szerző:

A stuttgarti márka teljesen új fejlesztésű felső-középkategóriás autóját a sok-sok apránként adagolt infó után bemutatták végre teljes egészében is. A BMW 5-ös sorozat, az Audi A6, az új Jaguar XF legfőbb ellenfele, élőben a Detroiti Autószalonon mutatkozott be.

Az ötödik generációnál járó modell komoly átalakításon ment át és míg korábban az E-osztály volt a klasszikus Merci, azt lehet mondani, a jelenlegi generáció inkább belesimul a mostani egységes vonalba, nem tér el külsőre a C-osztály vagy a luxus S-osztálytól.

Az újdonság 43 milliméterrel lett nagyobb, mint elődje, miközben a tengelytávja 65 milliméterrel növekedett, amely így közel három méternyi (2939 mm) kényelmes utasteret biztosít. Az E-osztály ezzel egyetemben 2 milliméterrel keskenyedett és 6 milliméterrel alacsonyabb is lett mint, amelyet levált.

©

A mérnöki fejlesztésekből ki lehet emelni az új platformot, amelyet a kocsi kapott, nagy arányban használt melegen-formált, nagyszilárdságú acéllal és alumínium szerkezeti elemekkel. Ezzel a megoldás közel 100 kilogrammal könnyebb autót eredményezett végeredményben átlagosan.

A belsőtérbe teljesen újratervezett kabin érkezett, amely hibridje a jelenlegi C- és S-osztályoknak. Mindenképpen kiemelendő a széles, digitális műszerfalpanel, amelyben két darab egyenként 12,3 col méretű képernyő található. A műszercsoport szerepét a sofőr előtti kijelző tölti be, míg a másik képernyő a középkonzol tetején kapott helyet, úgy hogy a két képernyő egy közös üveg előlappal rendelkezik.

©

A modellspecifikus megjelenés a lámpáknál is fontos szempont volt, az első fényszóróban két fontos újítás kapott helyet, az egyik a kettős szemöldök, amely nappali menetfényként és irányjelzőként funkcionál, a másik pedig a (feláras) Multibeam LED nevet viselő főfényszóró. Utóbbi oldalanként 84 darab, egyenként vezérelhető nagyteljesítményű LED fényforrással rendelkezik, ezáltal nem csak a távolsági fényereje nagyobb 2,5-szer, de sokkal precízebb a fényvetése. A hátsó lámpatestek kapcsán is van új a nap alatt, ugyanis opcionálisan „csillagfény” hatású dizájnnal is rendelhetőek, amit úgy kell elképzelni, mintha apró fényvisszaverő kristályokkal bélelték volna a lámpatest belsejét.

©

A motortérben is legalább ekkora a megújulás, 8 féle erőforrás rendelhető az új E-osztályhoz, ugyanakkor csak két négyhengeres lesz a bevezetéskor. Az egyik a 2.0 literes benzines E 200 184 lóerővel, és 300 Nm-es nyomatékkal, valamint a teljesen új 2.0 literes dízel E 220 d néven, amely 195 lóerős és 400 Nm a maximális nyomatéka.

A további benzines paletta a turbós 2.0 literes variánsa lesz E 250 és E 350 néven, illetve a V6-os 3.0 literes duplaturbós lesz E400 4MATIC modellként 333 lóerővel, valamint az AMG duplaturbósa 4.0 literesként V8-as motorral és 585 lóerős teljesítménnyel.

A dízelesek közt az erősebb az E 350 d 258 lóerővel és 620 Nm-es nyomatékkal. Fontos természetesen manapság a konnektoros modell (plug-in) jelenléte is, ez jelen esetben E 350 d névre hallgat majd, egy 2.0 literes benzinmotor és elektromotor együtteseként 279 lóerős összrendszer-teljesítménnyel.

Az összes modell alapból az új kilencfokozatú 9G-Tronic váltót kapja, érdekesség talán, hogy kézi váltós modell nem is lesz.

©
©
©

A biztonsági rendszerekről már korábban kiadott egy tablót a gyártó. A Mercedes, Intelligent Drive nevű átfogó rendszere mostantól 200 km/h-s tempóig képes a követési távolságot tartani, miközben természetesen tartja a sávot, valamint kormányzási segítséget is nyújt hirtelen kikerülésnél. A kocsi ezen kívül fejlett módon kommunikál külső rendszerekkel is, így a közlekedési információk (dugó, baleset) más, hasonló autóból érkeznek, abszolút friss információt adva. És ami szintén nagyon megy most prémium vonalon, a Digital Car Key révén, a tulaj az okostelefonját is használhatja kocsikulcsként és távirányítóként majd az új E-osztályhoz.

A magyarországi induló listaár a Mercedes-Benz E 200 modell esetében 11, 8 millió forint, míg az E 220 d modell esetében 12,5 millió forint, február 1-től.

©
©
©
©

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék