Opel Insignia 1.6 Turbo teszt: egyre inkább business class

Opel Insignia 1.6 Turbo teszt: egyre inkább business class

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
Demeter Péter

Szó szerint letisztult középkonzolt, új motort és érintőképernyőt kapott modellciklusának félidején túl az Insignia.

Öt évvel ezelőtt igazán nagyot szólt az Insignia, halmozta is a díjakat. A modell, a menedzserautók közé oly mértékben beágyazódótt, hogy talán, ha a két év múlva esedékes következő generációig sem csinálnak vele semmit, akkor is menne. Mégis illett kicsit hozzányúlni.

A tavaly év végi ráncfelvarrást nem nehéz kiszúrni, pedig igazából nem sok minden változott. A frontrészen az egységnyi króm mennyisége alapján lehet észrevenni az újabb modellt, kicsit több lett, a hátsó részén is, a lámpákba benyúló króm díszléc árulkodó a faceliftes autókon. A méretek természetesen maradtak, így a beltér továbbra is kissé szűkös, de sok apróbb-nagyobb kellemes részletben gazdag. Egy volumengyártó prémium termékében mára például kötelező elem az érintőképernyős, kurzoros infotainment-központ. Ezt kipipálta mostanra az Opel, az Intellilink nevű rendszerével. Kicsit szokni kell, úgy tűnik, szereti minden gyártó a másiktól eltérően megoldani a működtetését, az Insigniában a kurzor kicsit döcögős és furcsa a tapipad böködése, amellyel jóvá hagyunk egy-egy műveletet. De a rendszer egyben van, logikus felépítésű és teljes egészében személyre szabható, hogy mit szeretnénk látni a kijelzőn.

Változott a sofőr előtti műszeregység ez is kapott egy 8 colos digitális kijelzőt, amin információs zuhataggal áraszthatjuk el magunkat. A követési távolság másodpercben megjelenő értékétól kezdve, lekérhető a keréknyomás, a nagyfogyasztók energiaszükséglete, vagy akár a fogyasztási grafikonunkat is követhetjük. A vezetési asszisztensek, amelyben bővelkedik az Insignia, szintén itt jeleznek vissza, az adaptív tempomat beállításai, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a táblafelismerő, vagy a parkoló asszisztens utasításai.

Képgaléria.
©

Ha valamit külön ki kell emelni, az Insignia futóműve. Kifejezetten jól hangolt, élvezetes vele az autó. Nem is csoda, ezt is átdolgozták, ráadásul ebben a modellben az a FlexRide elektromechanikus adaptív futómű dolgozik, amelyet Sport módban használva egészen szórakoztatókat lehet autózni. Még kikapcsolt menetstabilizátorral sem válik orrtolóssá az autó, amiben nagy szerepe van a tesztautón lévő 20 colos kerekneken lévő 245/30-as gumik tapadásának. Egyébként nem kellemetlen velük autózni a városi aszfalton sem, mert a rendszer szépen kezeli a városi utak egyenetlenségeit is.

A másik fontos új összetevő a tesztautónkban a szentgotthárdi, 1.6 SIDI Turbo motor 170 lóerős teljesítménnyel és 260 Nm főtengelynyomatékkal. A piac egyértelműen ezt a határt kezdi meghúzni motorméretben a felső-középkategóriában is az Euro 6-os CO2 normákhoz közeledve. Az új, közvetlen befecskendezéses feltöltős motor elvileg már 1650-es fordulatnál leadja nyomatéka maximumát, ám ez nem társul komoly dinamikával. Akárhogy nyomjuk neki, a 10 másodperc körüli 0-100-as gyorsulás nem lesz lenyűgöző. A rugalmassága 80-120 Km/h-ra 6 másodperc ötödik fokozatban és indokolt is a visszakapcsolás, mert az Insignia nehéz, 1700 kilós autó. Hatodikban egyébként 130-as tempónál 2700-at forog a főtengely. Vegyes használat mellett nekünk 8,6 literes fogyasztást produkált a start/stop-rendszerrel is rendelkező kocsi, ami elmegy ezzel a súllyal.

Képgaléria.
©

Összességében az OPC Line csomagos, bézsszínű kárpitos, nagyfelnis, adaptív futóműves, TFT-kijelzős, Bose hangrendszerrel felpakolt Insignia friss benyomást kelt és fiatalos menedzserautónak kifejezetten erős választás. A benzines kínálatban, minden bizonnyal ez, az 1.6 literes lesz a legnépszerűbb és nem csak a hazai gyártású motorja miatt. A tesztünkben szereplő modell ára közel 10 millió forint, ami a flottás csapatok számára megszerezhető diszkonttal nem tűnik rossz árnak. Az igazán nagy erőpróbaja, majd úgy is az idén piacra kerülő új Passattal és Mondeóval szemben lesz.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.