szerző:
hvg.hu

A németek még az E-tronnál is környezetkímélőbb autót pakoltak össze, elég jó teljesítménnyel.

Még véget sem ért a vegasi CES elektronikai szakkiállítás, ahol számos autóipari újdonságot láthatott a közönség – az elektromos Volkswagentől az elektromos Faraday Future autójáig –, máris folytatódik a bemutatók sorozata. Hétfőn hivatalosan is kezdetét vette a Detroiti Autószalon, ahol már az első napon igen komoly fejlesztésekről lebbentették le a fátylat. Az egyik nagy villantás az Audié volt, ami a hibrid E-tron után bemutatta a még környezetbarátabb autóját, a H-tron Quattrot – számolt be róla a Carscoops.

©

Az Audi még tavaly év végén lengette be, hogy jön a Q6-os hidrogénnel hajtott változata, és szerencsére be is tartották a dolgot. A H-tront – ahogy azt a nevéből is sejteni lehet – üzemanyagcellákkal látták el, a külsejében pedig néhány apróbb változtatást hajtottak végre az e-tronhoz képest. Átdolgozták a lökhárítót és a motorháztetőt, mindezek mellé pedig új színt is kapott a kocsi, hogy külsőre is egyből tudni lehessen, nem ugyanarról az autóról van szó.

©

A tanulmányautó az Audi második generációs MLB evo platformját kapta meg, azt, amit már a Bentley Bentayga is használ, és amit az új Q7-es is megkaphat. Az autó mindemellett 4,88 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,54 méter magas lett.

©

A h-tront tengelyenként egy-egy elektromotor hajtja: az első 121, a hátsó 188 lóerő leadására képes. Az Audi szerint a 0-100 km/h-s sprintet 7 másodperc alatt vágja ki, a végsebességét pedig 200 km/h-nál korlátozza az elektronika.

©

Az akkumulátor a padló alatt, az utastér közepénél található, a csomag pedig meglehetősen könnyűnek számít, alig 60 kg az egész. A legérdekesebb talán, hogy a tartályát alig 4 perc alatt lehet megtölteni hidrogénnel, ami összesen 600 km megtételére elegendő. A fékenergiát szó szerint hatalmas féktárcsákból nyeri az autó: elöl 50, hátul 48 centiméter az átmérőjük.

©

Az utastér nem túl meglepő módon jó néhány OLED kijelzőt kapott, az infotanment rendszertől az érintésre működő légkondícionálóig. Az első ülések új formát kaptak, a hátsó helyére pedig két független ülés került be.

©
©

Az Audi önvezető technológiáját már ebbe az autóba is beszerelték, a debütálása pedig a 2017-ben érkező A8-assal lehet. A gép valós időben használja majd a kamerákat és az autót körülvevő érzékelőket, ezek segítségével vezetni és parkolni is segít majd az autó. A robotpilóta egyelőre maximum 60 km/h-ig vehető majd igénybe.

Ha nem szeretne lemaradni a Detroiti Autószalon újdonságairól, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék