szerző:
hvg.hu

Hiába kérhető le tavaly óta vásárlás előtt a központi adatbázisból a járművek kilométeróra-állása, a nyilvántartás valamiért tele van emelkedő, majd hirtelen csökkenő kilométeradatokkal. A Totalcar szerint ennek fő oka, hogy sok nepper még mindig könnyen visszatekeri az eladásra kívánt autók kilométer-mutatóját, és az adatbázisban lévő ellentmondások egyelőre egyik hivatalt sem zavarják.

2015 óta az összes, Magyarországon forgalomban lévő, rendszámos jármű fontos adatai elérhetőek a neten. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának új netes Gépjárműadat-lekérdező szolgáltatásának köszönhetően a neten keresztül pár száz forintért lekérdezhetőek műszaki vizsgán és az átíratáskor 2010 óta rögzített kilométeróra-adatok.

Az óraállásokat tehát többször is feltöltik a központi rendszerbe, de nem indul automatikusan vizsgálat, ha egy autóban az idő múlásával nem egyre több, hanem egyre kevesebb lesz a kilométer – írja a Totalcar.

Az autós oldal szerint ennek fő oka az óratekerés: a nepperek visszaállítják a kilométerórákat, mert állításuk szerint csak így tudnak túladni használt kocsikon, főleg vidéken.

Az óratekeréssel akár egy-egy üzleten is milliókat keresnek a csalók, a vevők pedig nem értik, miért halnak ilyen korán a német prémiumautók, hiszen fogalmuk sincs, hogy alacsony óraállással csapták be őket – olvasható a cikkben.

A Totalcarnak egy nevét és arcát nem vállaló vidéki autónepper megmutatta saját VW Passatján, mennyire egyszerű a művelet egy 35 ezer forintos kínai kütyüvel. Videót is közzétettek erről.

 

Cikk megosztása
Címkék