesek és nyertesek a magyar autópiacon

4,1 százalékkal csökkent az új személygépkocsik értékesítése 2008 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A magyar piacon 40 ezer 673 személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések az első három hónapban - adta hírül közleményében a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A trend egyértelmű: tovább csökken a kisautópiac, nő a középkategória és a prémiumszegmens.

Csikász Brigitta Autó

Biztosítási csalások: „szerviz helyett jól összetörjük a kocsit”

„Most nem jó az autóm, de egyelőre nem viszem el megjavíttatni, mert arra várok, hogy mikor ér rá a szervizes ismerősöm, vele összetörjük a kocsit, aztán a biztosító pénzén megcsináltatom a járgányt.” Ez a javítási mód nem szokatlan: az ilyen és ehhez hasonló visszaélések teszik ki a biztosítási csalások nagy részét.

hvg.hu Autó

Középkategóriában támad a Suzuki - videóval

A kisautók kerülnek a figyelem középpontjába a jövőben – legalábbis a legutóbbi autóvásárokon erről beszéltek a legtöbbet. Csupán kiskategóriás autókkal azonban nem lehet piacvezetőnek lenni. A Suzukinál úgy vélik, a középkategóriában is fejlesztenie kell.

Csikász Brigitta Autó

A tulajdonosok lopatják el a Budapesten elkötött autók harmadát

Tavaly, csak a fővárosban mintegy 4,8 milliárd forint kárt okoztak a lízingcsalók a bankoknak, de a szakemberek szerint ez az összeg néhány év múlva akár tízszeresére is nőhet. Szakemberek fontosnak tartják a fellépést a bűnözők ellen, ám szerintük az autóvásárláshoz kötelezően befizetendő 20 százalékos önrész bevezetése nem jelent megoldást a problémára. Megdöbbentő, hogy a budapesti autólopások harmada lízingcsalás.

hvg.hu Autó

Hogyan közlekedjünk okosan?

Sok autós szenved önbizalomhiánytól az utakon. Ennek a veszélyeiről ír vezetéstechnikai szakértőnk.