Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"7edb4d8d-59d0-4771-a010-96856a247745","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Tájékoztatás elmulasztása miatt a Gazdasági Versenyhivatal 100 millió forintra bírságolta az Apple-t, és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását. ","shortLead":"Tájékoztatás elmulasztása miatt a Gazdasági Versenyhivatal 100 millió forintra bírságolta az Apple-t, és megtiltotta...","id":"20180418_A_GVH_100_millio_forintra_birsagolta_az_Applet","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=7edb4d8d-59d0-4771-a010-96856a247745&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"670c28be-7ebe-4711-a1ba-ece4e6170453","keywords":null,"link":"/gazdasag/20180418_A_GVH_100_millio_forintra_birsagolta_az_Applet","timestamp":"2018. április. 18. 15:08","title":"A GVH 100 millió forintra bírságolta az Apple-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07743661-70c4-4cf2-832a-e037c5af3d21","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Ausztrál tudósok úgy vélik, megtalálhatták a választ a csupaszorrú vombatpopulációt tizedelő halálos kórra: magas zsírtartalmú diétával szállnak harcba a szarkoptikus rüh ellen.","shortLead":"Ausztrál tudósok úgy vélik, megtalálhatták a választ a csupaszorrú vombatpopulációt tizedelő halálos kórra: magas...","id":"20180418_Halalos_kor_tizedeli_a_vombatokat_a_dieta_lehet_a_megoldas","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=07743661-70c4-4cf2-832a-e037c5af3d21&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"c6a668c2-2215-483d-a9fd-af1193cc7900","keywords":null,"link":"/elet/20180418_Halalos_kor_tizedeli_a_vombatokat_a_dieta_lehet_a_megoldas","timestamp":"2018. április. 18. 20:17","title":"Halálos kór tizedeli a vombatokat, a diéta lehet a megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"433ee90e-51d8-478b-9cf1-e28e5d5c719d","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Szükség van cipőre, nadrágra, táskára, labdára, köntösre és stopperre is. Sokra.","shortLead":"Szükség van cipőre, nadrágra, táskára, labdára, köntösre és stopperre is. Sokra.","id":"20180418_Ketmilliard_forint_koltene_az_MLSZ_ruhazatra_es_cipokre","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=433ee90e-51d8-478b-9cf1-e28e5d5c719d&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"961f7917-6815-4a54-8500-b18e4094a385","keywords":null,"link":"/sport/20180418_Ketmilliard_forint_koltene_az_MLSZ_ruhazatra_es_cipokre","timestamp":"2018. április. 18. 13:41","title":"Kétmilliárd forintot költene az MLSZ ruházatra és cipőkre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e2f8545-6a2b-42c4-8a16-f6a61c4a36a0","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Mást mondanak a férfiak és a nők. \r\n\r\n","shortLead":"Mást mondanak a férfiak és a nők. \r\n\r\n","id":"20180419_Mirol_arulkodik_a_smink","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=3e2f8545-6a2b-42c4-8a16-f6a61c4a36a0&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"968118cb-3206-498f-a814-84307c39f200","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20180419_Mirol_arulkodik_a_smink","timestamp":"2018. április. 19. 12:15","title":"Miről árulkodik a smink?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98cf3845-c50d-45e5-a555-655ea55040b0","c_author":"","category":"vilag","description":"A barátnője által folyamatosan bántalmazott brit férfi azt állította, ha nem szabadítják ki a rendőrök, már csak pár napja lett volna hátra az életéből.","shortLead":"A barátnője által folyamatosan bántalmazott brit férfi azt állította, ha nem szabadítják ki a rendőrök, már csak pár...","id":"20180418_Hosszu_bortont_kapott_a_ferfivero_no","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=98cf3845-c50d-45e5-a555-655ea55040b0&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"7d9a417f-5c83-423c-8989-262faa2b7335","keywords":null,"link":"/vilag/20180418_Hosszu_bortont_kapott_a_ferfivero_no","timestamp":"2018. április. 18. 