Mercedes-Benz CLA 200 teszt: sztárnak született

2013. augusztus 14., szerda, 22:15 • Utolsó frissítés: 2013. augusztus 16., péntek, 16:12
Szerző:


Címkék: ; ; ; ;

Kétféle új autóból lehet a nyugati autópályákon autózva feltűnően sokat látni trélereken, amint viszik a kereskedésekbe. Az egyik a Dacia Duster, a másik a Mercedes-Benz CLA. Hogy ez utóbbit nálunk is gyártják külön öröm, de a sikerhez persze ez kevés lenne.

A Mercedes eladásain látszik, bejött, amit szerettek volna. A modellpaletta-frissítésre fogékonyak a vevők. Az elsőkerék-hajtású kis Mercik eladásai szépen beindultak, az elmúlt fél évben megduplázódtak a számok.

A kis Mercedesek vezették fel a nagy változást, hogy a német márka külső dizájnban áttért a „flow”-ra. Minden forma folyik, formálódik. Az egész olyan, mintha selymet dobtak volna a vázra és annak esése kiadja a formát, semmi farigcsálás, semmi vonalzó. A természetes általában esztétikus is, de a CLA-nak nem kell ennyivel beérnie. A forma alaktényezője a szériakocsik közt a legalacsonyabb 0,23-as értékű, még úgy is, hogy az orrán azért ott a hatalmas csillag, hogy mindenkinek az agyába égesse mit lát.

Mercedes CLA 200 - galéria

Képgaléria

Fotó:

A CLA minden részletében azt hirdeti, amit a magukat progresszívnek tartó fiatalok is képzelnek magukról. Az egész CLA legerősebb része ez a filozófia, amelyet ráadásul nem kellett összepasszítani direkt módón egy konkrét előd hagyományaival. Egy E-osztály, vagy főleg egy S-osztályú Mercedesnél nem lehetett volna ennyire elszabadulni.

A kocsi formáit meghatározó lefelé ívelő vállöv és tetőív, a keret nélküli ajtók, a józan európai szemnek kicsit túlzó, mandulavágású elhúzott hátsólámpák, az összetartó ívek és az elképesztően agyafúrt lámpatest mind hordozzák a progresszivitást. Persze csendben kiszolgálják a felvevőpiacok izlését is. Az eleje nagyon amerikai, a hátulja nagyon ázsiai, az összkép mégis stimmel.

Pedig még csak nem is praktikus minden. A keret nélküli ajtóról például pont a keret hiányzik. Azt szokta meglökni az ember a záráshoz, itt hiányzik valami fix pont. Érdekes apróság az is, hogy az ablak be és kiszálláskor résnyire le, majd felmegy. Az ajtót kinyitva, már inkább a kristályszürke kagylóülések szúrnak szemet. A külön fejtámla nélküli ülés remekül tart, de eléggé behatárolja a kényelmes testmagasságot. A CLA különben sem lesz a nagyra nőtt emberek autója, ahogy elöl a kagylóülés, hátul a tetővonal miatt már 170-es magassággal is folyamatosan simogatja hajunk a kárpitot. Tulajdonképpen a csomagtér még meglepően nagy is a 470 literével. Igaz, inkább lapos és hosszú.

A használhatóságot azért elvárható magas minőségben teljesíti a Mercedes CLA még, ha van pár elsőre szokatlan megoldás. A baloldali, elektromos "kézifékkar", vagy a váltó hátrameneti fokozatának szokatlan kapcsolása – felemel és balra a kettes felé húz –, vagy az irányjelző végéről kapcsolható ablaktörlő. A sokat ragozott „utólag berakott” tabletszerű kijelzőre sincs ésszerű magyarázat, de a működését nem érheti kritika, a vezérlés a tekerőgombbal egyszerű és egyértelmű.

