szerző:
hvg.hu

Szép és biztonságos, kényelmes és elegáns. Minőségi és modern. De vajon mennyire tartós, mennyire üzembiztos a Renault Laguna? Feladata, hogy maradéktalanul kitörölje emlékezetünkből előző generációinak hibás jellemzőit. Vajon sikerült?

© Autómenedzser
Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik generáció is. Annak ellenére, hogy csak úgy ömlöttek ismerős tulajdonosok szájából a panaszok. A tavalyi nemzetközi bemutatón nagyon fogadkoztak a Renault vezetői, mérnökei, hogy most tényleg megcsinálták a tutit, ez az autó minőségben, tartósságban és vezetési élményben messze felülmúlja elődeit, de még a konkurenseket is.

Lássuk mi valósult meg mindebből. Az autó szép, még ebben a bordóba merülő égőpiros metál kivitelben is. Kitűnik az unalmas ezüstflottákból, annyi szent. Elegáns vonalvezetése, markáns, hűtőmaszk nélküli orra és különleges fara összetéveszthetetlenné teszik az utakon, LED-es hátsó izzósora este különösen látványos. Most először került a rombuszos márka autójának visszapillantóiba irányjelző.

© Autómenedzser
Az elegáns külső különlegesen szép, rendezett, ergonomikus és kellemes belső rejt. A felhasznált anyagok tapintása selymes, a műanyagok puhák, a bőr és a velúr érzéki tapintású, az alumínium hatású betétek összhangban vannak az autóval, egyszóval otthonos és mégis modern miliőt varázsoltak a cockpit köré. A műszerfal tetszetős, a kilométeróra számlapját páratlan számok foglalták el, a fedélzeti számítógép mindenről informál, a Carminat navigációs rendszer (400 ezer forint) nagyon jól ismeri Budapestet és környezetét, még osztott képernyős módban is működtethető. A klíma újdonsága, hogy tud úgy hűteni, hogy közben nem fázunk meg, van ugyanis soft állása, amely lágyan keringeti a hűsítő levegőt. A Bluetooth magától értetődően működik, nem kell varázsolni, csak párosítani az eszközöket.

© Autómenedzser
Az autó kártyás, érintésre nyílik, magától záródik, a motor gombnyomásra kel életre, a parkolófék elektronikus. Nincs külön dombsegéd, de mivel magától kiold gázadásra a fék, ezért emelkedőn simán lehet „kézifékes indulást” csinálni.

Sok figyelmes trükköt találunk a kocsiban, a Cabasse zenelejátszón (100 ezer forint) külön gombbal mind a hat lemezt üríteni lehet, a betöltés is hasonlóan gyors, a radiotext is megjeleníthető. A hátsó ablakokon sötétítőroló, dupla napfénytető kényeztet (200 ezer forint), az első motorosan nyitható. A kormány fogása jó, alul egy picit hasított, a kormányzás lehetnek direktebb, túl steril. A kormányon kaptak helyet a tempomat vezérlői, a kormány alatt a zenelejátszó kapcsolói.

A teszt folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.