szerző:
hvg.hu

Noha az új Porsche-izomgép, a 918 Spyder első példányait még nem kapták meg a tulajdonosok, máris megtörtént az első olyan közúti incidens, amelynek főszereplője egy ilyen fenevad volt.

A gyártó korábbi közlése szerint az első példányokat decemberben szállítják le, a baleset azonban a múlt hét elején történt, Stuttgart közelében, az autópályán. A kocsi – gyaníthatóan egy tesztautó – megpördült, s bár a thesupercarkids.com egyik olvasója által készített fotó szerint nem sérült meg, arra éppen elegendő volt az eset, hogy jókora forgalmi dugó alakuljon ki az Autobahnon.

Porsche 918 Spyder
©

A szeptemberi, Frankfurti Autószalonon bemutatott középmotoros hibrid sportkocsi alapállapotban is veszedelmes: a 4,6 literes, V8-as hajtómű 608 lóerőt teljesít, amit két elektromotor 279 lóerővel told meg, így a kombinált teljesítmény 887 lóerő. Az autóhoz 84 ezer dolláros pluszköltséggel rendelhető meg a sokat emlegetett Weissach-csomag: a gyártó motorsport-központjáról elnevezett tuningcsomaggal a szénszálas, valamint titániumból és kerámiából készült komponenseknek, a magnézium felniknek köszönhetően az autó 35 kilogrammal könnyebb, az aerodinamikai teljesítménye is jobb, ráadásul sportüléseket és hatpontos biztonsági övet tartalmaz.

Porsche 918 Spyder Weissach
©

Mint ismeretes, a Porsche szeptember 4-én jelentette be, hogy a Weissach-csomaggal szerelt 918 Spyderrel 6 perc 57 másodperces kört repesztettek a 20,6 kilométeres Nürburgring-Nordschleifén, 14 másodpercet javítva az előző körrekordon. Ezzel a 918 Spyder az első, sorozatban gyártott, közúti közlekedésre is alkalmas jármű, amely 7 perc alá szorította a szupersportkocsik esetében mértékadó pálya köridejét.