szerző:
hvg.hu

A 2-es sorozat Active Tourer valami egészen más, mint amit eddig a BMW-től megszoktunk, de így is borítékolható a sikere. Háromhengeres benzinmotorral is kapható lesz.

BMW-fanatikusok körében rettegett nap volt a mai, ugyanis a kedvenc márkájuk, ami a hathengeres motorokról, a hátsókerék-meghajtásról és a sportosságról híres, leleplezte az első egyterű modelljét, ráadásul elsőkerék-hajtással és igény esetén háromhengeres benzinmotorral. Rajongóként biztos szörnyű lehet ezt hallani, átlagos felhasználóként viszont érthető a bajorok döntése, hiszen 2-es Active Tourer bemutatkozásával a BMW új piaci szegmens felé bővíti modellportfólióját, amiben például a nagy konkurens Mercedes-Benz a Kecskeméten (is) készülő B-osztállyal már jó ideje jelen van.

Várható volt tehát, hogy a BMW is előrukkol az első egyterűjével, ami Genfben lesz látható először élőben, de a hivatalos galériában már most megnézhető. A 2-es Active Tourer hosszúsága mindössze 4.34 méter, a szélessége 1.8, míg magassága 1.55 méter, ami meglehetősen kompakt kialakítást jelent. Ehhez viszonylag hosszú, 2,67 méteres tengelytáv és magasan ívelt tetőív társul, hogy a belső tér minél tágasabbnak hasson. A kialakításból fakadóan a sofőr és az első utas a limuzinénál jóval magasabb üléspozícióban foglal helyet, ami megkönnyíti a beszállást.

A csomagtartójának térfogata 468 literről egészen 1.510 literig bővíthető, és a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó üléstámla is hozzáad a praktikumhoz. Rugalmasságát hosszirányban állítható hátsó ülése is bővíti, amellyel a pillanatnyi igények szerint növelhető a lábtér vagy a csomagtartó. Ötletes megoldás a megfordítható csomagtér-padlózat, amely multifunkciós tálcával kiegészített rakodórekeszt rejt, a hátsó üléstámla dőlésszöge pedig állítható.

©
©
©
©

Az újdonságok között a motorpalettának is kiemelt szerepe van, hiszen a BMW 2-es Active Tourer háromféle erőforrással érkezik a piacra, amelyek teljes egészében új fejlesztésű motorgenerációt alkotnak. Keresztben beépítve, s a BMW TwinPower Turbo technikával kompakt konstrukciójúak, miközben az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak is megfelelnek.

A benzines belépőszintet az új háromhengeres blokk jelenti, ami a bajorok szerint gazdaságosságával és menetteljesítményeivel egyaránt kitűnik. A BMW 218i Active Tourer modellben, hatfokozatú manuális sebességváltóval tartja majd a premierjét, lökettérfogata 1,5 liter, teljesítménye 136 lóerő.

©
©
©

A piaci bevezetéskor a paletta csúcsán a négyhengeres, turbós benzines 225i Active Tourer fog állni, ami 231 lóerős teljesítményével álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 235 km/óra. Dízel fronton a 218d orrában a 2.0 literes négyhengeres turbós aggregát dolgozik majd, 150 lóerővel és 330 Nm maximális nyomatékkal.

Mint minden BMW-hez, a 2-es Active Tourerhez is rendelhető lesz M-es sportcsomag, késő ősztől pedig a fronthajtás ellen ódzkodóknak  xDrive összkerék is elérhető lesz.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.