szerző:
Biró Csongor

Két napon át fél Magyarországot bebolyongtuk, hogy kifogjunk az új Ford Rangeren. Sem a Balaton-felvidék földútjain, sem a Bakony erdeiben, sem a Sümeg környéki kőbányákban, sem motokrossz pályán, sem vízátfolyáson, sem a vörösiszap sújtotta mezőkön nem tudtuk megríkatni, pedig nem kíméltük, még rókát is kiugrasztottunk a bokorból.

Nagy tempóval hajtottuk a legmostohább utakon, ha elfogytak az utak, akkor terepralis lendülettel hajszoltuk bele a végletekbe, de nem adta meg magát. Csak egyszer.  Balatontördemic egyik felejthetetlen borozójába tértünk be egy búfelejtő frissítőre (a sofőr szigorúan kólázott). Miután a helyiekkel megtárgyaltuk szép országunk sanyarú helyzetét, a Ranger nem akart beindulni. Néztük elöl, néztük hátul, de vagy a lámpaláz, vagy a sok fröccs miatt nem tudtuk megtalálni a hiba okát. A Ranger egyszerűen lefeküdt. Jött a segítség, Béla úr könnyedén megtalálta a problémát, lerázódott a kemény terepen az akksi saruja. Volt is nála 10-es kulcs, így folytathattuk utunkat Hévíz felé.

Hihetetlen mélységekig jutottunk Magyarország gyomrában a kocsikkal, minden kalapomat leveszem a Ranger terepképességei előtt: 229 milliméteres hasmagasság, 28/26/24-es terepszögek, 800 milliméteres gázlómélység, 1077 kilogrammos terhelhetőség, 3,35 tonnás vontatóképesség. Kocsinkon bütykös terepgumi volt, így könnyedén vettük az akadályokat, vizes füvön kikapcsolt ESP-vel szépen drifteltünk, árokból elindulásnál kellett csak használnunk a felezőt, a próbák többségét hátsókerékhajtással teljesítettük.

A 150 lóerős motor kiszolgálja az alapigényeket, de erősnek nem mondható, előzni lendületből kell vele, akinek kell az izom, válassza az öthengeres 3,2-est, az 200 lóerős. A Ranger csendesen jár, jól szigetelnek az ajtók, futóműve azonban nagyon kemény, minden úthibán büntet, a hátul utazók rossz úton röpködnek a kocsiban, még bekötve is beverik fejüket a tetőbe. A kényelmetlen hátsó priccs hosszú úton elviselhetetlen fájdalmat csihol a hátban, a kollégák menekültek előre.

©
Ha terepjárásról van szó, a sofőr háromféle vezetési mód közül választhat: a 4x2 a szokásos autózásra szolgál, a 4x4 (normál, high range) rossz útfelületekre, földutakra való, míg a 4x4 (felező, low range) az igazi kihívást jelentő terepeken teljesít jól.  A menet közbeni elektronikus kapcsolóval anélkül válthatunk 4x2-esből 4x4 módba, hogy meg kellene állnunk. A rendszer együttműködik az elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és az elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) is.

Az új Ranger a legelső olyan pickup, amely 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. Biztonsági csomagja a szabványos első légzsákokon kezdve az oldal- és függönylégzsákokon, a vezetőoldali térdlégzsákon át az elektronikus menetstabilizátorig (ESP) mindenre kiterjed.

Az új Ranger személyautós kényelemmel is felszerelhető, a tesztelt Limited verzió luxusnak mondható, bőrös. A sajtóanyag szerinti 8,6 literes átlagfogyasztást nem értük el, az extrém használat mellett 11 literes átlagot mértünk. Váltója könnyed kapcsolású 6 sebességes manuális, pontos kormányzása az új fogasléces kormányműnek köszönhető. Ez különösen alacsony sebességen, például parkoláskor vagy keskeny földúton segíti a manőverezést. A kormány 3,5 kört fordul ütközéstől ütközésig, fordulóköre 12,7 méter.

A platón (1530 x 1456 mm) elfér egy szabványos EUR raklap, sok rakományrögzítő megoldása mind megfelel a DIN szabványnak (masszív rögzítő fülek, integrált rakományrögzítő).

