Audi A7 teszt: testes cuvée

2010. szeptember 19., vasárnap, 07:36 • Utolsó frissítés: 2010. szeptember 20., hétfő, 12:16
Szerző:


Címkék: ; ; ; ;

Az Audi A7 csodabogár, nehéz elhelyezni az evolúciós ranglétrán.

Az Audi A7 csodabogár, nehéz elhelyezni az evolúciós ranglétrán. Kinézetre felhizlalt A5 Sportback, csapott hátú A6 vagy A8 kupé. Az ingolstadti prémium gyártó szerint az ötajtós modell három külön világ legkedvezőbb tulajdonságainak ötvözője. Sportosan elegáns, akár egy Audi kupé, amit a márka limuzinjainak kényelme, valamint kombi modelljeinek praktikuma tesz teljessé. Kupénak nagy. Ha kupé kell, ott az Audi A5. Annál szebbet még nem terveztek Bajorországban. Limuzinnak pont jó, a hármasból ennek az ismérveit teljesíti leginkább az A7. Kombiként nem tudok ránézni, dacára az 535 literes csomagtartónak ez a kocsi nem fog talicskát, műtrágyát vagy vaddisznótápot szállítani.

És mitől hetes a következő A6-os padlólemezére épülő autó, amely akkora mint egy A8-as? Nem hétszemélyes az biztos, de bármennyire is hihetetlen, heten simán befértünk. Igaz, egymás hegyén-hátán, álló autóba és csak viccből.

A ferde- vagy csapott far nem újdonság az Audinál, igaz az ős Audi 100 Avant nem volt a maga idejében nagy siker. Az Audinál úgy gondolják, most jött el ennek a formának az ideje. Az A5 vásárlóinak 52 százaléka, az A3 vásárlóinak 68 százaléka választja az ötajtóst.

Nevezzük is bárminek, az A7 igazi Gran Turismo. Nem merték ezt a nevet adni, hisz bármilyen furcsa, a BMW 5 GT is az A7 konkurense.

További képek a galériában. Kattintson a képre

Fotó:

Az A7 Sportback maga a színtiszta high-tech. Karosszériaszerkezete számos alumíniumkomponensének köszönhetően kifejezetten könnyű, míg elegáns belterét az exkluzív manufaktúrák minőségi színvonalát idéző kidolgozás uralja. A bemutatón a beltér gyártásáért felelős mérnök elárulta, hogy a bámulatos minőségű, leheletvékony rétegekből összepréselt hajlított tölgyfa kárpit összeillesztésénél egyenként válogatják az egymáshoz illő darabokat. Így az az ember érzése, hogy egy nagy, összefüggő fából kivájt, bőrökkel, alumíniummal és csúcstechnikával felszerelt teknőben ül.

Csak V6-os erőforrások elérhetőek az A7-ben. A magyar importőr nem bízza a véletlenre, nálunk jelenleg (cikkünk megjelenése után kaptuk a hírt, hogy a két gyengébb motorral is rendelhető majd az autó) csak az erősebb motorokkal kapható az A7-es. Bármennyire a sportosságra helyezik a hangsúlyt, az A7 Sportback nem sportautó, menetdinamikáját tekintve még csak nem is sportos. Lehet vele száguldozni, a kompresszoros változat végsebessége 250 kilométer/óra, 5,6 másodperc alatt van százon, de nem érezzük benne a veseleszaggató fenevadat. Sokkal kifinomultabb és érzékenyebb annál, hogy piros lámpánál túráztassuk – ott amúgy is lekapcsolja a motort a start-stop. Az A7 az elegancia bája, a felsőbbrendűség ereje és az autótechnika csúcsa.

A bemutatón hangsúlyt kapott a gazdaságosság is, papíron a multitronic sebességváltóval szerelt, 150 kW (204 LE) teljesítményű 3.0 TDI kilométerenként átlagosan mindössze 139 gramm szén-dioxid kibocsátásával üzemel. Ez 5,3 literes átlagfogyasztást feltételez. Ami sikerül kísérleti üzemben, az távol áll a valóságtól, ám a 6,8 literes, általunk mért érték egyáltalán nem ad okot szégyenkezésre. Az 500 newtonméteres, 245 lovas dízel 6 literes átlaga nálunk 9 liter volt, a benzines háromliteres 8 liter helyett 11 litert fogyasztott száz kilométeres átlagban összkerékhajtással és duplakuplungos váltóval.

