Az új cégautóadó-tervezet szerint az eddigi, tisztán a motorok lökettérfogatán alapuló számítás helyett a motor teljesítményt és a környezetvédelmi besorolást veszi majd figyelembe a szabályozás. A többek között szén-dioxid-kibocsátási határértéket is megállapító európai kibocsátási normák szerinti besorolás képezheti majd az adószámítás alapját.

Az eddigi, havi 7000, vagy 15 ezer forintos lökettérfogathoz kötött mérték helyett - a tervezet alapján - a motorteljesítmény és a környezetvédelmi osztály szerint 7700 és 44 000 forint közé esik majd a havi adó mértéke. A jövőben lesznek olyan járművek, melyekre az eddiginél kevesebb adót kell fizetni, például az 1600 köbcentinél nagyobb, Euro 5 normájú, 120 kW-nál kisebb teljesítményű gépkocsikra, ahol a korábban fizetett 15 000 Ft akár 49 százalékkal is csökkenhet. Egy Euro 4-es normájú, 120 kW-nál nagyobb teljesítményű, de kis lökettérfogatú autó jelenlegi 7000 Ft-os adója viszont több mint 4,5-szörösére emelkedik majd.

További részletek az Autómenedzser.hu autós portál cikkében.

Biró Csongor Autó

Melyek a legnépszerűbb cégautómárkák Magyarországon?

A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyeztek forgalomba. Ez 72 százalékos visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest és 28 százalékos a 2009-es adathoz képest. A magyar cégautópiac a válság évei alatt átrendeződött. Új márkák kerültek az élvonalba, a korábbi egyeduralkodók, mint például a Suzuki, hátracsúsztak. A Hyundai három és fél éve még a 22. volt a rangsorban, 2011 első negyedéve végén már a 9. helyen állt. A piac annyira kicsi, hogy két-háromszáz darabos beszerzések képesek teljesen felborítani a sorrendet. Ma azon márkáknak fut a szekér, ahol odafigyeltek a flottapiacra.

hvg.hu Autó

Melyik a tíz legnépszerűbb munkacégautó?

A korábbi évekhez hasonlóan 2010-ben is az ár-érték arány határozta meg a munkacégautók rangsorát. A zömében kis- és alsóközépkategóriás autókból álló kategóriát továbbra is a Ford Focus és az Opel Astra vezeti, a Suzuki azonban lekerült a dobogóról. Helyét a feltörekvő, ráncfelvarráson átesett Skoda Fabia foglalta el. A toplista első tíz helyén új belépő a Renault Fluence, a tavalyi 26. helyről tört fel a Hyundai i30 - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámából.

hvg.hu Itthon

Mesterházy is szolgálati "luxuskocsival" furikázik

Bár az ellenzéki MSZP napok óta élesen bírálja a kormány legutóbbi autóbeszerzését, a párt elnöke és frakcióvezetője maga is egy felsőkategóriás gépkocsit használ a képviselőcsoport finanszírozásában.

Biró Csongor Autó

Hogy is van a Posta autóival?

A Blikk augusztus 24-én arról számolt be, hogy lecseréli flottáját a Magyar Posta. Utánajártunk, milyen szerződések alapján, milyen autókkal közlekednek ezentúl a Magyar Posta dolgozói és vezetői. A társaság tíz százalékkal csökkentette az állományban tartott gépjárművei számát, és a flottaösszetétel a kisebb értékű járművek javára változott.

Antal Gábor Itthon

Gyurcsány után Orbán sem ússza meg a luxuskocsibotrányt

Előbb a Gyurcsány-kormány, majd az Orbán-kormány is spórolni szeretett volna a szolgálati autókon, ám az elrendelt költségstop felemásra sikeredett. Az állami gépkocsibeszerzések az utóbbi években újabb és újabb botrányokat okoztak: most a Fidesz azt kapja vissza, amit ellenzékben maga is művelt a korábbi kormányokkal szemben.

Autó

Megéri használt cégautót vásárolni?

Az autópiacon az új flottavásárlások dominálnak, de a kevésbé tőkeerős, főleg az induló vállalkozásoknál bevett gyakorlat a néhány éves négykerekűek beszerzése – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.

Autó

Mennyire lopják a cégautókat?

A céges autóflották jelentős vagyont képviselnek. Kérdés, mennyire vigyáznak a tulajdonosok erre a vagyonra, vagy inkább csak a szerencsére bízzák magukat – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.

Biró Csongor Autó

Top 15: a legnépszerűbb autók 2011-ben

A Datahouse közreadta gyorsjelentését a szeptemberben forgalomba helyezett járművekről. A személyautók piacán gyenge szeptemberről számoltak be az elemzők, ám a tavalyinál több haszonjármű kapott magyar rendszámot, így szeptemberben 8,5 százalékkal meghaladta az összes forgalomba helyezett jármű száma a 2010-es adatot.