szerző:
hvg.hu

Sorra érkeznek a Renault-kereskedésekbe az újdonságok. Ráncfelvarráson esett át a Clio, a Clio Grandtour, a Clio RS és már itthon is kapható a vidám Kangoo Be Bop.

10 millió eladott Clióval igazi nagyhatalom a Renault a kisautó kategóriában. Az új, ráncfelvarrott Clio az előző generációnál kedvezőbb árakon érkezik a hazai kereskedésekbe. Egy évre a bemutatkozása után a Grandtour is megújult. A kis kombi eladásai felülmúlták a francia gyártó előzetes várakozásait, a hatvanezres gyártási tervet nyolcvanezerre emelték a bursai üzemben. Megújult, mégánosodtak az első lámpák, új a ködlámpák kialakítása és sportosabb lett a levegőbeömlő. A beltérben is vannak változások, a kipróbált kombi fekete egyszerűsége riasztó, szerencsére lehet rendelni világosabb, szürke kárpittal is. Az anyagok minősége változó, bár sok formai elem ismerős a Mégane-ból, a Clio megmaradt egyszerű kisautónak. Jó hír, hogy elérhető árú az ESP, minden változathoz rendelhető nyolcvanezer forintért. Széria-menetstabilizálót csak a 203 lovas Clio RS-hez ad a Renault. A Grand Scénicben bevezetett TomTom Carminat navigáció az új Clióhoz is rendelhető 150 ezer forintért.

© Autómenedzser
A motorokban csak annyi a változás, hogy bekerült a kínálatba az 1,2 literes benzinmotor 80 lovas változata, amelyet robotizált váltóval társít a Renault. A bemutatón az 1,2 literes 100 lovas turbót hajtottuk meg, igaz, csak óvatosan, a tesztautóban mindössze 30 kilométer volt. A kis turbó kétezres fordulattól húz igazán, dinamikusan mozgatja a kombit. A Renault Clio Grandtour listaára 75 lovas 1,2 literes motorral 2,89 millió forint, a 100 lovas turbómotor alapára 3,29 millió forinttól indul klímával. A háromajtós Clio alapára 2,39 millió forint (65 lovas 1,2-essel), az ötajtós 2,54 milliótól vihető el. Renault-finanszírozás esetén 300 forint kedvezményt kínál az importőr.

© Autómenedzser
A megújult Cliónál sokkal izgalmasabb a Kangoo Be Bop, a Renault strandjáró bohócautója. A Kangoo műszakiságára épített, ám annál 38 centivel rövidebb tengelytávú egyedi járgány igazi szabadidő-autó. Terepre nem jó, összkerékhajtás sem segíti, de nyári sportokhoz, kiránduláshoz, tengerparti feltűnősködéshez kiváló. A négyszemélyes partiautóban három tetőablakon engedhetjük be a levegőt és a napfényt, gombnyomásra leengedhető a hátsó szélvédő, és a tető utolsó harmada előretolható, így egy szörfdeszka kényelmesen befér. Szétszedve igazi különc a Be Bop, garantáltan megbámulják. Jól felszerelt, jobban, mint a Kangoo fullos változata (ESP, ASR, mp3-as rádió, négy légzsák, 16 hüvelykes alufelnik, ködlámpa, nyitható tető). 3,9 négyzetméteres üvegfelületével (az Espace-é is ennyi) kitűnik a többi kisautó közül, a 9 centivel az elsők fölé emelt hátsó ülésekről olyan a kilátás, mint a TGV ablakából. Persze a Be Bop nem olyan gyors, dacára annak, hogy a Kangoo legerősebb motorjait kapta meg. Nincs sok választási lehetőségünk: dízel vagy benzin áll rendelkezésünkre, mindkettő 105 lovas, a dízel 1,5 literes, a benzines 1,6-os.

© Autómenedzser
A Be Bop belseje vidám, kék-sárga vagy piros-fekete kárpittal kapható. Minőségi és egyedi a bútorzat, a nagyméretű kesztyűtartó nyitáskor a lábunkra csapódik. Csomagtartó négy üléssel nincs, de ha kivesszük a hátsó üléseket, 1,46 köbméteres rakteret kapunk, amelyet felfelé még bővíthetünk. A csomagtér ajtaja egészben, két fokozatban oldalra nyílik.

A Be Bop-ot dízelmotorral próbáltuk, a 105 ló ereje bőven elég a 3,8 méteres különlegesség mozgatására, az autó fordulóköre bámulatosan kicsi: 9,65 méter, kisebb, mint a Twingóé. Az autó ára azonban riasztó, jelzi, hogy nem a mi piacunkra szánták: a benzines változathoz 4,46 millió forintért, az öngyulladóshoz 4,9 millió forintért juthatunk hozzá.

Biró Csongor

Műszaki adatok és további képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

hvg.hu Autó

Dögös az új Renault Mégane kupé és már akciózzák

Megérkezett hozzánk is a Renault Mégane új változata, amely szakít elődje formabontó vonalaival és inkább a japános, sportos trendek csábításának engedett. Szép és használható lett a kompakt jövevény, motorjai erősek és takarékosak, és az árversenyben sem áll rosszul. A kupé inkább csak csábításra való, cégautónak és mindennapi használatra az ötajtós a jó.

hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.

hvg.hu Autó

Vezettük a Renault új egyterűjét

A hat egyterűből álló Renault-flotta (Modus, Grand Modus, Scénic, Grand Scénic, Espace, Grand Espace) egyik legnépszerűbbje újult meg. A francia márka eladásainak 10 százalékát teszik ki Scénic-ek, megjelenése óta 3,2 milliót adtak el. A családon belül 30 százalékos a hétszemélyes változatban is kapható nagyobbik aránya. Nem egyszerű ráncfelvarráson esett át a Grand Scénic, az autó 7 centivel hosszabb elődjénél, tengelytávja 3 centivel nőtt.

hvg.hu Autó

Új Thalia: kipróbáltuk a legolcsóbb Renault-t

Bár október első harmadában a teljes magyar piacon 24 százalékkal esett tavalyhoz képest az eladott autók és kishaszonjárművek száma, a Renault 2008-ban tízezer autót szeretne eladni. Ennek a számnak az elérésben kap majd fontos szerepet az új Thalia. Csomagtere 506 literes.