szerző:
hvg.hu

A Mercedes-Benz Sprinter történetének 13 éve alatt kb. 1,5 millió transzporter gurult ki a gyárból. A 2006-ban debütáló új Sprinter variálhatóságának köszönhetően 1000 alapmodell-változat szerepel a kínálatban. A Mercedes-Benz Sprinter népszerűségét bizonyítja, hogy továbbra is őrzi a legnagyobb darabszámban értékesített Mercedes-Benz modell címét Magyarországon. Kipróbáltuk az egyik legnagyobbat.

© Autómenedzser
A Sprinter kategóriájában egyedülállóan gazdag alapfelszereltség biztosítja az utasok és a rakomány biztonságát: Adaptive ESP, ABS, ASR, ABV, BAS, vezetőoldali légzsák, rögzítőfülek a padlón és a B-oszlopon. Emellett tesztautómban további innovációkat szereltek be: bi-xenon fényszórókat (164 ezer forint), automatikus klímaberendezést (330 ezer forint), automatikus sebességváltót (256 ezer forint) tempomatot (66 ezer forint), lengő vezetőülést (70 ezer forint), fűthető, elektromos tükröket (48 ezer forint), elektromos, távirányítóról is nyitható oldalajtót (178 ezer forint), kárpitozott rakodóteret (123 ezer forint), fa padlóborítást (127 ezer forint), 270 fokban nyíló hátsó kétszárnyas ajtót (84 ezer forint), kulcsnélküli nyitást (256 ezer forint), multifunkciós, állítható kormányt (67 ezer + 21 ezer forint), parkolássegítő rendszert (181 ezer forint).

Ez utóbbi nélkül mozdulni sem mertem volna. Mondanom sem kell ennél, nagyobb járművel még nem közlekedtem közúton, így ha előtte nem gyakoroltam volna egy fél méterrel rövidebb Masterrel, be sem merek szállni a pilótafülkébe. A Sprinter elkényezteti kollégáit, a sofőröket. Az üléspozíció, az ergonómia, az anyagok minősége, a beltér kidolgozottsága személyautós, a felszereltség pedig sok kisautón is túltesz. Természetesen az ára sem kisautós, a 6,371 milliós nettó ár az extrákkal könnyedén 9 millió környékére kúszik. Nettó.

© Autómenedzser
A fullos Sprinter annak való, aki melóra is a csillagos márkát szereti, igazi luxustranszporter V6-os dízellel, automatikus váltóval. A motor meglepően halk, teherautós jellegét nem mutatja, annál inkább feszíti izomzatát. Lámpás indulásnál lemostam vele sok személyautót, a hat henger 184 lovas ereje ráadásul kellemes hangrobbanással társul. A nagy gázfröccs meglódítja a hatalmas testet, az intelligens (a raktér súlyelosztását is figyelembe vevő) ESP azonban vigyáz, nehogy kipördüljünk. Mivel nagyon magasan van a hasa, könnyedén elbánik a rossz utakkal, úgy, hogy a sebességet nem is kell nagyon visszafognunk, ha üresen megyünk. Fékei erősek, a négyfokozatú váltó illik a motorhoz. Fogyasztása a teljesítményhez mérten elfogadható, vegyes használatban, üresen 10,8 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként.

A cikk folytatása adatokkal az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.

MTI/hvg.hu Autó

Kigyulladt az egymillió eurós Mercedes a bemutatón - videó

Száznyolcvanezer néző előtt kigyulladt egy Mercedes a német túraautó-bajnokságot megelőző düsseldorfi bemutatón, senki sem sérült meg, az eseményt hosszabb időre félbeszakították. Az anyagi kár közel egymillió euró.

hvg.hu Autó

Adaptív ESP a transzporterben, avagy miért drágább a Mercedes?

A Mercedes-Benz transzporterek hivatalos magyarországi importőre, a DaimlerChrysler Automotive Hungária Kft. vezetéstechnikai tréninget szervezett a tököli repülőtéren. A rendezvényen bemutatták a Mercedes-Benz Viano, Vito és az új Sprinter modellekben található biztonságtechnikai megoldásokat. Ugyanitt kiderült, hogy miért drágább versenytársainál a Mercedes.

MTI Autó

Kolozsvár mellett készülnek az új Mercedesek

A Mercedes-Benz gépkocsikat gyártó német Daimler csoport Romániát választotta új kelet-európai gyárának helyszínéül - jelentette be Constantin Stroe, a romániai autógyártók egyesületének (ACAROM) elnöke.

automenedzser.hu Autó

Mercedes-teszt: pszichedelikus álom

A legszebb Mercedes nem csupán a Rózsadombon mutat jól, hanem a sztrádán is megszégyeníti ellenfeleit. A bibi csak az, hogy 16 millió az ára.

hvg.hu Autó

Mercedes-teszt: kombi fehérben

A kombidivat szerencsére nem megy a forma rovására. A korábbi unalmas csillagosok után a Mercedes előrukkolt a C-osztály puttonyos változatával. Az AMG sportcsomaggal felvértezett T-modell fehérben nagyon szép, 2,2-es dízellel jól is megy. A bibi csak az, hogy drága és sokat fogyaszt.