szerző:
hvg.hu

Szép és biztonságos, kényelmes és elegáns. Minőségi és modern. De vajon mennyire tartós, mennyire üzembiztos a Renault Laguna? Feladata, hogy maradéktalanul kitörölje emlékezetünkből előző generációinak hibás jellemzőit. Vajon sikerült?

© Autómenedzser
Le kell szögeznem még az elején, hogy nekem nagyon tetszik a Laguna, tetszett az első, a második és most a harmadik generáció is. Annak ellenére, hogy csak úgy ömlöttek ismerős tulajdonosok szájából a panaszok. A tavalyi nemzetközi bemutatón nagyon fogadkoztak a Renault vezetői, mérnökei, hogy most tényleg megcsinálták a tutit, ez az autó minőségben, tartósságban és vezetési élményben messze felülmúlja elődeit, de még a konkurenseket is.

Lássuk mi valósult meg mindebből. Az autó szép, még ebben a bordóba merülő égőpiros metál kivitelben is. Kitűnik az unalmas ezüstflottákból, annyi szent. Elegáns vonalvezetése, markáns, hűtőmaszk nélküli orra és különleges fara összetéveszthetetlenné teszik az utakon, LED-es hátsó izzósora este különösen látványos. Most először került a rombuszos márka autójának visszapillantóiba irányjelző.

© Autómenedzser
Az elegáns külső különlegesen szép, rendezett, ergonomikus és kellemes belső rejt. A felhasznált anyagok tapintása selymes, a műanyagok puhák, a bőr és a velúr érzéki tapintású, az alumínium hatású betétek összhangban vannak az autóval, egyszóval otthonos és mégis modern miliőt varázsoltak a cockpit köré. A műszerfal tetszetős, a kilométeróra számlapját páratlan számok foglalták el, a fedélzeti számítógép mindenről informál, a Carminat navigációs rendszer (400 ezer forint) nagyon jól ismeri Budapestet és környezetét, még osztott képernyős módban is működtethető. A klíma újdonsága, hogy tud úgy hűteni, hogy közben nem fázunk meg, van ugyanis soft állása, amely lágyan keringeti a hűsítő levegőt. A Bluetooth magától értetődően működik, nem kell varázsolni, csak párosítani az eszközöket.

© Autómenedzser
Az autó kártyás, érintésre nyílik, magától záródik, a motor gombnyomásra kel életre, a parkolófék elektronikus. Nincs külön dombsegéd, de mivel magától kiold gázadásra a fék, ezért emelkedőn simán lehet „kézifékes indulást” csinálni.

Sok figyelmes trükköt találunk a kocsiban, a Cabasse zenelejátszón (100 ezer forint) külön gombbal mind a hat lemezt üríteni lehet, a betöltés is hasonlóan gyors, a radiotext is megjeleníthető. A hátsó ablakokon sötétítőroló, dupla napfénytető kényeztet (200 ezer forint), az első motorosan nyitható. A kormány fogása jó, alul egy picit hasított, a kormányzás lehetnek direktebb, túl steril. A kormányon kaptak helyet a tempomat vezérlői, a kormány alatt a zenelejátszó kapcsolói.

A teszt folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.