Felszereltség
A Ford Ranger alapfelszereltsége:
•    6 sebességes kézi sebességváltó
•    tanksapka nélküli Easyfuel töltőrendszer
•    elektronikus menetstabilizátor (ESP)
•    elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékmeghajtás
•    16 hüvelykes keréktárcsák – 4x2 és 4x4 meghajtással
•    kézzel zárható hátsó ajtó
•    belső és külső rögzítőfülek (DIN szabvány szerint)
•    vezetőoldali elektromos ablakemelő kényelmi funkcióval
•    fokozatos belső fény elhalványulás és küszöbvilágítás
•    középső, magasra épített féklámpa
•    rádiós CD-lejátszó audiocsatlakozóval és multifunkciós kijelzővel
•    második elektromos aljzat a műszerfalon
•    ISOFIX gyerekülés-rögzítők hátul (csak duplafülkés változatban)
•    távirányítós központi zár
•    elektromosan fűtött külső tükrök
•    hátsó ütközőcső
•    magas szintű utasvédelem
•    vezető- és utasoldali biztonsági öv figyelmeztetés
•    vezető- és utasoldali légzsákok utasoldali légzsákkapcsolóval
•    oldalsó légzsákok, oldalsó függönylégzsákok és térdlégzsák

XLT felszereltség:
Főbb jellemzők (az XL felszereltségen felül):
•    4 irányban állítható vezetőülés deréktámasszal
•    fűthető első szélvédő, fényre sötétedő visszapillantó tükör és esőérzékelős ablaktörlők
•    rádiós CD-lejátszó Bluetooth hangvezérléssel, USB csatlakozással és nagyméretű, pontmátrixos multifunkciós kijelzővel
•    sebességtartó automatika
•    kormánykerékről vezérelhető audiorendszer
•    elektromosan állítható, behajtható külső tükrök
•    napszemüveg-tartó
•    beltéri érzékelős riasztó
•    12 V csatlakozó a platón
•    manuális klímaberendezés

Limited felszereltség
Főbb jellemzők (az XLT felszereltségen felül):
•    17” könnyűfém felnik
•    8 irányban elektromosan állítható fűtött vezetőülés deréktámasszal
•    esőérzékelős ablaktörlők önműködően kapcsoló fényszórókkal
•    sötétített üvegezés
•    elektromosan állítható, fűtött, behajtható külső tükrök integrált irányjelzővel és beszállássegítő fénnyel
•    kétzónás elektromos automata klímaberendezés
•    nagyméretű, színes multifunkciós kijelző
•    tolatóradar
•    rakományrögzítő rendszer a platón törlés opcióval
•    harmadik 12 V aljzat a középkonzol hátulján
•    krómozott acél lökhárító fellépő
•    bőr üléskárpit

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
Biró Csongor Autó

Ford Focus teszt: mindent tud

A Ford Focusban olyan technológiákkal ismerkedhetünk meg, amelyek eddig nagyobb osztályok kiváltságai voltak: koccanásgátló, parkoló robot, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó, táblafelismerő, automatikus távfényszóró, fáradtságra figyelmeztető rendszer, és távtartó sebességtartó automatika. Kipróbáltuk mindegyiket – áldozatok nem voltak, csak egy légből épített hóembert gázoltunk el parkolás közben.

Biró Csongor Autó

Ford Focus teszt: jó autó, de drága

Nem siettem el a Ford legfontosabb autójának a tesztjét. Emlékszem, éppen Bécsbe indultunk egy Peugeot 5008-cal, csípős hideg volt és hó, amikor a parkolóban először megláttam ezt a piros autót. Annyira új volt számomra, hogy hátrahőköltem, és mint a gyerekek körbejártam, majd a sötétben próbáltam átlátni az ablakain, kutattam belső titkait. Kollégám megszánt és kinyitotta a Focust: óá kiáltottam fel megdöbbenésemben. Lassan eltelt egy év, 17 ezer kilométert futott már a kocsi, de ugyanúgy megbámulom. Tetszik.

hvg.hu Autó

Teszteltük a legszebb Ford Focust

Bár a Focus története nem ma kezdődött, az első komolyabb találkozásom a típussal ez a szép kabrió volt. Soha jobb indítást. A legdögösebb Ford akadt a horgomra. A csípős reggelek ellenére nyitott tetővel robogtam, hadd vörösödjön, aki bánja. Technikája hibátlan, külseje páratlan, a belső minőségén és a motor nyomatékán azonban van még mit javítani.

Biró Csongor Autó

Vezettük: Ford C-Max és Grand C-Max

Egy már semmiből sem elég. Főleg családi egyterűből. A Ford C-Max új generációja két változatban keresi a vásárlók kegyeit, a francia konkurensekhez hasonlóan kompakt és hétszemélyes változatban. A külseje tetszetős, technikája modern, vezetése élményszerű és az árai sem szálltak el a valóságtól.

Biró Csongor Autó

Vezettük az új Ford Mondeót

Még nem vezettem soha Ford Mondeót, így külön öröm volt számomra, hogy a legmodernebb, minden idők legtechnikásabb Mondeóját tehettem próbára, 240 lovas turbós benzinessel és 200 lovas turbós dízelmotorral. A kombi és az ötajtós egyaránt tetszett, igaz, a tesztautókat minden hájjal megkenték.

hvg.hu Autó

Ford-teszt: izgalomra semmi ok

Aki izgalommentes autót akar megfontoltan dönt, ha a Ford egyterűcskéjét választja. Az unalmas családi autót a motor és a fokozatmentes váltó pezsdíti fel.