szerző:

Az LC 500 révén újra van sportos zászlóshajója a japán márkának, amely extravagáns megjelenésű, hátsókerék-hajtású és 467 lóerős V8-as motor szunnyad az orrában.

A limitált szériás LFA óta a Lexus modellpalettájáról hiányzik egy olyan sportkupé, amely felvehetné a versenyt a Mercedes-AMG GT-vel, az Audi R8-cal vagy akár a Porsche 911-gyel. A japánok most ezt a hiányt szeretnék pótolni a Detroiti Autószalonon bemutatott vadonatúj LC 500 sportkupéval, amely az LF-LC tanulmányautó sorozatgyártásra kész változata.

Az újdonságnak mindene megvan, ahhoz, hogy felvegye a kesztyűt a szegmens legerősebb versenyzőivel, hiszen az extravagáns megjelenése mellé hátsókerék-hajtást és pokolian erős V8-as motort kínálnak a japánok.

©

A Lexusnak négy évbe tellett, mire megalkották az LC 500-at, amely már az új fejlesztésű, GA-L nevet viselő padlólemezre épül, amit a jövőben számos modellnél alkalmazni fognak. A tervezése során a legfontosabb szempontok között szerepelt, hogy minél alacsonyabbra és középre kerüljön az autó súlypontja, továbbá a súlyelosztással is ügyesen legóztak a mérnökök, hiszen a tömege 52/48 arányban oszlik el az első-, illetve hátsó tengelyen.

A karosszéria merevsége vetekszik a szénszálas utascellával szerelt LFA-val, úgy, hogy az LC 500-ban ultranagy szakítószilárdságú acélt használtak. Azért karbon alkatrészekből is jutott ide-oda, például ebből a könnyű, mégis szilárd anyagból készül a tető és az ajtók váza, míg az ajtók külső lemeze alumínium. A tömegcsökkentés jegyében 20 vagy 21 colos defekttűrő gumiabroncsokkal szerelik, így megspórolták a pótkereket is, továbbá az akkumulátort bepakolhatták a csomagtartóba.

©

A karakteres hűtőmaszk mögött, illetve a hatalmas motorháztető alatt a Lexus 5.0 literes, 32-szelepes, feltöltő nélküli V8-as motorja kapott helyet, amely 467 lóerőt és 528 Nm maximális nyomatékot juttat el a hátsókerekekhez a 10-fokozatú automataváltó segítségével. Mindezeknek köszönhetően az LC 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföld/órás (98 km/h) tempóra, a végsebességét viszont nem árulták el, de biztosan lehetünk benne, hogy a 300-at verdesi.

©
©
©
©
©
©
©
©
©

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.