szerző:
hvg.hu

A dízelmotor-manipulációs botrány nyomán a Volkswagen márka tavalyi eladásai csökkentek az előző évihez képest. Ilyenre 11 éve nem volt példa.

Tavaly 10 millió alá csökkentek a Volkswagen AG konszern eladásai a csoporthoz tartozó márkákból: a Volkswagen AG 2015-ben 9,93 millió autót értékesített, két százalékkal kevesebbet az előző évi 10,14 milliónál.

Ezen belül a Volkswagen márka autóiból 5,82 milliót értékesítettek, amely 5,82 százalékos esés a 2014-es 6,12 millióhoz képest, márpedig a VW márka eladásai előzőleg 11 évig folyamatosan emelkedtek – írja a BBC.

Decemberben a konszern 5,2 százalékkal kevesebb autót adott el az előző évinél, a Volkwagen márkából pedig 7,9 százalékkal kevesebbet.

A csoporthoz tartozó Porsche sportkocsigyártó eladásai viszont 18,6 százalékkal emelkedtek tavaly – erről itt írtunk bővebben – a prémiumkategóriás márka, az Audi eladásai pedig 3,6 százalékkal.

Az eladások azt követően kezdtek el zuhanni, hogy kiderült, a Volkswagen egy szoftver segítségével manipulálta TDI dízelmotorjainak kibocsátási tesztjét, a nitrogén-oxidokra előírt emissziós mértéket az autói csak laboratóriumi körülmények között teljesítették, normál használat során a károsanyag-kibocsátás akár a megengedett negyvenszeresére is felugrott.

A Volkswagen német vetélytársainak mindegyike, az Opel, a Daimler és a BMW is növelte eladásait tavaly.

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!