16:12","title":"Hosszú börtönt kapott a férfiverő nő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8bac5dd-02e1-48e5-b91e-895955049f6d","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Esterházy Péter írásai ma különösen szívszorítóak.","shortLead":"Esterházy Péter írásai ma különösen szívszorítóak.","id":"20180419_Nem_a_kormany_szegyene_hanem_mindnyajunke_enyem_tied_ove","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=e8bac5dd-02e1-48e5-b91e-895955049f6d&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"4eb19670-61ae-4724-ad07-0a8b235b973c","keywords":null,"link":"/kultura/20180419_Nem_a_kormany_szegyene_hanem_mindnyajunke_enyem_tied_ove","timestamp":"2018. április. 19. 10:37","title":"„Nem a kormány szégyene, hanem mindnyájunké, enyém, tied, övé”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfdef272-8ce8-4c6f-80df-6a81d494169e","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A világ legdrágább rendszámát dobták piacra Nagy-Britanniában: 12,5 millió fontért (4,3 milliárd forint) árulják az F1-rendszámot, amely eddig Afzal Khan brit autódizájner Bugatti Veyron típusú gépkocsiján volt.","shortLead":"A világ legdrágább rendszámát dobták piacra Nagy-Britanniában: 12,5 millió fontért (4,3 milliárd forint) árulják...","id":"20180418_43_milliard_forintert_aruljak_a_vilag_legdragabb_rendszamat","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=cfdef272-8ce8-4c6f-80df-6a81d494169e&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"5ab2caf4-98ee-42df-9bca-4aeb54852f52","keywords":null,"link":"/cegauto/20180418_43_milliard_forintert_aruljak_a_vilag_legdragabb_rendszamat","timestamp":"2018. április. 18. 16:17","title":"4,3 milliárd forintért árulják a világ legdrágább rendszámát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00db8355-9586-49f2-9c9f-f0764a9ae714","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerda délelőtt nyilvános meghallgatást tartott az Emberi Jogok Európai Bírósága a magyar tranzitzónás fogvatartás ügyében. A pert még 2015 őszén kezdeményezték a Magyar Helsinki Bizottság menedékkérő ügyfelei.","shortLead":"Szerda délelőtt nyilvános meghallgatást tartott az Emberi Jogok Európai Bírósága a magyar tranzitzónás fogvatartás...","id":"20180418_A_strasbourgi_birosag_elott_a_magyar_tranzitzona_ugye","image":"http://img3.hvg.hu/image.aspx?id=00db8355-9586-49f2-9c9f-f0764a9ae714&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"fa805197-5b34-42a0-9f7f-3c5d008cbe58","keywords":null,"link":"/itthon/20180418_A_strasbourgi_birosag_elott_a_magyar_tranzitzona_ugye","timestamp":"2018. április. 18. 12:02","title":"A strasbourgi bíróság előtt a magyar tranzitzóna ügye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Köszönjük visszajelzését!
Ha a jövőben szeretné bekapcsolni az értesítéseket, itt megteheti.
Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Még az oldalszélre is figyel az új Mercedes-Benz Sprinter
Küldjön üzenetet
A cikk elküldése emailben
Küldjön üzenetet
Köszönjük, üzenetét elküldük a szerzőnek.
A cikk elküldése emailben
Köszönjük, üzenetét elküldük a címzettnek.
szerző:
hvg.hu
A Mercedes áru- és csapatszállítóit is elérte a frissítési hullám, a márka jelenlegi arculati jegyei mellett olyan technológiai újdonságokra is futotta, amelyek más gyártók modelljeiben még nincsenek.
Kilencféle felépítménnyel, háromféle tengelytávval, négyféle hosszúsággal, és a dobozosok közt három tetőmagassággal rendelhető meg a német márka megújult kishaszonjármű-arzenálja. A szeptember végén nálunk is bemutatkozott stuttgarti újdonságok közt olyan is akad, egy BlueEFFICIENCY plus csomagos kombi, amely vegyes fogyasztással, Euro VI kipufogó-szabvány teljesítése mellett futurisztikus 6,3 l/100 km-es fogyasztást ígér. Legalábbis papíron.
Markánsabb profillal az aktuális dizájnjának megfelelően három lyuggatott lamellával újult meg látható módon a Sprinter. A padlólemezt lejjebb került 30 milliméterrel, ami nem csak a könnyebb pakolhatóságot, de a könnyebb beszállást is segíti. A lejjebb került súlypont másik áldásos hatása a nagyobb kanyarstabilitás. Az alapvető biztonság miatt ezen kívűl, mindegyik zárt áruszállítóban teljes felületű válaszfal különíti el a rakteret.