Fotó:

Az Audi piaci bevezetésekor négy – két benzines és két dízelüzemű (TDI) – V6-os motorral kínálja új A7 Sportback modelljét, amelyek a 150 kW (204 LE) és 220 kW (300 LE) közötti teljesítménytartományt fogják át. Mindegyik erőforrás az Audi innovatív hőmenedzsment-rendszerét alkalmazza, de a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) sem maradhatott el. A 204 és 245 lovas dízel és a 300 lovas benzines mellett már nem volt értelme a 2,8 literes szívó benzinest próbára tenni, a kollégák tapasztalata szerint amúgy is harmatos. Újabb motorváltozatokról, egy esetleges S7 bevezetéséről a nemzetközi bemutatón nem árultak el semmit a gyáriak, de azt megtudtuk, hogy a 320, 345 és 356 milliméteres átmérőjű és 300 vagy 330 millimétere átmérőjű féktárcsák mellett később kerámia tárcsák is rendelhetők. Ezzel jelzik a nagyobb, V8-as esetleg V10 motorok jövőbeli érkezését.

Az Audi motorváltozattól függően kétféle váltóművet kínál: a fokozatmentes multitronic az első kerekek felé továbbítja a motor nyomatékát, míg a kifejezetten sportos karakterű, hétfokozatú S tronic a quattro állandó összkerékhajtással működik együtt. Utóbbi legfrissebb fejlesztései eredményeképpen már koronakerekes differenciálművel és kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással működik. Kívánságra a hátsó kerekek közötti aktív nyomatékelosztást megvalósító sport-differenciálmű is rendelhető.

Az Audi A7 Sportback 18 és 20 közötti peremátmérőjű kerekeken gördülhet. Felfüggesztéseinek lengőkarjai korszerű alumíniumkonstrukciók, új fejlesztésű szervokormánya elektromechanikus úton előállított rásegítésével szintén magas hatékonysággal működik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer ugyancsak a szériafelszereltség része, amelyet kívánságra a fejlett csillapítás-szabályzással működő adaptive air suspension légrugózás egészíthet ki. Futóművét első ízben egészítették ki elektromechanikus szervokormány, ami csak akkor fogyaszt energiát, ha használatban van a kormány. A vezetői segédberendezések és szórakoztató-kényelmi rendszerek területén az Audi A7 mindent felvonultat.

A karosszéria az A8-cal ellentétben nem alumíniumból készült, de azért nincs hiány a könnyűfémből az A7-es szerkezetében sem. A váz számos elemében alumíniumból és a legkorszerűbb acélfajtákból épül fel, különösen könnyű és biztonságos konstrukciót eredményezve.

A tekintélyes méretű, nagy szögben nyíló csomagtér-ajtó alatt tágas, könnyen pakolható csomagtartó húzódik. Térfogata 535 liter, amely a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1390 literig bővíthető. Elektromos ajtaja az alapfelszereltség része.

 

Öt méter tömör gyönyör »

Véleménye van? Ossza meg velünk!


Audi A7 teszt: testes cuvée




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
Hirdetés
Közlekedés
Súlyos sérült is van egy kamionbalesetnél Csongrádnál

Súlyos sérült is van egy kamionbalesetnél Csongrádnál

2014.04.18., 15:36 

Személyautó kamionnal ütközött a Csongrád megyei Csongrád településen, a Szegedi úti körforgalomnál, a 451-es számú úton - közölte a katasztrófavédelem a honlapján.


Ez is jól jöhet: itt lesznek Budapesten traffipaxok húsvétkor

Ez is jól jöhet: itt lesznek Budapesten traffipaxok húsvétkor

2014.04.18., 13:40 

A háromnapos hétvégén drága képek készülhetnek, ha valaki nem tartja be a sebességhatárokat. Itt a lista merre lesznek a traffipaxegységek a fővárosban.


Az út menti árokba rohant egy autó Áporkánál

Az út menti árokba rohant egy autó Áporkánál

2014.04.18., 12:24 

Az út menti árokba futott és felborult egy személyautó az 51-es úton, Pest megyében, Áporka és Majosháza között.


Baleset történt az M5-ösön Szeged felé

2014.04.18., 12:22 

Az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán a 67-es kilométernél történt baleset miatt lezárták az érintett szakaszt - közölte a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense.


A BKV-buszok menetrendjét is megvariálja a húsvét

2014.04.18., 12:11 

A húsvéti ünnep és a tavaszi tanítási szünet miatt kisebb változásokra kell számítani Budapesten a tömegközlekedésben.

még több hír  
HIRDETÉS
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X