Útnak indulva az 1.6 literes turbós benzinessel, hamar feltűnik, milyen szépen kezd fütyülni a feltöltő 2000 körüli fordulatszámnál. Egyáltalán nem zavaróan, ha valaki rádiózik, nem fogja hallani, de kicsit fülelve jó néha hallgatni. A hatfokozatú váltó, kiegészülve a váltásokra figyelmeztető jelzéssel kényelmesen beosztja a négyhengeres 156 lóerejét és 250 Nm-es nyomatékát. Városban nem forszírozza a hatodikat, a felfelé váltásokra és a visszaváltásokra figyelmeztetések sem érkeznek túl korán. Az alacsony-fogyasztás bajnokságon ugyan nem indulhat majd a CLA a 8,2 literes elért átlaggal, ez úgy tűnik nem volt kiemelten fontos szempont, hogy ebben is megmutassák a világnak.

Mercedes CLA 200 - galéria

Képgaléria

Fotó:

A kasztniból sugárzó dinamizmust ugyan ezzel a motorral nem adja vissza 100 százalékig a kocsi, de az érzetre is 8-9 másodperc körüli gyorsulással és a szépen elforgatható kerekkel lehet élményautózni. Az alacsony építés és a 18 colos kerekek miatt nagyobb tempónál is kezesbárány a nem túl nehéz (1395 kg-os) autó, de az úthibákon való átdöccenések kemény megpróbáltatást jelentenek ilyen vékony gumikkal.

Akármennyire is belépő a prémium világba a CLA a Mercedes-Benz kötelékébe tartozva gyakorlatilag megkapjuk az összes elsővonalbéli vezetéstámogató és biztonsági rendszert is. A Pre-Safe ránk húzza az övet becsatolás után, az ütközés védelem figyelmeztet, ha nem biztonságos a távolság (Collosion Prevention Assist), a holttér-figyelő a lapos és meglehetősen zárt kasztniban egyáltalán nem jön rosszul.

Tulajdonképpen még a CLA árával is meg lehet barátkozni. A Mercedes-Benz CLA 200-as induló ára adóval 9 millió forint, amit persze azonnal el is lehet felejteni. Jelen esetben 12,5 millió forint a vége, amiből 300 ezer a tolótető, 230 ezer a sávtartó-rendszer és 216 ezer a parkolóasszisztens. Ki lehet húzni egyet és inkább jöjjön egy rendes digitális klíma 204 ezerért. Nyilván egy ilyen rétegautóból nem sok fog mifelénk az utcákon rohangálni, de az, hogy a Mercedes-Benz CLA is a mi autónk, azért sokkal megnyugtatóbb bármilyen országimázs filmnél.



Mercedes-Benz CLA 200 teszt: sztárnak született




  Másolat Önnek

APRÓHIRDETÉSEK
tovább az apronet.hu-ra »
HVG HIRDETÉSFELHŐ
Hirdetés
Közlekedés

Karambol volt az M7-esen

2014.04.16., 19:35 

Karambolozott két személyautó az M7-es autópályán, Martonvásár közelében. Az egyik gépkocsi az árokba borult, a mentés alatt forgalomkorlátozásra lehet számítani - értesült a HavariaPress.


Nagy füst miatt kellett lezárni a 4-es főutat

2014.04.16., 19:14 

Veszélyesre csökkent a látótávolság egy avartűz miatt, ezért le kellett zárni a 4-es főút egy szakaszát.


Ötven autó csúszott egymásba egy jeges osztrák autópályán

2014.04.16., 15:36 

Heves jégeső előzött meg egy komoly balesetet Sank Pölten közelében. Ötven autó csúszott egymásba, és tizenegy ember sérült meg.


Hatalmas a dugó az M1-esen Budapest felé

2014.04.16., 14:18 

Bicskénél térjenek le az M1-esen Budapest felé autózók – ezt javasolja a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Facebook-oldala, miután a herceghalmi lehajtótól öt és fél kilométer hosszú kocsisor vesztegel a sztrádán.


Érdemes vigyázni, ma is nagyüzemben dolgoznak a traffipaxok

2014.04.16., 12:04 

Átfogó sebességellenőrzés zajlik Európa-szerte.

még több hír  
HIRDETÉS
Keresse az újságárusoknál!
Előfizetek a HVG-re Előfizetek a DHVG-re

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X