szerző:
hvg.hu

Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.

© Autómenedzser
A BMW X6 oldalablakai keskeny csíkjával és a far irányába enyhén ereszkedő tetővonalával egy kupé arányait testesíti meg. Utasterében – ugyancsak a kupékra jellemzően – a vezető és az első utas mögött további két személy számára kínál helyet. A megnövelt szabadmagasság, a markánsan kiformált kerékjáratok, a négy ajtó és a nagyméretű csomagtér-ajtó, illetve a magasan húzódó övvonal a további BMW X-modellek stílusbeli közelségére utalnak. Ez a formavilág a menetdinamikai képességek autentikus kifejezője, amelyet a BMW X6 hajtás- és futómű-technikái nemcsak utcán, hanem mindenfajta terepen is következetesen biztosítanak.

© Autómenedzser
A hátsó ülések mögött rendelkezésre álló csomagtér mérete 570 literével jóval meghaladja a kupémodellek esetében megszokottakat. A tágas csomagtartó így többek között a négy személy mögött, akár négy golftáskát is elnyel. A szállítási kapacitás bővítésére az aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámla lehajtható, a csomagtartó térfogata ekkor 1450 literesre nő. A széria kétfokozatú gázrugó pedig a felső végállás egyéni beállítását is lehetővé teszi. Ezzel például az alacsony belmagasságú parkolóházakban hatékonyan előzhetők meg az ajtó esetleges sérülései.

Háromszáz lóerő, 400 Nm nyomaték, vagy 286 lóerő és közel 600 Nm nyomaték. Ez volt a mai menü, különleges kupéterepjáróba vagy terepjárókupéba csomagolva. A BMW az X5-ös után egy újabb kategóriát teremt a szabadidőautók piacán, az SAC, azaz a sport activity coupé izgalmas játékszer, persze egy BMW-től nem is várnánk mást. Masszív külső, furcsán lecsapott hátsó, hatalmas kerekek, agresszív tekintet, csúcstechnika, bivalyerős motorok, harapós fékek és tengernyi biztonságot fokozó elektronika. A komfortos belseje minden igényt kielégít, napokba telik, amíg minden funkciót elsajátítunk.

© Autómenedzser
A variálható, testreszabható ülések, a többzónás klíma, a tolatóradar, a szélvédőre kivetíthető kijelző, a csúcshifi a kormányról kapcsolható hatsebességes automatikus váltó mind kevés ahhoz az élményhez képest, ami az indítógomb megnyomásával ránk ront. Legyen az dízel vagy benzines, szépen muzsikálnak a nagy motorok, még a dugóban is élmény az X6-os. De igazán a pályán van elemében, hatalmas – egyes tesztautókon hátul 315-ös gumik feszültek – kerekein sportkocsikat megszégyenítő módon suhan. Terepen nem kóstoltatták meg a kocsikat, valószínűleg kevés olyan bolond lesz, aki a 20 milliós autóját elviszi a somogybabodi dagasztóba, de télen, vitorlást vontatva, vagy útban a hegyi házhoz a felfrissített, megújított összkerékhajtás csak a hasznunkra válik.

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.

hvg.hu Autó

BMW-teszt: városi ragadozó

Meddig lehet elmenni a lóerők hajszolásában? 204 ló egy pici kupéban, ráadásul dízelben. Potom 8,8 millióért.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

Fogyasztási verseny egy 177 lóerős BMW-vel

A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.