szerző:
hvg.hu

A Genfi Autószalon apropóján a Porsche végre megmutatta új LMP1-es versenygépének színezetét: ez a hibrid versenygép képviseli majd a márkát a megbízhatósági vb-n (WEC), amelynek része a Le Mans-i 24 órás összecsapás is.

Az endurance-versenyzés csúcskategóriájába 1998 után először után visszatérő gyártó az utóbbi hónapokban csak álcázott színezettel engedte láttatni a 919 Hybrid típusjelű konstrukciót.

Porsche 919 Hybrid
©

A kocsi szíve egy kétliteres, négyhengeres, turbómotor, amelyet két hibrid rendszerrel spékelnek meg: míg a motor a hátsó kereket hajtja, addig a fékezés közben keletkezett energiával, valamint a kipufogónál keletkező hőből származó energiával az első kerekeket hajtják meg.

Porsche 919 Hybrid
©

Már korábban kiderült, hogy a Porsche két autót állít hadrendbe, ráadásul mindkét versenygép személyzetét nagy nevek alkotják. A legnagyobb durranás kétségkívül a Forma–1-ből tavaly visszavonult Mark Webber, aki a németekhez igazolt: az ausztrál az új-zélandi Brendon Hartley-val és a 2010-es Le Mans-i győztes német Timo Bernarddal osztozik majd az egyik autón.

Porsche 919 Hybrid
©

A másik 919 Hybrid legénységét egy másik korábbi Le Mans-győztes, a francia Romain Dumas alkotja majd a német Marc Liebbel és a svájci Neel Janival.

Porsche 919 Hybrid
©

A nyolcfordulós World Endurance Championship szezonja április 20-án, Silverstone-ban indul: ez a verseny lesz a Porsche 919 Hybrid első éles bevetése.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!