szerző:
automenedzser.hu

2011.

2011. március és május között szervezet tesztvásárlói (önkéntes jelentkezés, fizetett kérdőív-kitöltés) a legismertebb autómárkák kereskedéseiben végeztek kutatást. Ez 11 országban folyt, ahol 19 cég 29 márkáját vizsgálták, összesen 546 látogatás során. Minden országban 3 kereskedést látogattak meg, minden alkalommal más-más tesztvásárló végezte az ellenőrzést. Magyarországon (39 látogatás során) 13 márkát választottak ki: Fiat, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Mazda, Nissan, Citroen, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen. 

A tesztvásárlók feladata a látogatás során egy új, középkategóriás autó vagy kisebb családi/kompakt autó iránti érdeklődés volt. A tesztvásárlók értékelték a kereskedés külső és belső megjelenését, a járművek bemutatását, az alkalmazottak viselkedését, és mindenek felett a kutatás legfontosabb paraméterét, az alkalmazottal folytatott beszélgetés minőségét. Különböző szempontok szerint vizsgálták az alkalmazott értékesítési képességeit: kérdéseket kellett feltenniük például árengedmény lehetőségével kapcsolatban és megfigyelni az alkalmazottak reakcióját; rá kellett kérdezniük a szállítási határidőre, meg kellett figyelniük, hogy az alkalmazott spontán elkészíti-e az írásos ajánlatot és ad-e felvilágosítást finanszírozási lehetőségekről; elkéri-e a Tesztvásárló elérhetőségét, átadja-e névjegykártyáját a vásárlónak. Fentieken túl részt kellett venniük egy tesztvezetésen, amennyiben ezt felajánlották, illetve a látogatás végén erre lehetőség nyílt.

Általános értékelés
Az összes, a kutatásba bevont kereskedés átlag-értékelése 76,4%-os lett. A vizsgált országok közül a legjobb eredményt (összes márka) az alábbi országok érték el:
1. Magyarország – 82,7%
2. Szlovákia – 82,1%
3. Bulgária – 81,9%

Nemzetközi vonatkozásban az alábbi társaságok végeztek az első három helyen:
1. Daimler – 84,4%
2. Toyota Motor Europe – 83,8%
3. Jaguar – 83,3%

A márkák tekintetében az élmezőny az alábbiak szerint alakult:
1. Seat - 87%
2. Mercedes – 84,4%
3. Toyota – 83,8%

Magyarországon
1. Volkswagen -  91,6%
2. Renault  - 90,4%
3. Honda – 89,5%
3. Mazda – 89,5%

A kereskedések közül a legjobb eredményt nemzetközi szinten az alábbi helyszínek érték el:
1. SK - Mercedes, Bratislava - Pannonian cesta 31 - 100%
1. PL - Mercedes, Sosnowiec - ul. Gottlieb Daimler 1 - 100%
1. SK - Mercedes, Nitra - Bratislavská cesta 1 - 100%
1. BG - Skoda, Burgas - 47 industrial street - 100%
2. SK - Fiat, Nitra - Cabajská cesta 10 – 98,3%
2. SK - Volkswagen, Nitra - Topolcianska 2 / A – 98,3%
2. SK - Volkswagen, Žilina - Rosińska cesta 17 – 98,3%
3. HU - Mazda, Budaörs - Budapark, Nyugati utca 10300/13 – 98,2%
3. RO - Toyota, Suceava - Soseaua nr.76A Humorului, National Drumul 17, Comuna Schei – 98,2%
3. IT - Opel, Roma - Via Ostiense 941 – 98,2%
3. RO - Peugeot, Otopeni - Calea Bucuresti nr. 24, DN1 – 98,2%
3. HU - Porsche, Sopron - Pozsonyi út 57 – 98,2%
3. HU - Renault, Budapest - Budaörsi út 121 – 98,2%
3. RO - Peugeot, Cluj Napoca - Calea Turzii no. 251 – 98,2%

Magyarországon az alábbiak bizonyultak legjobbnak:
1. Mazda, Budaörs - Budapark, Nyugati utca 10300/13. -  98,2%
1. Porsche, Sopron - Pozsonyi út 57.  - 98,2%
1. Renault, Budapest - Budaörsi út 121. -  98,2%
2. Hyundai, Kecskemét - Szt. László krt 68. -  96,5%
3. Hyundai, Debrecen - Böszörményi út 66. - 94,7%
3. Suzuki, Budapest - Kondorosi út 5/a. - 94,7%

Az eredmények összegzése (országonként)

RANGSOR 

ORSZÁG 

ÖSSZEREDMÉNY [%]

AUTÓKERESKEDÉS

TANÁCSADÁS [%]

1

Magyarország

82,7

96,6

77,2

2

Szlovákia

82,1

95,1

77

3

Bulgária

81,9

91,3

78,2

4

Románia

81,5

91,9

77,3

5

Oroszország

78,2

94,7

71,8

6

Csehország

77,5

96,1

70,2

7

Lengyelország

75,2

91,2

69,1

8

Olaszország

75

87,4

70

9

Belgium

73,5

84,5

69,2

10

Franciaország

71,6

84

67

11

Hollandia

68,4

87,5

61,1

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
automenedzser.hu Autó

A legmegbízhatóbb kisautók

A legmegbízhatóbb kisautók - ADAC 2005-20101. Mini/Mini Cabrio2. Peugeot 2073. Mitsubishi Colt4. Opel Meriva5.

automenedzser.hu Autó

A legmegbízhatóbb miniautók

A legmegbízhatóbb miniautók - 2005-2010 1. Toyota Aygo2. Fiat 5003. Peugeot 1074. Fiat Panda5. Renault Twingo6.