szerző:
hvg.hu

A hat egyterűből álló Renault-flotta (Modus, Grand Modus, Scénic, Grand Scénic, Espace, Grand Espace) egyik legnépszerűbbje újult meg. A francia márka eladásainak 10 százalékát teszik ki Scénic-ek, megjelenése óta 3,2 milliót adtak el. A családon belül 30 százalékos a hétszemélyes változatban is kapható nagyobbik aránya. Nem egyszerű ráncfelvarráson esett át a Grand Scénic, az autó 7 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja 3 centivel nőtt.

Praktikusságban új mércét állít fel a Grand Scénic, negyven tárolóhelyet rejt, ezek összesen 92 literrel egészítik ki az amúgy is nagy csomagteret. Hét üléssel (150 ezer forintos felárért kapható) 208 literes, öt üléssel 564 liter, előretolt második üléssorral 702 liter, összehajtott második üléssorral 1863 liter, de ha a második üléssort kivesszük a kocsiból, 2063 literes tér áll a rendelkezésünkre.

De nemcsak a csomagtér lenyűgöző, hanem az utast körbevevő nagyvonalú környezet is. Nagy az autó belül, kényelmes, elegáns és otthonos. A Lagunából megismert anyagok, formák, a középkonzol, a kormány, az ülések mind azt jelzik, hogy a Renault új dimenzióba lépett.

© Autómenedzser
A korábbi digitális kijelzőt (a vevők panaszkodtak, hogy tükröződik, erős fényben rosszul olvasható) TFT-monitor váltotta le, videójátékhoz hasonló testreszabható grafikával, információhegyekkel. A navigáció is megújult, a TomTom szállítja, három dimenziós megjelenítése is van, figyelmeztet a sebességtúllépésre, SD-kártyán keresztül frissíthető. USB- és AUX-csatlakozón át bármilyen zenelejátszót rákapcsolhatunk a Arkamys hangzórendszerre. A szórakoztató és információs rendszer a Lagunából ismerős kezelőfelülettel irányítható, ez a váltó mögött, az ide-oda tologatható méretes tárolódoboz tetején kapott helyet. Felárért tolatókamera, memóriás vezetőülés, bőr belső, dupla panorámatető, bixenon fényszóró, kétzónás automatikus klíma, high end Carminat bluetooth hifi rendelhető. Alapáron jár a menetstabilizáló, a fékasszisztens, hat légzsák és klíma.

© Autómenedzser
Egy új autóba friss motorok is dukálnak, az 1,4 literes benzines turbó 130 lóerős, a kétliteres dízelt 160 lovasra hizlalták fel. A benzinest pörgetni kell, de finoman, egyenletesen adja le nyomatékát, hatsebességes váltója pontosan és könnyedén kapcsol. Nem úgy a dízelé, amely a nagyobb nyomatékra hangolásnál elvesztette finomságát, darabos és hangos, kuplungja merev. Ennek ellenére jó volt vezetni az izmos dízelt, míg a benzines fogyasztását sehogy sem tudtuk 10 liter alá szorítani, addig az öngyulladós erőltetett menetben sem kért többet 8 liternél száz kilométerenként. Az ideális sebességváltást külön kijelzi az elektronika.

© Autómenedzser
Az ötszemélyes változatok helybőségéhez nem fér kétség, a különálló hátsó ülések egyenként tologathatók és összehajthatók. A hétszemélyes változatok csomagteréből nem sokat vesz el a padlóba süllyeszthető két ülés, csupán 4 centivel magasabb az aljzat, azaz 50 literrel csökken a poggyásztér. A harmadik sorba a beszállás nem nehézkes, 170 centi fölött azonban kényelmetlenül kicsi a fejtér, kínlódás nélkül utazni csak akkor lehet, ha középső sor utasai saját kárukra tesznek engedményt, és előrébb tolják üléseiket. Inkább gyerekeknek komfortos a hátsó sor.

A Grand Scénic 4,24 milliós alapáron kapható (1,6 literes 110 lovas benzinmotorral), a legolcsóbb 1,5 literes 105 lovas dízel 4,74 millió forint, az új turbós modell 4,74 milliótól, a 160 lovas dízel 6,29 milliótól vihető. A harmadik üléssor felára minden esetben 150 ezer forint.

B. Cs.

 


Műszaki adatok (Oldaltörés)



Renault Grand Scénic TCe 130/dCi 160
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1397/1988
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő130 lóerő 5500-as fordulaton/
160 lóerő 3750-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 190 Nm 2250-es fordulaton/
360 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2770
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4560/1845/1645
Csomagtér208/564/1850 liter
Saját tömeg (kg) 1420/1591
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 190/205
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 10,7/9,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,4/8,3
Országúti 5,8/5,6
Vegyes7,1/6,6
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 168/173
ÁRA 4,74 millió forinttól/
6,29 millió forinttól


További képek az Autómenedzser.hu autós portálon.



Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Dögös az új Renault Mégane kupé és már akciózzák

Megérkezett hozzánk is a Renault Mégane új változata, amely szakít elődje formabontó vonalaival és inkább a japános, sportos trendek csábításának engedett. Szép és használható lett a kompakt jövevény, motorjai erősek és takarékosak, és az árversenyben sem áll rosszul. A kupé inkább csak csábításra való, cégautónak és mindennapi használatra az ötajtós a jó.

hvg.hu Autó

VW, Opel, Renault - ezeket a cégautókat kedvelik a tolvajok

Bár a lopások száma az elmúlt három évben csökkenő tendenciát mutat, a márkák „részesedése” az eltulajdonított gépkocsik között közel állandó. A LeasePlan Hungária saját adatbázisában (közel 10 ezer autó és 400 ügyfél) végzett kutatása szerint az alsó-középkategóriás modellek a legnépszerűbbek a tolvajoknál.

hvg.hu Autó

Borulásveszélyes Renault Kangoo-k - videó

Az ADAC német autóklub összehasonlító tesztjén - amelyen a középkategóriás kisáruszállítóból átalakított családi egyterűket vizsgálták –, a Renault Kangoo az úgynevezett jávorszarvas-teszten nem teljesített túl jól. Az ESP ellenére, bizonyos körülmények között ugyanis az autó könnyen felborulhat.

hvg.hu Autó

Új Thalia: kipróbáltuk a legolcsóbb Renault-t

Bár október első harmadában a teljes magyar piacon 24 százalékkal esett tavalyhoz képest az eladott autók és kishaszonjárművek száma, a Renault 2008-ban tízezer autót szeretne eladni. Ennek a számnak az elérésben kap majd fontos szerepet az új Thalia. Csomagtere 506 literes.