Természetesen a Mercedes áruszállítóiban a belső térben sem lesz gyötrelem a napi munka. Legalább 20 helyre került kisebb nagyobb rakodótér, az ülések habtöltése feszesebb lett, a szellőzését gyapjúfilcbetét és kopásálló szövethuzat javítja. A kormány akár multifunkciós kivitelben is kérhető, fedélzeti számítógéppel, a középkonzolon lévő váltókar mellett keresztben is könnyű az mozgás. A külső tükrökben külön, nagy látószögű üveg is van, és a tükörház aerodinamikusan akadályozza az elszennyeződést.
Motorkínálat
A négyhengeresek három teljesítménylépcsőben állnak rendelkezésre. A 2,1 literes DCI motorok közt a belépőszint egy 95 lóerős (3800/percnél) 250 Nm nyomatékkal, majd lépkedve felfelé következik a 129 lóerős 305 Nm nyomatékkal, majd a 163 lovas 360 Nm-es nyomatékkal. De az erősebb változatokat megfizetőknek rendelhető hathengeres a 3,0 literes, V6-os 190 lóerős, 440 Nm-es maximális nyomatékkal. Főleg az Európán kívüli piac miatt van benzines a palettán, 1,8 literes, feltöltött, közvetlen befecskendezésű motorral, amelynek teljesítménye 156 LE, valamint egy 3,5 literes V6-os is, amelyet jövőben csak Európán kívül kínálnak. A teljesítménye megegyezik a kisebb testvérével.
A vásárlók kiszolgálása miatt megmaradt ugyanakkor az Euro 5-ös kivitel is a választékban. Pontosabban Euro 5b+ besorolású, ugyanis szeptembertől minden olyan járműre megszigorították az Euro 5-öt, amelynek típusbizonyítványát 2011 szeptembere előtt állították ki.
Az erőátvitelről a manuális hatfokozatú váltók mellett rendelhető 7G-TRONIC automata gondoskodik, valamint egy PLUS változata ennek, amelyhez ECO-Start-Stop funkció kapcsolódik. A gazdaságossághoz hozzátartozik egy a kopásfüggő, olajcserére figyelmeztető rendszer is. Elvileg ezzel akár 60 ezer kilométeresre is kitolható a szervizperiódus megfelelő használat mellett.
Ami még személyautóknál sincs
Öt új asszisztens-rendszer segít elkerülni a baleseteket, amelyek a legtöbb mai személyautóban is komoly technikának számítanak. A balesetek elkerülésében sokat segít az oldalszél-asszisztens (Crosswind Assist), a követési távolságra figyelmeztető asszisztens (Collosion Prevention Assist), a holttér- és távfény-asszisztens (Blind Spot Assist és Highbeam Assist) valamint a sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assist).
Az új Sprinter oldalszél-asszisztense, amely világújdonság, alapfelszerelés a zárt kivitelekben 3,5 tonnáig. A nehezebb és a nyitott járművek később kapják meg. A fizikai lehetőségeken belül szinte teljes mértékben kiküszöböli az oldalról jövő széllökések hatását, így szélroham esetén alig kell ellenkormányozni. Az asszisztens a széria menetstabilizálóra (ESP) épül, vagyis a kerekeket fékezi meg a rendszer a szükséges mértékben, amely 80 km/óra fölött aktív.
Az új asszisztens-rendszereket az egyes felhasználási módokhoz igazítva válogatták össze. A zárt áruszállító és a kombi csomagjában a holttér-asszisztens, a sávtartó asszisztens, a távfény-asszisztens és a követési távolság asszisztens szerepel, ehhez még választható a sáv-csomag is, amelynek tartalma a holttér-asszisztens, a sávtartó asszisztens és a távfény-asszisztens. A nyitott járművek, például alváz, duplafülkés alváz vagy platós kocsi esetében, sávtartó asszisztens, távfény-asszisztens és követési távolság asszisztens az alapcsomag összeállítása, de a távfény-asszisztens külön is megrendelhető.
A nettó árakat tekintve a legolcsóbb modell 5,92 millió forintért vihető el, míg a legdrágább csapatszállító kombi nettóáron 14,3 millióba kerül. Az árak mellett a kiegészítő szolgáltatásokkal is versenyez a Mercedes, ennek értelmében három évre ad, kilométer-korlátozás nélküli, teljes körű garanciát.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!
HVG Pártoló Tagság program
Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika. Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek. Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!
Van, aki imád takarítani, van, akinek nincs különösebb kifogása ellene, de a legtöbben nyűgnek érzik ezt a feladatot. De biztos, hogy csak a tisztítószerről vagy a helyes felmosásról szól a dolog?