szerző:
hvg.hu

Kezdhetjük komolyan venni, hogy a stuttgarti márka platós járművel bővíti a palettáját.

Maga terv már nem annyira friss, mi is beszámoltunk róla nagyjából egy éve, hogy a Mercedes-Benz esetleg platós autóval toldja meg kínálatát. A Mercedes a hírek szerint három féle modellvariánst kínál majd az egyelőre nem hivatalos nevű autójából. A hathengeres dízelek 188-255 lóerős teljesítmények közt jöhetnek.

Az újdonság elnevezése a korábbi hírek szerint GLT is lehetett volna, a jelenlegi rendszerbe illeszkedően a szabadidőautók besorolása alapján, ám úgy tűnk az Autoblog.com információi szerint inkább a Mercedes X-osztály, vagy Z-osztály lehet a befutó. A kettő közül az X az inkább esélyes a hangzása miatt.

©

Az autó, a klasszikusnak nevezhető elvárásokat teljesíti, 1 tonna terhelhetőségű lenne, hathengeres dízelmotorral és a gyártó haszongépjármű-gyártó részlegében készülne. A Daimler abszolút főnöke Dieter Zetsche egy éve elmondta, az új szegmensbe való belépésük a vállalat globális növekedési stratégiájának egyik állomása. Hozzátette: ugyanazokkal a jellegzetes mercedeses jellemzőkkel kívánják ezt az autót is megalkotni, ami autóikat jellemzi: komfortos, jó értéktartású, biztonságos.

Ami már kiderült aztóta, hogy az áruszállító a Daimler & Renault-Nissan együttműködés keretében az új Nissan Navarra platformját használná, amelyre a német dizájnerek teljesen más karosszériát építenének fel.

Akárhogyan is végződik ez a történet, a legnagyobb, amerikai piacra történő bevezetés még kétséges. Egy ilyen jármű akár áttörést is hozhatna, viszont az autók Spanyolországban, illetve Argentínában készülhetnek, ami jelentősen megdrágíthatja őket az amerikai védővámok miatt. Az amerikai, úgynevezett „chicken tax” (csirkevám) 50 éves intézménye miatt, az import kisteherautókat 25 százalékos extraadó terheli, amely érthetően akkora versenyhátrányt okoz, amit nem érdemes felvállalni. (A csirkevám éppen az olcsó amerikai csirkére kirótt európai adó volt a hatvanas években, amelyre válaszul az amerikaiak a burgonyakeményítő, néhány szeszes ital és a könnyű haszonjárműveket adóztatták meg bosszúból, és a kifejezés náluk honosodott meg.)

Az európai, ausztrál és latin-amerikai piacokon, ahol a fenti problémával nem kell megküzdeni, a modell leginkább a Toyota Hilux, Volkswagen Amarok és a Ford Ranger ellenfele lehet.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Cikk megosztása
Címkék