szerző:

A csapatok már javában tervezik a 2017-es versenyautókat, amik több szempontból is komoly változást hoznak.

Néhány hónap múlva kezdetét veszi a 2016-os Forma-1-es idény, de a csapatok már a jövő évi szezonon gondolkodnak. A Motorsport műszaki szakértője, Giorgio Piola szerint minden jel arra utal, hogy a 2017-es versenygépek a jelenleginél 30 százalékkal nagyobb leszorító erővel bírnak majd, köszönhetően néhány jelentős változásnak.

©

Ez azért is lehet komoly eredmény, mert már a 2015-ös autók is közel jártak az eddig rekord megdöntéséhez. Mindezek mellett a gyorsulás 10 százalékot javulhat, ami összességében nagyobb sebességet eredményez majd, vagyis a száguldó cirkusz még inkább száguldani fog.

Bár részleteiben lehet még eltérés, a gépek legfontosabb paramétereiről már megegyeztek a csapatok. A legszembetűnőbb, hogy szélesebb abroncsokat használnak majd: az első kerék 245 mm helyett 300 mm-es lesz, míg a hátsó ennél is nagyobbat hízik: 325 mm-ről 400 mm-re. Az autó testesebb is lesz: a jelenlegi 1,8 méterről 2 méteresre növekszik, az orra pedig 20 cm-rel lesz hosszabb.

Az első szárny 180 cm-es és jóval gömbölyűbb lesz, a hátsó pedig 80 cm-ről 95 cm-re szélesedik, mindez 80 cm-es magasságban foglal majd helyet a gépen. A nagyobb leszorító erő érdekében jóval nagyobb diffúzort szerelnek majd a kocsikba.

A szakemberek szerint a változásokkal nemcsak külsőre változnak sokat a versenyautók, de vezetni is jóval nehezebb lesz őket. Vagyis a jövő évtől kezdve minden bizonnyal jobban dominál majd az emberi tényező, és valószínűleg látványosabb is lesz a különbség sofőr és sofőr között.

Ha ez érdekes volt, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.